[win2k]lokale toegang schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Hellix
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-05 20:24
Ben admin op een schoolnetwerk, heb hem alleen niet aangelegd, weet daarom niet hoe het werkt. Hoe schakel ik de optie uit dat locale gebruikers geen toegang hebben tot hun c schijf.
Gebruik win2k server en win2k clients

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je toch in een domeintje gaat draaien moet je gewoon Policy's gebruiken.

:)

Verwijderd

Helix, ik heb je vorige topic gesloten omdat je daarin een beveiliging wilt omzeilen.

Nu ben je ineens wel Administrator, maar weet je niet hoe je iets kunt veranderen in de policies. En op deze manier ga je daar ook niet mee geholpen worden.

Hóe is de boel opgezet en dichtgetimmerd? GPO? Geef wat meer informatie, dit is echt te mager.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Je kunt in de policy's wel zegen dat de toegang tot de lokale schijven van de client niet benaderbaar zijn.

onder, Computer configuration\windows settings\security settings\local policies\security options

HIer onder kun je het 1 en ander dichtzetten en met het programma hidecalc kun je drives verbergen zodat ze ze niet meer zien.

onder computer configuration\administrative templates\windows componements\terminal services\client\server data redirection do not allow drive redirection.

Dit is de GPO die je kunt gebruiken om lokale schijven te blokeren onder een terminal sessie. MOet volgens mij ook wel ergens staan voor een normale sessie weet alleen ffies niet waar 123

[ Voor 35% gewijzigd door whocarez op 09-06-2004 10:08 ]

• Hellix
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-05 20:24
OK, ga het verder uitproberen
thanx

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, ik vindt het nog steeds twijfel achtig (en een mager topic) dus ik doe 'm toch dicht.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.