Kobian/Mercury moedebord

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-01 13:53

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Sinds een aantal dagen heb ik een computer/server gekocht. Het is van het merk Mercury/Kobian. Het type is KOB740 CFDMx.
D'r zit een Duron 850 processor op en die is overgeclocked/flashed naar een AMD (?Athlon/Duron?) 2200 Pro.
Maar wat zie ik nu al een tijdje staan? In algemeen staat ipv iets van 2200 of aantal mhz in die richting staat er AMD Duron, 850 Mhz! CPU-Z zegt hetzelfde + dat het een mobile versie is.
(even een beter overzicht)

Name: Mobile AMD Duron
Code name: Morgan
Package: Socket A
Technology: ú0.18
Voltage: 1.520
Specification: Mobile AMD Duron
Family: 6 Model: 7 Stepping: 0
Ext. Fam: 7 Ext. Mod.: 7
Instructions: dat geloven we wel.
Core : 850.0
Multip: 8.5
FSB: 100
Bus Speed: 200

De rest is niet echt belangrijk denk ik. Het moederbord heeft trouwens de processor on-board. Klik even op deze link voor volledige info over het type: http://www.kobian.com/products.php?productid=420

Wie weet wat de oplossing is of wat het probleem kent. Het systeem is wel snel dat wel weer.

Wat ik overigens net zag in CPU-Z dat het aantal MHZ 850.0 even naar 850.1 ging en dan weer terug?.

Dat is vast iets weg van dat Mobile gedeelte. D'r is niet veel support voor dit moederbord omdat hij net uit is/niet-zo-goed is/onbekend is bij de meeste mensen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Ow ja ik loop op Windows 2003 Enterprise.Net(Nederlands)

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Topicstarter
Kan iemand me A.U.B helpen?

Spec's PC

• promo-1
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-07-2022
ik zou het zo niet weten maar dat van het schomellen 850.0 - 850.1 Mhz is normaal hoor, heeft zover ik weet elke processor last van...

en 2200 pro is alleen een rating, dat zijn dus niet de Megahertzen.
neem als voorbeeld mijn AMD Athlon XP 2800+ heeft 2083 Mhz dus ook geen 2800 Mhz.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit topic is eigenlijk een processor-gerelateerde vraag, en zou dus horen in Processors, Mobo's & Geheugen in plaats van Complete Systemen & Laptops.

De 2200 pro rating is door wat fabrikanten in het leven geroepen en is een leuke marketingstruuk. Het gata hier inderedaad om een rating, zoals promo-1 al zegt. Hij draait dus niet op 2200MHz, maar op eeen andere snelheid. Bij de 'onofficiele' 2200 pro rating kan dat goed 850MHz zijn. Er is dus helemaal niks mis met het systeem.

Daarnaast wil ik je nog even op de hoogte stellen van onze regels m.b.t. het schoppen van je topic. We begrjipen dat je haast hebt, maar we zien liever niet reacties als 'Kan niemand me helpen?' binnen 24 uur (en dan zien we het nog maximaal maar 1x in een topic). Misschien is het handig Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nogmaals door te nemen. :)

Dit topic is gesloten.