Toon posts:

7 maanden breedband...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik huur momenteel een groot appartement voor 200 euro per maand, het pand gaat alleen over 9 maanden tegen de vlakte om plaats te maken voor een winkelcentrum oid, en ik kan het zo goedkoop huren omdat ik de eigenaar ken.

Effin, heb het goed opgeknapt enzo met gratis verf en materialen wat nog over waren (regel ik allemaal goed he? ;) ). Maar ik kwam er tot mijn schrik achter dat er geen breedband in dat pand of bij de buren is.

Dus moet ik zelf een abo afsluiten, maar ik heb nu Planet, TweakDSL en @Home gemailed met de vraag of dat wel voor 7 maanden kan. Helaas dat kan alleen voor minstens een jaar, en aangezien ik na deze 7 maanden weer 5 maanden thuis woon en dan pas weer naar mijn volgende appartement verhuis kan ik de verbinding niet gewoon verhuizen (waar ze bij TweakDSL ook nog een belachelijk veel voor in rekening brengen) want thuis hebben we al ADSL.

Is er nergens een provider die flexibele contracten heeft? Of mischien iets waar je 3 maanden kan proeven (moet ik er wel 2 hebben) dat ik gewoon 2x 3 maanden proef draai bij 2 verschillende providers, kon namelijk alleen zon actie bij @home vinden maar daar zitten meer voorwaarden (lees: 1 maand proef, en zelf installatie betalen) aan vast en moet zowiezo een 2de provider hebben voor na die maand.

Of weet iemand een ander alternatief?

Edit: heb trouwens een CAI en een PSTN (kabel en telefoon dus)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 00:04 ]

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
als je internet nodig hebt, ff naar je ouders gaan en daar internetten? :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Voor 7 maand. hmm inderdaad een beetje een rot tijd.
2 dingen die je kan doen.
1. abbo nemen voor een jaar. dan betaal je dus 5 maand teveel.
2. kijken of je daar een draadloos netwerkje in de lucht kan vinden.. kost het je helemaal niets.

Verwijderd

neem een breedband-provider waarvan bekend is dat ze er een hele slechte adminstratie op na houden. (hint: chello)

stuur na 7 maanden een briefje dat je je lijn wilt opzeggen omdat je huis 'ineens' tegen de vlakte moet, en stop met betalen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 00:11:
neem een breedband-provider waarvan bekend is dat ze er een hele slechte adminstratie op na houden. (hint: chello)

stuur na 7 maanden een briefje dat je je lijn wilt opzeggen omdat je huis 'ineens' tegen de vlakte moet, en stop met betalen....
Chello hier niet te krijgen :(, Maastricht
Noob-Saibot schreef op 09 juni 2004 @ 00:06:
als je internet nodig hebt, ff naar je ouders gaan en daar internetten? :P
Is idd een optie maar beetje onpractisch :P
damster schreef op 09 juni 2004 @ 00:08:
Voor 7 maand. hmm inderdaad een beetje een rot tijd.
2 dingen die je kan doen.
1. abbo nemen voor een jaar. dan betaal je dus 5 maand teveel.
2. kijken of je daar een draadloos netwerkje in de lucht kan vinden.. kost het je helemaal niets.
1 Dure grap :(
2 Dat zijn idd 2 goede IDen, ga morgen ff netwerk kaartje en grote antenne van de zaak meenemen en ff rondkijken, bid voor me :P.

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 23:48

T-Junkie

user brain not connected...

Direct Internet
http://www.kpn.com/kpn/show/id=284629

Direct ADSL
http://www.kpn.com/kpn/show/id=328616/sc=6ea62a

Hierbij zit je alleen aan KPN vast. Misschien valt er met hun wat te regelen. Je hebt alleen de verbinding, verder helemaal niks. (Mail, webspace, etc.)

