[VB] SQL Date() --> Geen resultaten

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:16
Oke hele simpele vraag, maar ik zit er al wat uurtjes op vast en kom niet verder.. :P Zie vast iets over het hoofd ofzo, heel frustrerend om er dood op te blijven staren.. Hoop dat jullie het dan wel meteen zien.

Dmv een SQL query haal ik records uit een database aan de hand van een datum.. De datum in de database (veld datum) moet daarbij gelijk zijn aan de datum van vandaag date()

Echter ik blijf 0 resultaten krijgen terwijl er wel degelijk records in de database staan met de juiste datum..

SQL query die ik gebruik:

code:
1
2
strSQL = "Select * From Tabel WHERE Datum =" & Date()
dataPlan.Open strSQL, oConnection, adOpenDynamic, adLockOptimistic

Wanneer ik de WHERE clausule weghaal krijg ik wel resultaten maar op een of andere manier geeft ie nu 0 records terug.. Wanneer ik date opvraag krijg ik 8-6-2004. Op deze manier staat het ook in de database (format date/time), dus het lijkt me dat beide gewoon d/m/yyyy formaat gebruiken...

Ook het gebruik van # helpt niet.
code:
1
Datum = #" & Date() & "#"

Geeft ook 0 records terug..

Iemand een idee?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Echo je query eens en vraag je dan af of het geen idee zou zijn om errorchecking in je applicatie te bouwen.

Professionele website nodig?

• .GoO
curry684 schreef op 09 juni 2004 @ 00:25:
Echo je query eens en vraag je dan af of het geen idee zou zijn om errorchecking in je applicatie te bouwen.
Zit ik wel over te denken maar dat is nu momenteel niet zo relevant.. Het is pas een vroeg stadium.

Date komt met echo gewoon overeen met de datum in de tabel. Maar toch vind ie geen records. Bij een handmatige loop werkt het wel gewoon maar ik wil het netjes via een SQL query doen en niet via rommelige noodoplossingen.. Maar dit werkt dus niet :( :?

• curry684

curry684

devv05 schreef op 09 juni 2004 @ 00:33:
[...]

Zit ik wel over te denken maar dat is nu momenteel niet zo relevant.. Het is pas een vroeg stadium.
Oftewel je komt hier klagen dat het niet werkt maar je vindt error checking irrelevant :?

Vreemde redenering :X
Date komt met echo gewoon overeen met de datum in de tabel. Maar toch vind ie geen records. Bij een handmatige loop werkt het wel gewoon maar ik wil het netjes via een SQL query doen en niet via rommelige noodoplossingen.. Maar dit werkt dus niet :( :?
Kijk nou eens goed naar je query, copy/paste 'm anders even hier. Als je met SQL Server of MSDE werkt: voer 'm eens uit in Query Analyzer.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik zou zeggen dat het verstandig zou zijn om in het formaat met de #'s quotes te gebruiken, of beter, de ingebouwde date functie van SQL te gebruiken. Het leven is soms zo makkelijk. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• .GoO
curry684 schreef op 09 juni 2004 @ 00:36:
[...]

Oftewel je komt hier klagen dat het niet werkt maar je vindt error checking irrelevant :?
Ik kom niet klagen, ik vraag om advies. Daar is een forum voor, je bent vrij niet te reageren ookal ben je een modje.

Errorchecking komt er misschien wel in maar dat is op dit moment irrelevenant omdat het slechts een eerste prototype is.
NMe84 schreef op 09 juni 2004 @ 01:13:
Ik zou zeggen dat het verstandig zou zijn om in het formaat met de #'s quotes te gebruiken, of beter, de ingebouwde date functie van SQL te gebruiken. Het leven is soms zo makkelijk. :)
Ik gebruikte de #'s ook al.. Wat is de date functie van SQL? Het is alweer zo'n tijd geleden dat ik met VB/SQL gewerkt heb :o B)

[ Voor 33% gewijzigd door .GoO op 09-06-2004 09:55 ]

• curry684

curry684

devv05 schreef op 09 juni 2004 @ 09:54:
[...]

Ik kom niet klagen, ik vraag om advies. Daar is een forum voor, je bent vrij niet te reageren ookal ben je een modje.
Foute aanname: ik zorg ervoor dat dit topic van levensvatbaar niveau blijft en je geen tijd verspilt van medeforumgebruikers. Daartoe heb ik een paar middelen, zoals een hangslot en proberen een topic bij te sturen tot levensvatbaar niveau. Die 2e variant was ik ten volste bereid op dit topic los te laten.
Errorchecking komt er misschien wel in maar dat is op dit moment irrelevenant omdat het slechts een eerste prototype is.
Ja duh, hoe grote plaat heb je nu voor je kop. Ik probeer je al tig keer duidelijk te maken dat je wellicht een error krijgt die je niet laat zien en dat je code daarom niet werkt, en je blijft beweren dat het irrelevant is.... :X

Dit topic is dus pure tijdsverspilling van de Programming & Webscripting-gebruikers, en gaat daarom op slot. Ik ben per mail bereikbaar als je tot inzicht bent gekomen dat error checking handig is als er iets fout gaat :/

Tipje van de sluier: stel dat je lokale instellingen een datum als DD-MM-YY formatteren, dan ziet je query er zo uit op 5 mei volgend jaar:
SQL:
1
SELECT * FROM Tabel WHERE Datum = 05-05-05

Daar staat een arithmetische expressie die tot -5 evalueert, oftewel je datum wordt met de integer value -5 vergeleken. Is dat wellicht de bedoeling? :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.