Sinds een weekje heb ik last van spaties tussen letters wanneer het lettertype staat ingesteld op Helvetica bij ieder ander lettertype doet zich dit niet voor.
Dit speelt zich trouwens alleen af op mijn arch linux pc. Onder slackware heb ik dit probleem niet.
Ik draai x.org maar er zijn ook mensen die dit probleem hebben met xfree86
Op kde.org heb ik een soort gelijke bug gevonden alleen hebben hun het expliciet over konsole maar ik heb dat probleem dus ook bij mijn menu's.
http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=52538
enablexft=no heb ik al geprobeerd toe te voegen aan mijn ~/.qt/qtrc file (deze regel stond er namelijk niet in, maar zonder resultaat.
Mijn fonts zijn verder goed ingesteld, heb alles gedraaid wat gedraaid meot worden zoals fc-cache -v /mkfontscale / mkfontdir maar ook dit helpt niet.
Nu heb ik mijn menu's fijn op Arial staan maar zogauw ik een brief krijg die geschreven is met helvetica heb ik dus een probleem
zo ziet het hele gebeuren er trouwens uit:
Specs:
Arch linux 0.6 up to date
kernel 2.6.6
x.org (ATI driver)
kde 3.2.2
Dit speelt zich trouwens alleen af op mijn arch linux pc. Onder slackware heb ik dit probleem niet.
Ik draai x.org maar er zijn ook mensen die dit probleem hebben met xfree86
Op kde.org heb ik een soort gelijke bug gevonden alleen hebben hun het expliciet over konsole maar ik heb dat probleem dus ook bij mijn menu's.
http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=52538
enablexft=no heb ik al geprobeerd toe te voegen aan mijn ~/.qt/qtrc file (deze regel stond er namelijk niet in, maar zonder resultaat.
Mijn fonts zijn verder goed ingesteld, heb alles gedraaid wat gedraaid meot worden zoals fc-cache -v /mkfontscale / mkfontdir maar ook dit helpt niet.
Nu heb ik mijn menu's fijn op Arial staan maar zogauw ik een brief krijg die geschreven is met helvetica heb ik dus een probleem
zo ziet het hele gebeuren er trouwens uit:
code:
1
| W E L K O M B I J K D E |
Specs:
Arch linux 0.6 up to date
kernel 2.6.6
x.org (ATI driver)
kde 3.2.2
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!