In de voorwaarden staat:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=346478/spage=375410/sc=5857ae
-> Internet -> Direct ADSL.pdf -> Artikel 17
DUUR VAN DE OVEREENKOMST
De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van één jaar, te rekenen vanaf de datum dat Direct ADSL bedrijfsklaar aan de Contractant ter beschikking is gesteld.
De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door de Contractant worden opgezegd.
Maar ook:
De Overeenkomst wordt automatisch beëindigd op het moment dat Contractant niet langer
beschikt over een daartoe geschikte aansluiting op de vaste telefoondienst van KPN. Na beëindiging van de Overeenkomst dient de Contractant op eerste verzoek van KPN de gelegenheid tot verwijdering van de Voorzieningen te bieden. Indien de Contractant een maand na beëindiging van de Overeenkomst KPN nog niet in de gelegenheid heeft gesteld de werkzaamheden te verrichten, blijven de in artikel , eerste lid, bedoelde periodieke vergoedingen door hem verschuldigd tot het moment dat KPN de hier bedoelde werkzaamheden heeft kunnen verrichten.

artikel nummers zijn niet goed geknipt en geplakt. Maar die kan je de PDF terug vinden.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:30

Robtimus

me Robtimus no like you

Uit de voorwaarden van @Home:
21.3 In afwijking van het bepaalde in artikel 21.1 kan de Abonnee indien deze aantoonbaar verhuist naar een locatie waar de Kabelinternetdienst niet geleverd kan worden de Overeenkomst gedurende het eerste jaar van de looptijd van de overeenkomst tussentijds opzeggen met inachtneming van een opzeggingstermijn van 4 weken.
Je moet dus alleen maar verhuizen naar een plek waar geen @Home mogelijk is, dan kun je gewoon 7 maanden en niet meer een abonnement bij @Home afsluiten.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 22:04

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 00:00:
[knip]
Dus moet ik zelf een abo afsluiten, maar ik heb nu Planet, TweakDSL en @Home gemailed met de vraag of dat wel voor 7 maanden kan. Helaas dat kan alleen voor minstens een jaar, en aangezien ik na deze 7 maanden weer 5 maanden thuis woon en dan pas weer naar mijn volgende appartement verhuis kan ik de verbinding niet gewoon verhuizen (waar ze bij TweakDSL ook nog een belachelijk veel voor in rekening brengen) want thuis hebben we al ADSL.
Niet alleen TweakDSL is hierin duur, alle BBned-providers zullen hetzelfde vertellen: de kosten voor een verhuizing zijn door een aantal redenen heel erg duur. (€ 175,- exclusief BTW vraagt BBned, als je een provider vind die het voor minder doet: dan kost het die provider geld)

Directrommel van KPN is zo'n beetje de enige optie, of je moet een wireless netwerkje vinden of je moet echt te veel geld overhebben voor Sattelietinternet.

Bericht hierboven

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 15:38
Is er geen buurman met een internetverbinding waar je voor 7 maanden bij kunt aansluiten?

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 00:20:
2 Dat zijn idd 2 goede IDen, ga morgen ff netwerk kaartje en grote antenne van de zaak meenemen en ff rondkijken, bid voor me :P.
Beetje sneu hoor, kijk, natuurlijk is het lomp van de beginnende internetter om zijn draadloze data een beetje onbeschermd rond te laten vliegen, maar dit als serieuze mogelijkheid zien om zelf voor nop te kunnen internetten is niet echt beleefd. Behoorlijk asociaal zelfs.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 22:04

Floor-is

5.2

ThinkAboutIt schreef op 09 juni 2004 @ 11:16:
Is er geen buurman met een internetverbinding waar je voor 7 maanden bij kunt aansluiten?
*kuch*

Effin, heb het goed opgeknapt enzo met gratis verf en materialen wat nog over waren (regel ik allemaal goed he? ;) ). Maar ik kwam er tot mijn schrik achter dat er geen breedband in dat pand of bij de buren is.

