Toon posts:

Zacht geluid bij dvd films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het afspelen van dvd films is het geluid niet erg hard te krijgen.
Dat kan wel met muziek dvd's :)
Zodra er hoge tonen onstaan gaat ineens het geluid een heel stuk zachter en dan weer steeds iets harder. :?
Wie heeft daar ervaring mee?
Ik gebruik winXP en heb verschillende dvd software's gehad maar nog steeds zonder succes.
Heb een asus A7N8X-X moederbord met een AC97 onboard geluidskaart.
Heb ook al een terratec geluidskaart geprobeerd met dts decoder maar daar kreeg ik het geluid ook niet harder mee. :'(
Wie weet hier een oplossing voor?
Alvast bedankt!!! _/-\o_
Groetjes,
Stabu

Verwijderd

Kan denk ik wel in SA ;)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

TMF > SA :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Topicstarter
Betekend SA Super Audio?? :?
Maar krijg je daar ook 5.1 geluid mee en hoe krijg ik dat dan voor elkaar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:40:
Betekend SA Super Audio?? :?
Maar krijg je daar ook 5.1 geluid mee en hoe krijg ik dat dan voor elkaar?
offtopic:
SA= software algemeen. Dit forum is ingedeelt in subfora's zodat het overzichtelijker wordt ;)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb dit ook eens gehad. Heb je toevallig AC3 Filter (programma) of decoders geinstalleerd staan, zo ja, deinstalleer die eens en installeer PowerDVD 5 even en kijk dan eens wat er met je audio gebeurd. Als je AC3 Filter geinstalleerd hebt, dan kun je daarin ook even met de settings spelen.

Hoe je 5.1 geluid krijgt met jouw geluidskaart en of dat ubehaupt mogelijk is kun je zelf denk ik wel vinden, kijk eens op Google bijvoorbeeld.

Succes!

[ Voor 20% gewijzigd door Godjira op 09-06-2004 09:48 ]

Profile

Verwijderd

Je zegt dat hoge geluiden zachter worden. Kan dit niet te maken hebben met instellingen in windows of boxen? 5.1 boxen kan je vaak afzonderlijk regelen voor hoge en lage tonen. Voor de rest geef even iets meer info. (dvd player cd player etc)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-08 12:06

inXs

known as inXs

Heb ik ook last van inderdaad, maar wat werkte is in mediaspeler, even de equalizer openen en alles hoog zetten en bij opties > DVD > geavanceerd daar kan je ook nog wat schuifbalkjes (level ofzo) omhoog zetten waardoor het geluid harder wordt.. Kan hier alleen niet kijken, want zit op me stage.

superB

Pagina: 1