Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
De spanning zal je niet zomaar kunnen veranderen, de stroom is variabel, met een max die daar dus staan aangegeven.
Je zal er dus 2 aan elkaar moeten knopen afaik.
Om welke UPS gaat het precies?
Je zal er dus 2 aan elkaar moeten knopen afaik.
Om welke UPS gaat het precies?
C:\>_
Die UPS moet een 24V accu hebben. Op 12V gaat het boeltje niet werken. Maar als je nu gewoon twee 12V accu's in serie zet dan heb je ook de benodigde 24V. Heel wat APC UPS'en hebben trouwens accu's die uit 2 seriegeschakelde 12V accu's bestaan. Mijn APC SmartUPS 750XL bijvoorbeeld heeft twee 17Ah 12V accu's in serie.
Je kan niet één 12V accu 'upgraden' naar 24V. Je zult dus een tweede op de kop moeten tikken. Je hoeft daarvoor niet speciaal dure accu's bij APC voor te kopen. Elke standaard lekvrije (dat is van belang - je wil niet dat een accu in huis gaat lekken) lood/zuur-accu voldoet.
Je kan niet één 12V accu 'upgraden' naar 24V. Je zult dus een tweede op de kop moeten tikken. Je hoeft daarvoor niet speciaal dure accu's bij APC voor te kopen. Elke standaard lekvrije (dat is van belang - je wil niet dat een accu in huis gaat lekken) lood/zuur-accu voldoet.
Hmm jammer, want ik had gehoopt dat die 12V batterij genoeg was (vanwege die 24AH). Hij is nl zo groot dat er niet nog eentje bij past (tenzij ik de boel open laat staan).
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Er is in principe geen probleem met het plaatsen van de accu's buiten de UPS-behuizing. Het ziet er natuurlijk wat minder professioneel uit, maar het werkt evengoed. Zorg wel dat je voldoende dikke aansluitdraden gebruikt want zo'n UPS kan aardig wat stroom trekken. Isoleer de aansluitingen op de accu's ook zodat je niet per ongeluk sluiting kunt maken wanneer je iets van metaal erop legt.
Een XL-versie UPS is trouwens standaard voorzien om ook langs buitenaf accu's aan te kunnen sluiten.
Aangezien er geen 2 dezelfde accu's zoals je nu hebt in de UPS passen, zijn deze accu's waarschijnlijk zwaarder dan de originele (meer Ah). Geen paniek, dat heeft geen enkel nadelig effect. Sterker, de uptime wordt er aanzienlijk mee verlengd.
Een XL-versie UPS is trouwens standaard voorzien om ook langs buitenaf accu's aan te kunnen sluiten.
Aangezien er geen 2 dezelfde accu's zoals je nu hebt in de UPS passen, zijn deze accu's waarschijnlijk zwaarder dan de originele (meer Ah). Geen paniek, dat heeft geen enkel nadelig effect. Sterker, de uptime wordt er aanzienlijk mee verlengd.
Bij dikke kabels moet je denken aan het formaatje startkabel (de minpool welteverstaan, die is vaak nog wat dikker)
Ik heb hier een APC 2000xl met losse accubak (4x 12V 17Ah), maar de draden binnenin (tussen de accu's) zijn wel een stuk dunner. Ik denk zo'n 8mm². Deze draden zijn wel een stuk korter natuurlijk als de draad van de accubak naar de UPS.
Ik heb hier een APC 2000xl met losse accubak (4x 12V 17Ah), maar de draden binnenin (tussen de accu's) zijn wel een stuk dunner. Ik denk zo'n 8mm². Deze draden zijn wel een stuk korter natuurlijk als de draad van de accubak naar de UPS.
"man is not truly one, but truly two,"
Verwijderd
Ah.. dis goed nieuwe. fusion heeft nl nog wel wat auto accus o.o ben benieuwe wat voor uptime ik haal... alleen het laden zal nu ook wel eeuwen duren =/ hoe it dat eigenlijk. ik neem aan dat er een slimme lader inzit. dus die tast de accu af. en die zal toch wel berekend zijn op accus van een bepaald vermogen.
volgens mij hebben er hier al een aantal lui met succes ups 'en en autoaccu's gemod.
ook al zal een autoaccu meer gebouwd zijn op het leveren van piekstromen dan een lange continue stroom schijnt het dus wel te werken.
ook al zal een autoaccu meer gebouwd zijn op het leveren van piekstromen dan een lange continue stroom schijnt het dus wel te werken.
"man is not truly one, but truly two,"
Let wel dat de meeste auto-accu's niet sealed/leakproof zijn! Zorg er dus steeds voor dat ze stabiel rechtop en in een goed geventileerde ruimte staan. Je kan natuurlijk wel een darmpje gebruiken om de gassen die onvermijdelijk ontstaan in zulk een auto-accu naar buiten te leiden.
Wil je geen gehassel en zeker zijn dat zelfs wanneer er iets mis gaat de accu niet gaat lekken en zo mogelijk onherstelbare schade aanrichten door het zuur, dan kun je toch best opteren voor de iets duurdere sealed/leakproof accu's. Je bent dan nog steeds stukken goedkoper uit dan wanneer je de originele APC-accu's zou kopen.
Weet ook dat de accu's na 3 tot 5 jaar doorgaans weer aan vervanging toe zijn. Een UPS is dus een lopende kost.
Wil je geen gehassel en zeker zijn dat zelfs wanneer er iets mis gaat de accu niet gaat lekken en zo mogelijk onherstelbare schade aanrichten door het zuur, dan kun je toch best opteren voor de iets duurdere sealed/leakproof accu's. Je bent dan nog steeds stukken goedkoper uit dan wanneer je de originele APC-accu's zou kopen.
Weet ook dat de accu's na 3 tot 5 jaar doorgaans weer aan vervanging toe zijn. Een UPS is dus een lopende kost.
[ Voor 6% gewijzigd door satcp op 09-06-2004 00:21 . Reden: typo ]
Verwijderd
Misschien eens kijken naar accu's voor in een motorfiets? Volgens mij zijn die ook sealed. Geen idee wat die kosten eigenlijk, t is maar een idee
Pagina: 1