Bericht hierboven

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 15:38
Lezen valt niet mee..... :Z

Verwijderd

Polle schreef op 09 juni 2004 @ 11:52:
Beetje sneu hoor, kijk, natuurlijk is het lomp van de beginnende internetter om zijn draadloze data een beetje onbeschermd rond te laten vliegen, maar dit als serieuze mogelijkheid zien om zelf voor nop te kunnen internetten is niet echt beleefd. Behoorlijk asociaal zelfs.
Tja je zal toch iets moetten denk ik zo ;)

Probeer eens bij InterConnect. Ik meen dat ze alleen bedrijven doen maar mischien valt er iets te regelen. Op mijn werk (school) hebben we 2x 8/1mb ADSL voor een netjes bedrag. 2 Cisco SOHO routers die zij beheren (ik heb geen zin in hackers die door mijn systeem heen komen, daarom heeft InterConnect het beheer). VPN tussen de 2 verbindingen, en gaan maar :)
De support is zeker goed, maar dat moet wel als bedrijf zijnde. Ik weet niet of ze ook particulieren doen.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
Beste tweakers,

Ik huur momenteel een groot appartement voor 200 euro per maand, het pand gaat alleen over 9 maanden tegen de vlakte om plaats te maken voor een winkelcentrum oid, en ik kan het zo goedkoop huren omdat ik de eigenaar ken.

Is er nergens een provider die flexibele contracten heeft? Of mischien iets waar je 3 maanden kan proeven (moet ik er wel 2 hebben) dat ik gewoon 2x 3 maanden proef draai bij 2 verschillende providers, kon namelijk alleen zon actie bij @home vinden maar daar zitten meer voorwaarden (lees: 1 maand proef, en zelf installatie betalen) aan vast en moet zowiezo een 2de provider hebben voor na die maand.

Of weet iemand een ander alternatief?

Edit: heb trouwens een CAI en een PSTN (kabel en telefoon dus)
Cai -> Caiw ? Westland ? zeg maar .. dan ken je via de Kabelfoon natuurlijk. Geloof 3 maanden of proef

Verwijderd

Er zijn tegenwoordig ook "gratis" abbo's waar je dus weer per minuut betaald.
Het lijkt mij een dure oplossing,maar voor jou misschien wel handig.
deze b.v.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Laat het abbo van je ouders 7 maanden op jouw adres zetten?!

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Geen Wifi in de buurt?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-02 12:26
Neem een abbo in je huurhuis.

Zeg tweakdsl op (hoeft niet gelijk).

Verhuis na een jaar je verbinding naar je ouderlijkhuis.

Of

Neem kpn direct adsl, goedkoopste abbo, en betaal dat 12 maanden.

En downloaden doe je remote, met je thuis verbinding.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 09:09
Ik had toevallig precies hetzelfde probleem. Heb een Chello abbo afgesloten, in de wetenschap dat ik voor een jaar moest gaan betalen. Na 8 maanden werd mijn pand gesloopt en moest ik er dus uit en weet thuis gaan wonen.

Aangezien Chello daar niet zijn service gebied heeft liggen, belde ik om te kijken of er wat te regelen viel, en de telefonist verzekerde mij dat als ik een brief stuurde, dat ze dan in dit soort gevallen een uitzondering maken.

Toch kon ik nog een nieuw huis krijgen in dezelfde plaats als het vorige, hoefde dus niet uit de stad en kon mijn Chello abbo voor 20 euro verhuizen.

Verwijderd

Topicstarter
T-Junkie schreef op 09 juni 2004 @ 00:31:
Direct Internet
http://www.kpn.com/kpn/show/id=284629

Direct ADSL
http://www.kpn.com/kpn/show/id=328616/sc=6ea62a

Hierbij zit je alleen aan KPN vast. Misschien valt er met hun wat te regelen. Je hebt alleen de verbinding, verder helemaal niks. (Mail, webspace, etc.)

In de voorwaarden staat:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=346478/spage=375410/sc=5857ae
-> Internet -> Direct ADSL.pdf -> Artikel 17

[...]

Maar ook:

[...]

artikel nummers zijn niet goed geknipt en geplakt. Maar die kan je de PDF terug vinden.
Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn, ik ga ze direct mailen bedankt!
IceManX schreef op 09 juni 2004 @ 10:24:
Uit de voorwaarden van @Home:
[...]
Je moet dus alleen maar verhuizen naar een plek waar geen @Home mogelijk is, dan kun je gewoon 7 maanden en niet meer een abonnement bij @Home afsluiten.
Zouden ze dat niet op de een of andere manier testen? Of ik zeg gewoon dat ik naar Den Haag verhuis en geef het adres van een vriend op? >:)
Floris schreef op 09 juni 2004 @ 10:25:
[...]

