Toon posts:

Shareaza 2.0.0.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit proggie geinstalleerd,inplaats van Edonkey.

Nu werd er gezegd dat dit zo lekker snel kon downloaden met snelheden
van 50 kb tot 120 kb bij sommige mensen.

Maar hoe krijgen die deze snelheden voor elkaar,want wat ik ook instel
ik kom daar echt niet aan.

PS: waar is dat balkje voor boven aan het scherm dat je met een schuifje heen en weer kan schuiven en dan de kb's ziet veranderen

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:25

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:36:
Ik heb nu dit proggie geinstalleerd,inplaats van Edonkey.

Nu werd er gezegd dat dit zo lekker snel kon downloaden met snelheden
van 50 kb tot 120 kb bij sommige mensen.

Maar hoe krijgen die deze snelheden voor elkaar,want wat ik ook instel
ik kom daar echt niet aan.

PS: waar is dat balkje voor boven aan het scherm dat je met een schuifje heen en weer kan schuiven en dan de kb's ziet veranderen
Hebben zij hoge up/download :?
Misschien zit je achter een router :? poorten udp/tcp: 6346
Of zit je wel achter een firewall :?
misschien hebben zij porten geforwarded. Als shareaza met het zelfde systeem als emule werkt, moet je eerst veel uploaden, dan kan jij later sneller downloaden

en kijk hier eens voor meer info op het forum van Shareaza : Engels
en het nederlandse forum van shareaza: Nederlands

Mooie uitleg van een moderator daar:
Hier zijn wat tips waarmee je hopelijk je downloadsnelheid iets kunt verhogen:

1. Zorg dat je je router en/of firewall goed heb ingesteld. De Shareaza poort moet worden geopend voor UDP en TCP verkeer.
Als je Windows XP hebt, zet dan de geïntegreerde firewall uit.
Meer hierover kun je lezen op het Engelse Network Configuration forum.

2. Als je bestanden zoekt via Shareaza, laat de zoekopdracht dan een tijdje lopen en kies een item uit de lijst met een paar bronnen, en liefst zonder een bliksemflits (firewalled) of vraagteken (onstabiel) icoon in de status kolom.
Je kunt ook proberen om alleen op het Gnutella2 netwerk naar bestanden te zoeken. Dit kun je instellen op het zoekvenster. Als je deze optie niet ziet, moet je misschien overgaan naar (Menu's > ) Tabblad Stijl.

3. Zet een limiet op je uploadsnelheid in het Upload venster van de Instellingen. Neem 70%-80% van je totale uploadbandbreedte. Om die te berekenen kun je een snelheidstest uitvoeren, zoals op www.dslreport.com of www.speedtest.nl , wel even Shareaza afsluiten voordat je zo'n test gaat doen.
Eventueel kun je ook nog het Monitor venster gebruiken, om je download en uploadsnelheid te wijzigen. Beweeg de slider naar links om de uploadsnelheid te verminderen. Niet helemaal naar links, want dan ben je aan het 'leechen'. Als je de slider helemaal naar rechts sleept zet je de ingestelde limieten uit, dus dat kun je beter ook niet doen.
Je kunt het Monitor venster openen vie het Venster menu, als je deze optie niet ziet moet je overgaan naar ( Menu's > ) Tabblad Stijl.

4. Als je geen zin hebt om lang in de wachtrij te staan, verbindt dan niet met het eDonkey netwerk. Op het Gnutella netwerk heb je over het algemeen veel kleinere wachtrijen, er zijn echter ook minder bronnen beschikbaar.
Indien je het eens zonder eDonkey wilt proberen, zet het netwerk dan via de Edonkey pagina in de instellingen. Zet beide opties uit: 'Vandaag verbinden' en 'Altijd verbinden'. Start vervolgens Shareaza opnieuw op.

5. Download niet te veel bestanden tegelijk. Dan heb je meer kans dat de download begint en dat hij van meer bronnen tegelijk gaat downloaden.

6. BitTorrents: ook hier geldt niet te veel BitTorrents tegelijk downloaden, maximaal 2 zou ik zeggen. Anders wordt je upload capaciteit te veel belast, waardoor je downloadsnelheid afneemt.

[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 09-06-2004 09:44 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Shareaza is een P2P programma. Je bent dus afhankelijk van andere gebruikers. Dit geldt ook voor de down- en upload snelheid.
Heeft de 1 een lage upload, dan kun jij dus niet snel downloaden.

Ik heb ook gemerkt dat die download snelheden vaak niet kloppen met de werkelijkheid. Bijv. download snelheid is 160 kb/s (constant) en dan duurt het nog 8 uur om een bestand van 200mb te downloaden. :?

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 00:48:
Shareaza is een P2P programma. Je bent dus afhankelijk van andere gebruikers. Dit geldt ook voor de down- en upload snelheid.
Heeft de 1 een lage upload, dan kun jij dus niet snel downloaden.

Ik heb ook gemerkt dat die download snelheden vaak niet kloppen met de werkelijkheid. Bijv. download snelheid is 160 kb/s (constant) en dan duurt het nog 8 uur om een bestand van 200mb te downloaden. :?
Moet je ff klooien met instellingen. Dan staat er kb/s ;)
En niet kbits/s (denk ik)

Hier bestaat al een topic over:

[rml][ Shareaza] Wie gebruikt het?[/rml]

[ Voor 8% gewijzigd door Mad. op 10-06-2004 00:55 ]

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::