Toon posts:

Herrie

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb ik laatst een nieuw systeem aangeschaft, zelf in elkaar gezet, voor het eerst.. heel goed gelukt verder hoor, draait als een trein, maar het enige probleem is,

de ventilatoren maken echt een pokke herrie. nou kan ik niet bepaald met me oren plaatsen waar die herrie vandaan komt, maar als je lekker tv zit te kijken en je pc'tje aan t downen is, stoort ie egt als een mf'r.

'T is een Enermax CS-800TA-MW kast, met een p4 2.8ghz boxed, en een Club 3D Radeon 9600 XT 128mb ... aangezien dit de onderdelen zijn met een ventilator, die gezamelijk t geluid produceren,
vraag ik me echt af wat ik hier aan kan doen om de herrie te verminderen.

Is de bijgeleverde ventilator van de processor zo slecht, de club 3d een cheap ass ventilatortje? of is de enermax kast gewoon pauper!

Kan ik naar de shop terug gaan en zeggen dat ik niet tevreden ben?

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
tegenwoordig produceren de verschillende PC-onderdelen zoveel hitte, dat fabrikanten er zulke herrie-makende fans op zetten.

wat je kan doen is (de garantie laten vervallen) stillere koeling er op te zetten.
bijvoorbeeld Zalman koeling. met de search is genoeg te vinden.

als je zelf een beetje handig bent, kan je het volgende overwegen.
heb 't zelf gedaan met deze videokaart, die nog maar een paar dagen oud was.. :P

heel slecht, dubbel crossposten... O-)
NewbieNeo schreef op 20 mei 2004 @ 10:58:
[...]

yup, de goedkoopste en stilste oplossing om je 9800se het zwijgen op te leggen.. :)

heb ik ook gelijk gedaan toen ik de kaart had, want de originele fan maakte toch een pokkeherrie..

't resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_132039.jpg

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk even rond in Die-Hard Overclocking & Cooling, daar kan je werkelijk alles vinden op dit gebied.

Je hebt veel opties; je kan bijvoorbeeld aan de gang gaan met wat 5V of 7V truukjes om zo je FANs trager te laten draaien (en dus ook minder lawaai te laten produceren). Een fanbus komt ongeveer op hetzelfde neer. Je kan ook de FANs vervangen. Waarmee je ze dan kan vervangen, en hoe duur 't allemaal is, kan je echt zelf uitvinden. ;)

Terug gaan naar de winkel is jouw keuze; het is jouw PC. Maar ik ben er niet zo zeker van dat je zomaar je systeem RMA kan sturen omdat je vindt dat 'ie teveel lawaai maakt.

Neem hier eens een kijkje:
http://gathering.tweakers...st_message/17829096#beste
Goede stille koeling
Koeling van voeding moet stiller
hoe voeding fan stil maken

Dit topic is gesloten.