Toon posts:

Ati Radeon 9800 Pro HArd geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best forumleden, ik heb sinds een maand een nieuwe pc met een Ati Radeon 9800 Pro. Nu maakt dit ding een pokkeherrie van hier tot tokio, en als ik dus 's nachts in bed lig hoor ik dat vreselijke ding de hele tijd!! Weten jullie wat de oplossing is voor zoiets?? oh ja nog 1 ding, ik ben een ontzettende computer NOOB. DUs als je moeilijke termen gaat gebruiken, leg ze anders even uit!

Bij voorbaat dank.

Leon

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 16:53
wat voor hard geluid, en weet je zeker dat het de videokaart is. Doe anders de oude erin, en is het dan nog steeds.

Houd anders de fan eens even tegen(niet te lang, dingen worden warm). Als het dan is opgelost dan is de fan kapot/niet meer goed. als hij net nieuw is zou ik gewoon terug gaan. dat moet nou eenmaal niet bij een nieuwe kaart.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
misschien ff foto's te maken van je kaart , en ff vermelden hoeveel lawaai hij maakt!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX/AI
Het klinkt misschien stom... maar vraag je eens af of je PC wel elke nacht aan moet blijven staan? :)
Als je 'm niet 's nachts vanalles laat downloaden of andere taken uit laat voeren, waarom zou ie uberhaupt aan moeten blijven? :)

Saved by the buoyancy of citrus

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Zoek op het forum op "arctic silencer" en je gebeden worden verhoord. Een erg makkelijk te installeren koeler die erg makkelijk te monteren is en minder dan 15 euro kost.

Verwijderd

Topicstarter
Blasterxp schreef op 08 juni 2004 @ 23:03:
misschien ff foto's te maken van je kaart , en ff vermelden hoeveel lawaai hij maakt!
Tja, wat is veel geluid, hij staat echt te loeien, en als het doodstil is hoor je hem echt super hard, voor een computer dan

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op 08 juni 2004 @ 23:03:
Het klinkt misschien stom... maar vraag je eens af of je PC wel elke nacht aan moet blijven staan? :)
Als je 'm niet 's nachts vanalles laat downloaden of andere taken uit laat voeren, waarom zou ie uberhaupt aan moeten blijven? :)
Hij staat niet elke nacht aan, maar als hij een keer 's nachts aan staat, slaap ik voor geen meter. en ook als het overdag is en het is stil, hoor je hem echt overduidelijk loeien.

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 21:43

K-Jay

Klaas Jan

Dit is al erg vaak voorbij gekomen. Als je een beetje had gezocht had je ontdekt dat je een andere koeler op je Radeon kan zetten, of het bestaande fannetje 7 of 5 volt kunt voeren in plaats van 12.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 23:12:
[...]

Tja, wat is veel geluid, hij staat echt te loeien, en als het doodstil is hoor je hem echt super hard, voor een computer dan
Ik loei ook nog wel es, zo bij tijd en wijl ... maarja , daar over worden we het vast niet eens.

Voorstel: als je nou ff een foto schiet van je vga-kaart - dan kunnen wij zien wat voor FAN op die kaart zit, en beoordelen of hij klein of groot is, en aan je uit leggen hoeveel herrie hij verwacht te maken.

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Het zal wel zo'n normaal club3d/sapphire/ati-koelertje zijn, die dingen draaien supersnel en nog blijft de heatsink redelijk heet. Je kunt daarom beter een nieuwe cooler aanschaffen, dan de huidige slomer laten lopen. Ik heb nu de Zalman ZM80C-HP gekocht (ook @ 9800pro). De heatsink is redelijk heet, maar met ATi-tool heb ik de 2d-snelheid van de kaart terug-gebracht, en in 3d zet ik gewoon alle fans aan.

VGA-silencer of ZM80c-HP en je problemen zijn voorbij.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen-v op 08-06-2004 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ff plaatje met mobiel geschoten

http://groups.msn.com/_Se...eg?dc=4675475645369508123

dit ff plakken in je browser, greetz!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
schaamteloze copy-paste van mij, maar wel nuttig leek me.. :)
NewbieNeo schreef op 20 mei 2004 @ 10:58:
[...]

yup, de goedkoopste en stilste oplossing om je 9800se het zwijgen op te leggen.. :)

heb ik ook gelijk gedaan toen ik de kaart had, want de originele fan maakte toch een pokkeherrie..

't resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.spymac.com/upload/gallery/user_56887/upload_132039.jpg
dus gewoon de originele fan er af schroeven (2 kleine schroefjes) en er een 80mm of groter onder hangen.

edit:
tis btw een 9800SE AIW (helaas niet modbaar naar PRO :(
maar de originele fan maakte ook een takkeherrie..

[ Voor 14% gewijzigd door NewbieNeo op 09-06-2004 00:54 ]

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 23:56:
ok ff plaatje met mobiel geschoten

http://groups.msn.com/_Se...eg?dc=4675475645369508123

dit ff plakken in je browser, greetz!
hmmm, das een heel andere koeler dan die van mij :?

heb zo'n 9700 koelertje op mn SE@PRO, het geluid wat daar af komt is best te doen imo

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
yep, van de wat oudere videokaarten is het geluid van de originele 40mm fan nog best te doen.
heb hier nog een GF4 ti4400 en die is nog redelijk stil vergeleken met de huidige herriemakers a la 9800.

ach ja, je bent tweaker of niet toch.. ;)
gewoon lekker knutselen, en je creeert zo een fluisterstille pc.

Verwijderd

Ik heb vier casefans in me kast, allemaal 7 volt. Me P4 boxed koeler draait op 2000 RPM. En de koelertje van me Radeon 9800 pro maakt het meeste geluid. De koeler is klein, dus moet harder draaien. Als er een grotere fan op zou zitten, zou hij minder hard hoeven te draaien. Daarom ben ik van plan een Artic VGA Silencer erop te doen. Het scheelt ook als de hitte van de videokaart de kast uit word geblazen, ipv dat het blijft hangen in de kast. Ik heb ooit een Zalman ZM80C-HP gezet op me Ti 4200. Dat is ook een goede oplossing om je kast stil te krijgen.

LOL @ NewbieNeo

Verwijderd

Topicstarter
ik zal vanmiddag nog ff dell contacten.. nog enige suggesties iemand???
Pagina: 1