Toon posts:

pc doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Ik heb een vaag probleem. Ik heb gisteren mn pc opnieuw geinstalleerd en telkens als de computer opgestart is en ik werk ermee vallen er functies uit. Bijvoorbeeld knippen en plakken of het niet kunnen weggooien in de prullebak. Ook komen er foutmeldingen als windows installer moet starten. Ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt. Het viel me wel op dat mn processor continue rond de 80 graden is. (toevallig gisteren gekeken). Zou het hier aan kunnen liggen? Ik heb ook giseren de virusscanner laten draaien. Niks gevonden. Misschien is het wel een van de nieuwste virussen die nog niet tijdens de liveupdate wordt gedownload.
Iemand nog suggestieS??

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Wat voor systeem is het, want 80 graden lijkt me wel aan de warme kant.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17
80 graden voor een processor is zowieso niet zo goed. :)
Maar hoe ziet je systeem eruit?
Welke windows heb je?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 10:55

Godjira

To infinity and beyond!

Het kan zeer zeker aan je CPU liggen. Probeer de CPU eens een aantal mhzjes lager te clocken, waardoor hij zeer waarschijnlijk ook minder warm wordt. Ook is het wel handig om de rest van je systeem even te laten weten. Welk mobo, wat voor CPU, hard disks, etc.

Profile

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01-2024

Rhino

Dat ben ik

Ik zou maar uitkijken. 80 graden is niet gezond. Zit er een kabeltje tegen de fan van je processor aan oid? Is hij erg stoffig? (Zet je stofzuiger d'r eens op...)

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:50

Zerora

Ik Henk 'm!

- 80 graden is erg warm. Ga als idioot je processor coolen.
- Kan ook een corrupte win-install zijn.
- Virus; doe eens een online scan of scan met Adaware en dergelijke

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
spyware?? die veel cpu tijd neemt en dat daardoor je cpu zo warm wordt...

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Bas_je schreef op 09 juni 2004 @ 09:06:
Ja hoor!!.. denk t ook wel....(niet dus)
80C is veel te warm voor je processor.. pas maar op dat ie niet permanent beschadigd.. check ff de fans in de computer.. vooral die van de processor

Verwijderd

Bas_je schreef op 09 juni 2004 @ 09:06:
80 graden is nog steeds way teveel voor 100% load hoor ;) De koeling is ws gewoon heel erg brak.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 10:55

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:22:
[...]

80 graden is nog steeds way teveel voor 100% load hoor ;) De koeling is ws gewoon heel erg brak.
Of heel erg vervuild ;). Misschien moet hij gewoon eens zijn koelblok van de cpu halen, de fan eraf schroeven en het blok eens goed van stof ontdoen met een stofzuiger. Misschien is het zelfs beter om een hele nieuwe cooler aan te schaffen die flink wat rpm's heeft en dus voor een flinke frisse lucht zorgt :).

Profile

Verwijderd

Eergister ook zo'n probleempje opgelost. Pc sloeg telkens uit. Hand achter voeding en leek wel een straalkacheltje. Proc temp bleek 70C te zijn. Even fan van blok geschoeft en schoongemaakt, lag dus gewoon een hele laag stof over het koelblok. Stof weggehaald en hij bleef idle onder de 50C. Nog wel warm maarja hij vondt het weer best zo. Zou het daar eens zoeken eerst.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zie eerder genoemde tips - verder ontbreken er toch een aantal zaken in je topic, dat 80 graden voor je PC wel erg warm is is iets wat je zelf ook had kunnen uitzoeken. Verder is "pc doet raar" wel een erg slechte topic titel.

Ik zou dan ook zeggen - ga eens aan de slag met het koelen, schoonmaken en dergelijke van je PC. Als je een virus vermoed, begin eens met het scannen met een alternatieve virus scanner en verder veel success :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.