Lijkt dit er nou een beetje op?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Na de vorige nacht bezig te zijn geweest met een vet IRQ/hardware conflict waardoor de boel dus totaal niet liep (en om de zoveel seconden hing bla bla).. ben ik vanavond overnieuw begonnen. (Alle kaarten er uit, win98se er overnieuw op etc).

Nu zit mijn nieuwe PCtje wel goed in elkaar.. en runt tot so far lekker stabiel!

Snel ff wat gebenchmarked en ik zou graag ff willen weten of deze scores een beetje goed zijn voor dit systeem.....zijn ze niet te laag, en zo ja wat zou ik moeten veranderen? Ik heb nog niet de tijd genomen om echt rustig de hele BIOS te tweaken, heb een paar artikelen gevonden waar in stap voor stap wordt aangegeven hoe je je KT7 BIOS het beste kan tweaken. Mocht iemand URlettje willen, geef ff een gil.

Mocht iemand willen gillen van.. das weer patser zijn.. nou das het dus niet. Ik heb er toch aardig voor moeten sparen en eindelijk tijd gevonden om hem in elkaar te zetten.. en ik wil gewoon ff weten of op de goede weg zit, of dat het echt te langzaam is (dus dat er iets fout ingesteld staat ofzo).

Systeem:

AMD TB900@1Gig, CPU default Voltage
Abit KT7 (geen RAID), UL BIOS
Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP + Artic Silver
Asus V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe
2x128MB PC133 Infineon
SB Live! (PCI2)
3Com 3C905TX (PCI3)
NCR810 SCSI-II (PCI5)
iTK 128K ISDN (ISA)
Microsoft IntelliMouse Optical (USB)

Windows 98SE
DirectX 7.0A
Detonator 6.47, FSAA off

Kast: Antec SX-1030BEC met 4x80mm fan

Benchmarks:

* 3DMark2000 = 7215

* Sandra CPU Benchmark:
Mijn TB900@1Gig CPU: 2851 / FPU: 1388

Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig CPU: 3111 / FPU: 1395
Intel PIII 1 Gig CPU: 2718 / FPU: 1346

* Sandra CPU Multimedia Benchmark:
Mijn TB900@1Gig Integer: 3347 / Floating: 4651

Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig Integer: 3430 / Floating: 4700
Intel PIII 1 Gig Integer: 3150 / Floating: 4250

* Sandra Memory Benchmark:
Mijn 2x128MB PC133 Infineon: ALU: 408 / FPU: 443

Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig ALU: 434 / FPU: 521
Intel PIII 1 Gig ALU: 325 / FPU: 345

De CPU wordt niet warmer dan 35 graden, mijn systeem zelf wordt niet warmer dan 25 graden, meestal niet meer dan 20 graden (volgens zowel MBM5 als BIOS). Ik moet zeggen, hij staat naast mij en tis net of ik al de hele avond aan het stofzuigen ben ofzo.

Wat mij opviel waren twee dingen:

Allereerst, in 3DMark2000 deed hij ineens *WEL* die 64MB Texture test! Dat deed hij in mijn oude systeem dus nooit (p3/500), er zit immers maar 32MB op mijn GF2. Maar nee hoor, heel dapper gewoon die 64MB test doen. Normaal zegt hij daar dat die test 'not available' of 'not supported' o.i.d is. Das toch wel vreemd of niet?

Twee, in de SiSSoft Sandra CPU + Memory test laat hij de P3 1 Gig achter zich, maar komt telkens net niet aan die 1 Gig TB scores. Waarom niet? Is een TB900@1Gig nu eenmaal langerzamer dan een 'echte' 1 Gigger? Of heb ik iets verkeerd ingesteld? (Staat nu gewoon op 10x100Mhz, default CPU voltage).

Welke instellingen moet ik exact doen om mijn Infineon CAS3 op CAS2 te laten lopen? Dit zou moeten werken. Ik heb HOST+CLK+PCI ingesteld (dit zou toch 133Mhz moeten opleveren? 100Mhz (CPU) + 33Mhz (PCI)) en SDRAM timing op Turbo gezet, CAS op 2.

Ik kan wellicht iets verkeerd hebben gedaan hoor, ik moet die artikelen nog es uitprinten en er rustig voor gaan zitten.. maar je kent het, je wilt meteen proberen :)

Maar goed, is dit een beetje in de richting? Zijn er andere mensen met een KT7 (met/zonder RAID) en een TB900 die een veel betere score hebben en wellicht wat tips kunnen geven?

