[Raid] Promise Supertrak SX6000 performance problemen

Pagina: 1
Acties:

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb mijn promise SuperTrak SX6000 kaart overgezet van mijn windows WS naar mijn [Debian] linux server.
Na wat klooien heb ik hem aan de praat met de [nieuwste] drivers van promise [pti_st] als module, de partities zijn benaderbaar en alles werkt.

Totdat ik over het netwerk bestanden ga kopieren naar of van de array, het netwerkverkeer ziet er dan zo uit: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eavdmeer/promise.jpg. Het lijkt er dus op dat hij wat data cached, het dan niet meer aankan en dus maar even stopt met kopieren oid. Onder windows had ik hier geen last van.

Wat me verder opvalt is dat de loa bij het kopieren enorm omhoog schiet [1,7-2] en met bonnie++ word er 99% CPU gebruik gemeten. Aangezien het een hardwarematige controller is zou het CPU gebruik laag moeten blijven. Onder windows nam de kaart zo goed als geen CPU. Kopieren over het netwerk naar een andere schijf in de server [zowel als client of als server] gaat prima met een constante 10 MB/Sec.

Ik heb de nieuwste bios/firmware en in de bios van de kaart staat het O/S op "Other OS" zoals ik via google tegenkwam.

Wat zou het kunnen zijn, iets met de drivers of wat anders [misschien IRQ conflict OID, hoe kan ik dat checken onder linux?] en hoe kan ik it oplossen?

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 22:12

Sjonny

Fratser

check in /proc/interrupts je ... uhh.. interrupts..
maar dat zal wel goed zitten denk ik..
al met hdparm naar de dma van de disk gekeken? misschien dat ie default uit staat..
met 'hdparm -d1 /dev/sda' kan je die dan wel aanzetten..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
code:
1
2
3
# hdparm -d1 /dev/sdb
/dev/sdb:
 operation not supported on SCSI disks

Via google kwam ik ook mensen tegen die I2O gebruikten als driver, is dat een soort universele intellingent IO device driver oid?

btw:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
StarServer:~# hdparm -T /dev/sdb1

/dev/sdb1:
 Timing buffer-cache reads:   1120 MB in  2.00 seconds = 560.00 MB/sec
StarServer:~# hdparm -t /dev/sdb1

/dev/sdb1:
 Timing buffered disk reads:   30 MB in  3.10 seconds =   9.68 MB/sec

De eerste xx MB er zit 128 MB Ram op de kaart, dus het zou wel ongeveer 100 MB zijn, gaan prima. Maar daarna flipt ie dus..

[ Voor 48% gewijzigd door StarLite op 08-06-2004 23:14 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Topicstarter
Ik heb nu 1 partitie omgezet van FAT32 naar XFS en uploaden gaat met zo'n 10MB/sec.
het probleem blijft echter nog steeds dat de performance nog steeds om te :'( :'( :'( is..
Kopieren van bestanden van 1 partitie naar de ander gaat met max 8MB/Sec.. hdparm geeft 8-13 MB/Sec max en bonnie++ geeft geen betere resultaten :(

\o/