Ik heb een raar probleem. Ik heb een MS draadloos keybord en muis. De muisaansluiting van het draadloze accesspoint zit op USB, die van het KB op de PS/2. Als ik mijn pc opstart werkt het KB direct. De muis niet. Hiervoor moet ik deze eerst uit de USB halen en daarna weer terugstoppen. Dan doet deze het wel. Vrij irritant om elke keer onder mijn bureau te kruipen al ik mijn pc opstart. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem???
USB doet het nooit in BIOS, PS/2 wel 
Ok, nu ik het nog een keer lees denk ik dat mijn bovenstaand antwoord niet zo relevant is voor jouwn vraag. Imo heeft dit probleem meer met USB te maken. Draai jij WIN XP + SP1? Daar zit nl een USB fix in die dit soort problemen nog wel eens wilt voorkomen.
Als dit niet werkt kun je nog even kijken in BIOS. Kijk daar even rond naar USB, en speel daar met wat opties. Mischien: Enable USB support on boot. Oid
. Nu wordt bij een boot (opstarten) gelijk je drivers voor USB en muis geladen. Hierdoor kun je gelijk in je OS werken met je muis. Dit probleem heeft imo nl te maken met of niet goed laden van je drivers USB/muis of een niet correct werkende USB.
Ok, nu ik het nog een keer lees denk ik dat mijn bovenstaand antwoord niet zo relevant is voor jouwn vraag. Imo heeft dit probleem meer met USB te maken. Draai jij WIN XP + SP1? Daar zit nl een USB fix in die dit soort problemen nog wel eens wilt voorkomen.
Als dit niet werkt kun je nog even kijken in BIOS. Kijk daar even rond naar USB, en speel daar met wat opties. Mischien: Enable USB support on boot. Oid
[ Voor 121% gewijzigd door UTM op 09-06-2004 08:40 ]
En wat doe je dan met je usb toetsenbord als je het bios in wil?
Kater? Eerst water, de rest komt later
Niet. PS/2 toetsenbord even aansluitenhantheman.tk schreef op 09 juni 2004 @ 08:41:
[...]
En wat doe je dan met je usb toetsenbord als je het bios in wil?
Verwijderd
Bij bv Dell kan je gewoon booten met een usb toetsenbord en kan je gewoon je bios in.
Volgens mij bedoeld de topicstarter (correct me if i'm wrong) dat de muis ook in windows na een boot niet werkt. Pas bij het unpluggen en weer inpluggen herkend Windows de muis.
Volgens mij bedoeld de topicstarter (correct me if i'm wrong) dat de muis ook in windows na een boot niet werkt. Pas bij het unpluggen en weer inpluggen herkend Windows de muis.
Verwijderd
ik heb hier hetzelfde,
soms werkt het wel ; meestal niet =>bij het opstarten natuurlijk; na het opnieuw pluggen werkt hij steeds
bij mij ligt het aan het feit dat ik een notebook muis gebruik + verlengkabel
dus eigenlijk teveel weerstand ( dat draadje van die muis is immers heel dun)
gebruik je ook een verlengkabel?
soms werkt het wel ; meestal niet =>bij het opstarten natuurlijk; na het opnieuw pluggen werkt hij steeds
bij mij ligt het aan het feit dat ik een notebook muis gebruik + verlengkabel
dus eigenlijk teveel weerstand ( dat draadje van die muis is immers heel dun)
gebruik je ook een verlengkabel?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 10:28 ]
@ TS: drivers van muis en moederbord geinstalleerd en laatste versie?
@ w03f: ik kan met mijn Logitech draadloze USB setje gewoon in mijn bios hoor
Beter remmen=sneller racen: loadcellmod
Mm, zal het wel aan mijn moederbord liggen. Anyway TS heb je dit al gedaan?: w03f in "USB muis werkt niet na opstarten". Niet dat het persé het antwoord is hoor, maar het is wel om te weten of je dit al gedaan hebt. En dan vooral dat met OSK-Jay schreef op 09 juni 2004 @ 10:29:
@ TS: drivers van muis en moederbord geinstalleerd en laatste versie?
[ Voor 4% gewijzigd door UTM op 09-06-2004 12:19 ]
of je zet een schakelaar tussen de usb draad
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Even voor de volledigheid:
het is een draadloos desktop set van MS. De muis werkt alleen in win XPP als ik deze opnieuw aansluit. Anders niet. In BIOS staat alles met USB enabled. Is het misschien een optie om de muis op PS/2 aan te sluiten met een verloopstekker??? Zit nu niet achter mijn PC dus kan het nu ook niet testen.
het is een draadloos desktop set van MS. De muis werkt alleen in win XPP als ik deze opnieuw aansluit. Anders niet. In BIOS staat alles met USB enabled. Is het misschien een optie om de muis op PS/2 aan te sluiten met een verloopstekker??? Zit nu niet achter mijn PC dus kan het nu ook niet testen.
Ja als het goed is wel. Een verloop stekker zorgt ervoor dat USB >> PS/2 wordt en andersom. Wanneer je muis dan PS/2 wordt zal die het gelijk moeten doenVerwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 13:00:
Even voor de volledigheid:
Dat is dan een incidenteel geval geweest
USB Keyboard Support staat tijdens de post bij moderne bordjes altijd aan, ongeacht de bios instelling. Die optie heeft meestal alleen betrekking op het gedeelte na de post.BalusC schreef op 09 juni 2004 @ 13:10:
[...]
Dat is dan een incidenteel geval geweestJe kunt prima met een USB toetsenbord in de BIOS komen. Wellicht heb je de standaard BIOS optie "USB keyboard support" niet op Legacy staan. Dat is namelijk een vereiste.
/edit
@TS
Schakel USB Keyboard Support of USB Legacy Support eens uit als deze aan staat. Deze optie heeft toch geen nut als je alleen XP draait, en zorgt vaak voor conflicten en vage problemen met usb apparaten.
[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 10-06-2004 12:50 ]
Pagina: 1