Niet alleen TweakDSL is hierin duur, alle BBned-providers zullen hetzelfde vertellen: de kosten voor een verhuizing zijn door een aantal redenen heel erg duur. (€ 175,- exclusief BTW vraagt BBned, als je een provider vind die het voor minder doet: dan kost het die provider geld)

Directrommel van KPN is zo'n beetje de enige optie, of je moet een wireless netwerkje vinden of je moet echt te veel geld overhebben voor Sattelietinternet.
Hmm ja dacht al zoiets, TweakDSL leek me alleen antrekkelijke abonomenten hebben jammer dat ik er niet van kan genieten.
ThinkAboutIt schreef op 09 juni 2004 @ 11:16:
Nope
Polle schreef op 09 juni 2004 @ 11:52:
[...]

Ik weet het, haha maarja beetje eigenschuld. Dit is trouwens zowiezo geen serieuze oplossing natuurlijk.
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 17:21:
[...]

Tja je zal toch iets moetten denk ik zo ;)

Probeer eens bij InterConnect. Ik meen dat ze alleen bedrijven doen maar mischien valt er iets te regelen. Op mijn werk (school) hebben we 2x 8/1mb ADSL voor een netjes bedrag. 2 Cisco SOHO routers die zij beheren (ik heb geen zin in hackers die door mijn systeem heen komen, daarom heeft InterConnect het beheer). VPN tussen de 2 verbindingen, en gaan maar :)
De support is zeker goed, maar dat moet wel als bedrijf zijnde. Ik weet niet of ze ook particulieren doen.
Zal ze eens mailen maar nooit van ze gehoord dus denk dat dat feestje in Maastricht zowiezo niet doorgaat. Maar waarom zouden zij andere voorwaarden als andere providers hebben?
Maeslant schreef op 09 juni 2004 @ 17:27:
[...]

Cai -> Caiw ? Westland ? zeg maar .. dan ken je via de Kabelfoon natuurlijk. Geloof 3 maanden of proef
C.A.I. staat voor Centrale Antenne Inrichting als ik mijn Installatie Techniek lessen goed herinner. En dat is dus gewoon een kabel aansluiting voor televisie enzo.
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 17:31:
Er zijn tegenwoordig ook "gratis" abbo's waar je dus weer per minuut betaald.
Het lijkt mij een dure oplossing,maar voor jou misschien wel handig.
deze b.v.
Dat is inderdaad een serieus goed alternatief wat ik ga bekijken bedankt!
Weet ik niet maar is een beetje acosiaal, laatste "redmiddel".
UniCache2 schreef op 09 juni 2004 @ 21:34:
Ik had toevallig precies hetzelfde probleem. Heb een Chello abbo afgesloten, in de wetenschap dat ik voor een jaar moest gaan betalen. Na 8 maanden werd mijn pand gesloopt en moest ik er dus uit en weet thuis gaan wonen.

Aangezien Chello daar niet zijn service gebied heeft liggen, belde ik om te kijken of er wat te regelen viel, en de telefonist verzekerde mij dat als ik een brief stuurde, dat ze dan in dit soort gevallen een uitzondering maken.

Toch kon ik nog een nieuw huis krijgen in dezelfde plaats als het vorige, hoefde dus niet uit de stad en kon mijn Chello abbo voor 20 euro verhuizen.
Dat is zeer chill zal eens kijken of zoiets met @home te doen is.
mhr-zip schreef op 09 juni 2004 @ 21:29:
Neem een abbo in je huurhuis.

Zeg tweakdsl op (hoeft niet gelijk).

Verhuis na een jaar je verbinding naar je ouderlijkhuis.

Of

Neem kpn direct adsl, goedkoopste abbo, en betaal dat 12 maanden.

En downloaden doe je remote, met je thuis verbinding.
Mijn vader zit al sinds WXS (world acces geloof ik dat dat heette voluit) bij platen (ook nog met videotext ofzoiets voor internet) dus die wilt daar zeker niet vanaf.

En dat laatse is idd mischien een optie zoals ik hierboven al overwoog.

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 18:56
Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 01:17:
[...]

Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn, ik ga ze direct mailen bedankt!

[...]

Zouden ze dat niet op de een of andere manier testen? Of ik zeg gewoon dat ik naar Den Haag verhuis en geef het adres van een vriend op? >:)

[...]

