Xbox op 5.1 systeem aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-06 21:01
Ik heb een 5.1 geluidssysteempje gekocht (noname). Was niet duur. Dat is het probleem niet :).
Ik wil het systeem op m'n Xbox aansluiten. Nu heb van geluidssytemen totaal geen verstand, dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Uit de subwoofer kunnen 6 tulpstekkertjes (2x front, 2x surround, 2x center). Maar op m'n scart van de xbox passen maar 2 stekkertjes. Ik kan begrijpen dat ik een extra kastje van MS moet kopen, maar ik begrijp alleen niet welke. Wie kan me helpen? :)

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
je zult toch een DD decoder moeten aanschaffen als je van 5.1 wilt genieten.
Je xbox geeft het gecodeerde signaal door via de apart aan te schaffen uitbreiding met optische aansluiting. Je DD versterker zet dit signaal om in 5.1.
In de huidige setup kun je alleen stereo luisteren.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21

Wom

Het is de advanced scart cable die je moet hebben. Van daaruit gaat een optisch kabeltje naar je Dolby Decoder toe waar je signaal gesplitst wordt richting je boxen.

• JVLK
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

JVLK

Team Puss

AudiRS4 schreef op 08 juni 2004 @ 23:24:
Het is de advanced scart cable die je moet hebben. Van daaruit gaat een optisch kabeltje naar je Dolby Decoder toe waar je signaal gesplitst wordt richting je boxen.
Ja...zo heb ik het ook aangesloten op een 5.1

Verwijderd

Een Xbox is dan wel een echt spelletjes machine, voor de hardware kant van geluidsssystemen is dit topic beter op zijn plaats in Audio, Video & HiFi Forum :)

• wace
Bedankt voor de antwoorden, wat ik alleen niet snap, heb ik nu wel of niet een losse decoder nodig? Ik heb inmiddels een advanced scart kabel gekocht (nog niet open gemaakt, weet niet zeker of dit goed is), maar de verpakking belet het zicht op de aansluitingen. Wat ik me wel afvraag of hier 6 tulpstekkertjes inpassen. Het lijkt me van niet :?

• wace
Op deze site: http://www.abgcomputers.nl/Dolby_Surround_Pro_Logic_Decoder/ heb ik een goedkope decoder gevonden. Ik vind het vrij lastig om decoders te vinden (in de pricewatch kan ik er geen vinden), maar misschien zoek ik niet goed. Kan iemand me helpen?

Verwijderd

neen, dit is het ook niet.
Dat is een dolby prologic dingetje, maakt van tweekanaals audio, vierkanaals audio van matige kwaliteit.
Je hebt dus echt een digitale decoder nodig.
Daar zit dan een optische ingang op en zes analoge uitgangen.
Iets waar je bvb eens naar kan kijken zijn die yamaha surround setjes voor aan de pc. Als ik me niet vergis waren die versterkermodules apart te koop en helemaal niet duur.

• voodooless
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

wace schreef op 09 juni 2004 @ 23:14:
Op deze site: http://www.abgcomputers.nl/Dolby_Surround_Pro_Logic_Decoder/ heb ik een goedkope decoder gevonden. Ik vind het vrij lastig om decoders te vinden (in de pricewatch kan ik er geen vinden), maar misschien zoek ik niet goed. Kan iemand me helpen?
Nee, dat is crap, dat is DPL en niet DD. Is dus een analoge decoder. Je zult toch echt wel een digitale decoder moeten hebben, en die is waarschijnlijk stukken duurder dan je speaker set. Verkoop de set en koop een set met ingebouwde decoder!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• wace
http://cgi.ebay.de/ws/eBa...1499&item=5703465632&rd=1 Dit is een setje van YamaDa. Is dit ook brak? Ik zie namelijk geen uitgang die in de Advanced Scart cable van de Xbox past.

• voodooless
  • Laatst online: 03-08 16:46

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat ding is al beter en idd bruikbaar.

Je hebt ook geen UITGANG nodig, maar een INGANG! Kabeltje van uit de xbox naar de decoder. Ik ken de Xbox niet, maar op de een of andere manier moet daar wel SPDIF uit komen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

dit kan je idd aansluiten.

Het is de vierkante zwarte aansluiting rechtsonder die je nodig hebt.
Dat is optical in. Staat wel weinig info bij over de ondersteunde formaten, maar voor die prijs kan je er niet teveel van verwachten ook natuurlijk.
Yamaha heeft echter recentere modelletjes op de markt hoor. Zijn hier al veelvuldig voorbijgekomen dacht ik.

Verwijderd

Goed lezen er staat YamaDa niet yamaha. Ik zou kijken voor een Logitech setje ofzo met ingebouwde decoder zoals bv de Z680.

Verwijderd

Je moet een decoder hebben met een optische ingang. Op dat advanced kabeltje van de xbox moet je een optisch kabeltje namelijk erin stoppen. ( nog eens erbij kopen ja.. ) Als je dat gedaan hebt dan heb je echt DD geluid. En dat is zeker de moeite waard bij de nieuwere spellen.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

misschien anders de Creative DDTS-100:
http://www.creative.com/products/product.asp?prodid=9468

is goed verkrijgbaar in Nederland, je moet er natuurlijk wel het geld voor over hebben :)

www.nintendocasemods.com

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:51
Die Logitech-setjes hebben er al zo'n speciaal kabeltje voor verschillende consoles bijzitten.
Pagina: 1