Maar goed, in tegenstelling tot gisteravond ga ik nu dus op hetzelfde tijdstip naar bed maar wel een stuk vrolijker! :)

Dank u voor uw aandacht.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Die 64mb memory test komt waarschijnlijk door je aparture-size in je bios... daar kan dat wel eens aan gelegen hebben.

Je moet nooit denken dat een overgeclockte cpu langzamer is als een officiele. Je processor performed net zo als een echte 1Ghz, zal echt nix uitmaken. Sisoft zit er inderdaad wat naast, waarschijnlijk was de 1ghz toen de tijd nog niet echt uit en hebben ze een schatting gemaakt. Ik zat er zelf ook al raar tegenaan te kijken, maar wist gelijk dat het sisoft was en niet me cpu.

Je momory loopt na wat je zegt inderdaad prima op CAS2 en 133Mhz in TURBO mode. helemaal perfect dus :)
probeer je FSB nog eens wat omhoog te gooien naar 105Mhz bijvoorbeeld, dan heb je 140Mhz memory, is altijd leuk als het stabiel werkt.
Toch is je score erg laag moet ik zeggen, ik zit al snel in de 600MB/s met een siemens pc100 dimm :)
uiteraard staat ie wel ingesteld op 140mhz CAS2 TURBO
OWjah, zelf heb ik nog NO DELAY en 4WAY-INTERLEAVE aangezet. allemaal zo snel mogelijk. gewoon proberen, scheelt echt een hoop aangezien memory een grote bottleneck is tegenwoordig

BTW, ik vind je CPU temp wel erg laag, dit kan echt niet kloppen. Ik heb precies dezelfde setup als jou. TB900 en ALPHA+MP-fan. Achteraf had ik die MP beter niet kunnen kopen want ik vind em echt kut :)
Artic silver grease er tussen en me cpu is op standaard voltage (1.75) en 1000Mhz al snel 50 graden. Wat ik heb gedaan is me hitte sensor onder me cpu wat omhoog gekrikt zodat ie beter tegen de onderkant van me cpu aan drukt, ik denk dat dit wel eens wat uit kan maken! Hoge temperaturen lijken misschien vervelend, maar liever de juiste temp dan een verkeerde ;))
Om te testen wanneer je cpu vast loopt zet ik altijd me ventilator uit. Vooral bij hogere voltages blijft de temperatuur dan stijgen. Bij 1000Mhz en 2.06volt kwam mijn processor bij de 100 graden. toen heb ik hem maar uitgezet voor de zekerheid :)
Maar dan weet je in elk geval dat als je cpu niet warmer wordt dan 60graden met je ventilator aan er dus ook nix aan het handje is.
Zo heb ik getest dat mijn TB900 @ 1106 en 2.06volt op 65graden vast loopt.
Met ventilator aan is hij idle 31 graden en belast 61 graden, net genoeg dus om hem stabiel te houden! :)
Die MP fan die jij hebt hielp em dus helaas wel naar de 65 graden waardoor ik me cpu terug moest clocken :(
Heb er daarom gewoon een 80mm opgeschroeft met 1 zo'n schroefje :)

Je hebt een goeie cpu moet ik zeggen. Mijn Tbird haalt de 1000 niet op 1.75volt.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Die CPU Sensor zit er volgens mij echt wel goed op. Hij stak iets omhoog, boven het socket uit...toen de CPU erop gezet en ding naar beneden gedrukt.

Als de mijn hand voor de Delta fan houdt, dan is de lucht die er uitkomt niet heet. Ik kan zelfs na al die benchmarks etc gewoon mijn heatsink beet pakken!

Mischien zit er bij jou koeler iets niet goed? Ik zal es navragen bij de OC-Shop.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Delay nu uitgezet, 4-Way interleave. 3DMark2000 gaat nu naar 7317 en SiSSoft Sandra Memory benchmark is nu 500+/550+. (uit mijn hoofd).

Kan er nog meer uithalen of moet ik dan echt mijn GF2 gaan overclocken?

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Jah dat gaat al weer een stukje sneller dus :)

Video-overlocken zal ik nu zoiezo doen! dat helpt ook wel weer enigsinds.

Voor de rest weet ik niet meer bios-setting die nog meer snelheid zouden kunnen opleveren.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
7355 inmiddels.. volgens mij is de rek er wel uit. Zijn die 6.3x Det. drivers sneller dan de 6.47 drivers? :)

Verwijderd

tazzman, volgens mij heb je nog nuttige replies gekregen op je topic over je mobo.

Ik zeg het alleen maar, voor potentiele toekomstige problemen.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb alles bewaard.. :) Je weet maar nooit.

Pagina: 1