Hmm ja dacht al zoiets, TweakDSL leek me alleen antrekkelijke abonomenten hebben jammer dat ik er niet van kan genieten.

[...]

Nope

[...]

Ik weet het, haha maarja beetje eigenschuld. Dit is trouwens zowiezo geen serieuze oplossing natuurlijk.

[...]

Zal ze eens mailen maar nooit van ze gehoord dus denk dat dat feestje in Maastricht zowiezo niet doorgaat. Maar waarom zouden zij andere voorwaarden als andere providers hebben?

[...]

C.A.I. staat voor Centrale Antenne Inrichting als ik mijn Installatie Techniek lessen goed herinner. En dat is dus gewoon een kabel aansluiting voor televisie enzo.

[...]

Dat is inderdaad een serieus goed alternatief wat ik ga bekijken bedankt!

[...]

Weet ik niet maar is een beetje acosiaal, laatste "redmiddel".

[...]

[...]

Mijn vader zit al sinds WXS (world acces geloof ik dat dat heette voluit) bij platen (ook nog met videotext ofzoiets voor internet) dus die wilt daar zeker niet vanaf.

En dat laatse is idd mischien een optie zoals ik hierboven al overwoog.
Je zou tweak eens kunnen bellen of ze - danwel middels DSL - danwel middels kabel wat voor je kunnen betekenen. Je zal toch ook een telefoonaansluiting daar moeten nemen voor DSL en die contractsperiode is ook minimaal een jaar.

Je zou een abbo kunnen nemen voor een jaar; downgraden na 7 maanden naar de laagste snelheid en dan de rest van het seizoen afkopen.

Downgraden kost xx euro; laagste abbo is ook iets van 25 euro. Als je pand dan later gesloopt wordt, kan je het altijd nog langer houden. (Ik weet niet of deze constructie overigens wordt toegestaan binnen het jaar).

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:30

Robtimus

me Robtimus no like you

Verwijderd schreef op 10 juni 2004 @ 01:17:
Aantoonbaar zegt genoeg. Je moet papieren overhandigen waarin staat dat je verhuist (en dan bedoel ik niet een zelfgeschreven briefje ;)).
Denk aan huurovereenkomst / koopcontract.
Uit diezelfde voorwaarden:
Artikel 4 - Vergoeding

4.2 De in artikel 4.1 bedoelde vergoedingen kunnen behelzen:

e. een eenmalig bedrag voor verhuizing, wijziging, verplaatsing of heraansluiting van de Aansluiting/ Kabelinternetdienst of een Aanvullende dienst;

Artikel 6 - Wijzigingen

6.1 Indien de Abonnee zijn (correspondentie-) adres wenst te wijzigen (waaronder begrepen een verhuizing) dient hij de wijziging zo spoedig mogelijk, doch tenminste 4 weken voorafgaand aan de wijziging, aan Essent Kabelcom schriftelijk (per reguliere post of per E-mail) mede te delen.

6.2 Indien de Abonnee de Aansluiting of de levering van de Kabelinternetdienst wenst te wijzigen, te verplaatsen of te verhuizen, dient de Abonnee zulks Essent Kabelcom elektronisch (per E-mail of via een Website) of schriftelijk te berichten. Essent Kabelcom zal de Abonnee mededelen of de beoogde wijziging, verplaatsing of verhuizing (technisch) mogelijk is en zo ja, welke kosten hieraan verbonden zijn.

6.3 De Abonnee is, zonder voorafgaande toestemming van Essent Kabelcom, niet gerechtigd zelf de Aansluiting te wijzigen, te verplaatsen of te verhuizen, noch zulks te laten doen door een andere persoon of organisatie dan Essent Kabelcom voor zover het voorzieningen ten behoeve van de Kabelinternetdienst en/of apparatuur, die eigendom is van Essent Kabelcom, betreft.
Verhuizen is dus mogelijk als @Home op je nieuwe adres ook kan.

Dus: je verhuist en daar is @Home of wel mogelijk, je kan je verbinding verhuizen tegen een vergoeding, of niet mogelijk en je contract wordt beeindigd (4 weken termijn).

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1