Na de vorige nacht bezig te zijn geweest met een vet IRQ/hardware conflict waardoor de boel dus totaal niet liep (en om de zoveel seconden hing bla bla).. ben ik vanavond overnieuw begonnen. (Alle kaarten er uit, win98se er overnieuw op etc).
Nu zit mijn nieuwe PCtje wel goed in elkaar.. en runt tot so far lekker stabiel!
Snel ff wat gebenchmarked en ik zou graag ff willen weten of deze scores een beetje goed zijn voor dit systeem.....zijn ze niet te laag, en zo ja wat zou ik moeten veranderen? Ik heb nog niet de tijd genomen om echt rustig de hele BIOS te tweaken, heb een paar artikelen gevonden waar in stap voor stap wordt aangegeven hoe je je KT7 BIOS het beste kan tweaken. Mocht iemand URlettje willen, geef ff een gil.
Mocht iemand willen gillen van.. das weer patser zijn.. nou das het dus niet. Ik heb er toch aardig voor moeten sparen en eindelijk tijd gevonden om hem in elkaar te zetten.. en ik wil gewoon ff weten of op de goede weg zit, of dat het echt te langzaam is (dus dat er iets fout ingesteld staat ofzo).
Systeem:
AMD TB900@1Gig, CPU default Voltage
Abit KT7 (geen RAID), UL BIOS
Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP + Artic Silver
Asus V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe
2x128MB PC133 Infineon
SB Live! (PCI2)
3Com 3C905TX (PCI3)
NCR810 SCSI-II (PCI5)
iTK 128K ISDN (ISA)
Microsoft IntelliMouse Optical (USB)
Windows 98SE
DirectX 7.0A
Detonator 6.47, FSAA off
Kast: Antec SX-1030BEC met 4x80mm fan
Benchmarks:
* 3DMark2000 = 7215
* Sandra CPU Benchmark:
Mijn TB900@1Gig CPU: 2851 / FPU: 1388
Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig CPU: 3111 / FPU: 1395
Intel PIII 1 Gig CPU: 2718 / FPU: 1346
* Sandra CPU Multimedia Benchmark:
Mijn TB900@1Gig Integer: 3347 / Floating: 4651
Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig Integer: 3430 / Floating: 4700
Intel PIII 1 Gig Integer: 3150 / Floating: 4250
* Sandra Memory Benchmark:
Mijn 2x128MB PC133 Infineon: ALU: 408 / FPU: 443
Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig ALU: 434 / FPU: 521
Intel PIII 1 Gig ALU: 325 / FPU: 345
De CPU wordt niet warmer dan 35 graden, mijn systeem zelf wordt niet warmer dan 25 graden, meestal niet meer dan 20 graden (volgens zowel MBM5 als BIOS). Ik moet zeggen, hij staat naast mij en tis net of ik al de hele avond aan het stofzuigen ben ofzo.
Wat mij opviel waren twee dingen:
Allereerst, in 3DMark2000 deed hij ineens *WEL* die 64MB Texture test! Dat deed hij in mijn oude systeem dus nooit (p3/500), er zit immers maar 32MB op mijn GF2. Maar nee hoor, heel dapper gewoon die 64MB test doen. Normaal zegt hij daar dat die test 'not available' of 'not supported' o.i.d is. Das toch wel vreemd of niet?
Twee, in de SiSSoft Sandra CPU + Memory test laat hij de P3 1 Gig achter zich, maar komt telkens net niet aan die 1 Gig TB scores. Waarom niet? Is een TB900@1Gig nu eenmaal langerzamer dan een 'echte' 1 Gigger? Of heb ik iets verkeerd ingesteld? (Staat nu gewoon op 10x100Mhz, default CPU voltage).
Welke instellingen moet ik exact doen om mijn Infineon CAS3 op CAS2 te laten lopen? Dit zou moeten werken. Ik heb HOST+CLK+PCI ingesteld (dit zou toch 133Mhz moeten opleveren? 100Mhz (CPU) + 33Mhz (PCI)) en SDRAM timing op Turbo gezet, CAS op 2.
Ik kan wellicht iets verkeerd hebben gedaan hoor, ik moet die artikelen nog es uitprinten en er rustig voor gaan zitten.. maar je kent het, je wilt meteen proberen
Maar goed, is dit een beetje in de richting? Zijn er andere mensen met een KT7 (met/zonder RAID) en een TB900 die een veel betere score hebben en wellicht wat tips kunnen geven?
