Toon posts:

Dell 510m + pc in wireless/wired netwerk met @Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb net vandaag mijn Dell 510m laptop gekregen mét een Dell TrueMobileTM 1450 Wireless Mini-PCI card (802.11 a/b/g) en een TrueMobileTM 2300 Wireless Broadband Router. Nu hebben wij thuis nog een pc staan waarvan ik gedacht had die wired op de router aan te sluiten en de laptop dus draadloos.

Nu probeerde ik de router op mijn pc te installeren en te configureren, maar dit lukt niet: hij krijgt uiteindelijk geen internetverbinding. Wij hebben @Home breedband en ik zag daar al dat je je TCP/IP dynamisch moet instellen, dat staat verder goed...

Weet iemand raad? Ik heb hier en daar op dit forum al een beetje rondgekeken maar kan nog niet echt vinden wat ik zoek. Misschien is het antwoord wel heel simpel in de trant van "je moet een andere router kopen", maar dan hoor ik het graag.

Ik wil zo graag op mijn nieuwe laptopje werken... :'(

Verwijderd

Ik kan uit je verhaal niet opmaken wát je nou precies aan het doen bent. Je wilt je router op je pc installeren en configureren :?

Wat je moet doen is je router aan je kabelmodem hangen en díe configureren zodat hij verbinding maakt met internet. Daarna stel je je computer in zodat hij zijn instellingen automatisch verkrijgt en verwijder je eventuele software van @Home.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik de router aan de kabelmodem gehangen... ;-) Kabelmodem ziet router, router ziet kabelmodem, IP-adressen worden verkregen maar uiteindelijk krijg ik geen verbinding met internet.

PC gaat dus in LAN van router, kabelmodem gaat in internetaansluiting van router.

Verwijderd

Topicstarter
Vriend hier van DragonF.

Geprobeerd om met de Dell installatie-cd mijn PC aan te sluiten op de router (met kabel, niet draadloos). Tijdens installatie krijgt zowel de router als mijn PC nieuwe IP-adressen. Router=192.168.2.1 en PC=192.168.2.2
Maar dan kan ik nog geen internetverbinding maken.
Na zoekwerk op internet las ik dat ik handmatig instellingen van de router kon configureren door het router- IP-adres in te toesten in de webbrowser. dan kom ik moeizaam, na admin/admin, op een eerste pagina. Daarna houdt het op.

Met de laptop hetzelfde verhaal.

Aangezien ik al niet eens met de router kan communiseren, lijkt het me niet meer een @Home probleem.
Instellingen PC/laptop?
Staan beide als 'dynamisch'.

Had nachtdienst gehad, ging om 12:30 pas slapen.
15:00 er weer uit, dus u heeft enig inzicht in mijn gemoedstoestand.
:O :X :O :Z ;( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Heb de laptop inmiddels via kabel en wireless op het internet.
Op het laatst de installatiecd op de splinternieuwe laptop geinstalleerd.
Met de laptop kwam ik wel op dat webbased configuratiescherm, raar.
Hostname (computernaam) en oude IP-adres ingevuld en de laptop deed het wireless en via de kabel razendsnel!!

Nu nog effe m'n oude computer, dacht ik...............

Maar daarmee kom ik niet op die webbased configuratiescherm van de router.
Geen http://my.router of het IPadres van de router.

Heb instellingen vergeleken, maar kan zo gauw niets vinden.

Iemand een idee?