Wifi kaart krijgt verkeerd ip (APIPA)

Pagina: 1
Acties:

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09
Gistermiddag/avond is mijn internet uitgevallen (demon) en ik dacht dat het wel weer terug zou komen dus heb ik afgewacht tot de volgende morgen. Het was nog niet terug dus heb ik me router (smc SMC2804WBRP) gereset maar het werkte nog steeds niet. Toen heb ik een andere kabel geprobeerd wat wel werkte (kwam bijna te laat op school ;) ).

Toen ik terug van school kwam ben ik er direct mee aan de gang gegaan en nu werkt op alle pc's het internet perfect behalve op m'n laptop, met draad werkt het wel maar draadloos niet. Als ik me onboard netwerkkaart gebruik werkt het internet perfect (goede ip enz) maar als ik me wifi-kaart gebruik krijg ie een windows-ip (169.254.57.147) dat heb ik via de search uitgezocht. Ik heb me wifi kaart een paar keer opnieuw geinstalleerd en geprobeerd een statisch ip adres te krijgen maar dat werkt niet :|
Met of zonder dhcp op de router maakt ook geen verschil (staat wel aan trouwens)

specs:
alpha notebook (2400+ 512 mb ram 40 gb hd)
wifi kaart: linksys wpc54g

Ik heb de search dus al gebruikt maar daar kan ik geen antwoord in vinden

ps. Deze config draaide al een maand of 9 zonder problemen dus ik snap er niets van :|

Hoe krijg ik nu het goede ip op me wifi kaart wat ik normaal van me router krijg(zoiets als 192.168.2.187?

Verwijderd

Als je een Ip adres in de range 169.254. . krijgt toegewezen dan betekend dat dat je helemaal geen verbinding hebt met je accespoint/router maar dat het netwerkkaartje op een of andere manier verbinding met zichzelf heeft. Dus het lijkt net alsof je verbinding hebt maar dit heb je dus niet. Kijk even bij beschikbare netwerken of je router er wel tussen staat. Misschien het je SSID broudcasting uit staan zet deze even tijdelijk aan totdat je goed verbinding hebt gemaakt.

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:09
Ssid broadcasting aan of uit maakt geen verschil, een ander kanaal ook niet. Ik had net het WEB-wachtwoord eruit gehaalt zodat er geen wachtwoord nodig is maar dan kan me wifi-kaart de hele ap niet vinden :?

Kan het ook aan de wifi-kaart zelf liggen dat ie kapot is ofzo?

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Mischien even je beveiligingsinstellingen checken ?

MAC filtering aan ? als de router je mac adres dan niet kent krijg je wel verbinding maar geen ip adres toegewezen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:55

ralpje

Deugpopje

Misschien eens een ander draadloos netwerkkaartje proberen, eventueel van iemand even lenen, zodat je dat uit kunt sluiten?

[ Voor 64% gewijzigd door ralpje op 09-06-2004 08:16 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer