Toon posts:

problem upgrade speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb de laatse tijd veel problemen met mijn speedtouchmodem (ethernet). powerled gaat veel naar amber en ethernet lampje gaat uit en het modem hangt dan. Ik dacht nu om het modem up te graden naar een nieuwe vesie, maar dat lukt niet.

tijdens de upgrade kippert het poerled correct, maar deze gaat uit by 4 % new system software is being installed on the device). ook de oude software kan niet meer terug worden gezet.

Ik krijg de volgende melding " the device is not responding during recovery"

Computer Interface:
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC IP Address(es): 10.0.0.150/24 Gateway Address(es): 10.0.0.138

Device Name:
SpeedTouch
Serial Number:
DG235B00002354
Mode:
Kernel mode
Physical Address:
00-90-D0-5A-7D-E8
Firmware Version:
0.0.0.0.0
TP Version:
?
Board type:
ADNT-Q
SEA Version:
0x1a02
Bootloader Version:
1.0.31
Info:
Failed to flash system software.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Heb je al eens een volledige reset geprobeerd van het modem? Wellicht dat dat werkt en zo niet, dan ben ik toch bang dat je te maken hebt met een defect modem en dat je hem even moet laten nakijken.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Godjira schreef op 09 juni 2004 @ 08:46:
Heb je al eens een volledige reset geprobeerd van het modem? Wellicht dat dat werkt en zo niet, dan ben ik toch bang dat je te maken hebt met een defect modem en dat je hem even moet laten nakijken.
Ik heb hem vele malen gereset, gepower cycled

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 12:18:
[...]

Ik heb hem vele malen gereset, gepower cycled
Hmm, dan zou ik toch eens terug gaan met je modem en hem laten testen (ik weet niet waar je hem vandaan hebt, maar goed). Wellicht dat zij meteen al zien dat het modem defect is, dat is wel wat ik verwacht tenminste.

Profile

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Door even te zoeken ben ik uit een ander topic te weten gekomen dat om de een of andere reden upgraden vanaf een bepaalde pc niet wou lukken. Na een paar pc's geprobeerd te hebben, lukte het ineens wel. Beetje vreemd verhaal, maar je zou het kunnen proberen.

Anders maar eens naar de garantie gaan kijken, want het zou best kunnen dat hij gewoon kapot is. Maakt hij toevallig een hoge pieptoon? Ik heb gelezen dat bij de speedtouch nogal eens een condensatortje kapot gaat, en dat ze dan een vreemde hoge pieptoon maken.

Verwijderd

Topicstarter
Grimli schreef op 09 juni 2004 @ 12:29:
Door even te zoeken ben ik uit een ander topic te weten gekomen dat om de een of andere reden upgraden vanaf een bepaalde pc niet wou lukken. Na een paar pc's geprobeerd te hebben, lukte het ineens wel. Beetje vreemd verhaal, maar je zou het kunnen proberen.

Anders maar eens naar de garantie gaan kijken, want het zou best kunnen dat hij gewoon kapot is. Maakt hij toevallig een hoge pieptoon? Ik heb gelezen dat bij de speedtouch nogal eens een condensatortje kapot gaat, en dat ze dan een vreemde hoge pieptoon maken.
ik heb enkele maanden (5-6) geleden wel een tijd een hoge pieptoon gehad, maar dat was na 7 weken weg. Bedankt voor de info
Pagina: 1