Maar goed, in tegenstelling tot gisteravond ga ik nu dus op hetzelfde tijdstip naar bed maar wel een stuk vrolijker!
Dank u voor uw aandacht.
Nu zit mijn nieuwe PCtje wel goed in elkaar.. en runt tot so far lekker stabiel!
Snel ff wat gebenchmarked en ik zou graag ff willen weten of deze scores een beetje goed zijn voor dit systeem.....zijn ze niet te laag, en zo ja wat zou ik moeten veranderen? Ik heb nog niet de tijd genomen om echt rustig de hele BIOS te tweaken, heb een paar artikelen gevonden waar in stap voor stap wordt aangegeven hoe je je KT7 BIOS het beste kan tweaken. Mocht iemand URlettje willen, geef ff een gil.
Mocht iemand willen gillen van.. das weer patser zijn.. nou das het dus niet. Ik heb er toch aardig voor moeten sparen en eindelijk tijd gevonden om hem in elkaar te zetten.. en ik wil gewoon ff weten of op de goede weg zit, of dat het echt te langzaam is (dus dat er iets fout ingesteld staat ofzo).
Systeem:
AMD TB900@1Gig, CPU default Voltage
Abit KT7 (geen RAID), UL BIOS
Alpha PAL6035MFC + Delta 60MP + Artic Silver
Asus V7700 GeForce2 GTS 32MB Deluxe
2x128MB PC133 Infineon
SB Live! (PCI2)
3Com 3C905TX (PCI3)
NCR810 SCSI-II (PCI5)
iTK 128K ISDN (ISA)
Microsoft IntelliMouse Optical (USB)
Windows 98SE
DirectX 7.0A
Detonator 6.47, FSAA off
Kast: Antec SX-1030BEC met 4x80mm fan
Benchmarks:
* 3DMark2000 = 7215
* Sandra CPU Benchmark:
Mijn TB900@1Gig CPU: 2851 / FPU: 1388
Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig CPU: 3111 / FPU: 1395
Intel PIII 1 Gig CPU: 2718 / FPU: 1346
* Sandra CPU Multimedia Benchmark:
Mijn TB900@1Gig Integer: 3347 / Floating: 4651
Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig Integer: 3430 / Floating: 4700
Intel PIII 1 Gig Integer: 3150 / Floating: 4250
* Sandra Memory Benchmark:
Mijn 2x128MB PC133 Infineon: ALU: 408 / FPU: 443
Sandra Reference CPU's:
AMD Athlon 1 Gig ALU: 434 / FPU: 521
Intel PIII 1 Gig ALU: 325 / FPU: 345
De CPU wordt niet warmer dan 35 graden, mijn systeem zelf wordt niet warmer dan 25 graden, meestal niet meer dan 20 graden (volgens zowel MBM5 als BIOS). Ik moet zeggen, hij staat naast mij en tis net of ik al de hele avond aan het stofzuigen ben ofzo.
Wat mij opviel waren twee dingen:
Allereerst, in 3DMark2000 deed hij ineens *WEL* die 64MB Texture test! Dat deed hij in mijn oude systeem dus nooit (p3/500), er zit immers maar 32MB op mijn GF2. Maar nee hoor, heel dapper gewoon die 64MB test doen. Normaal zegt hij daar dat die test 'not available' of 'not supported' o.i.d is. Das toch wel vreemd of niet?
Twee, in de SiSSoft Sandra CPU + Memory test laat hij de P3 1 Gig achter zich, maar komt telkens net niet aan die 1 Gig TB scores. Waarom niet? Is een TB900@1Gig nu eenmaal langerzamer dan een 'echte' 1 Gigger? Of heb ik iets verkeerd ingesteld? (Staat nu gewoon op 10x100Mhz, default CPU voltage).
Welke instellingen moet ik exact doen om mijn Infineon CAS3 op CAS2 te laten lopen? Dit zou moeten werken. Ik heb HOST+CLK+PCI ingesteld (dit zou toch 133Mhz moeten opleveren? 100Mhz (CPU) + 33Mhz (PCI)) en SDRAM timing op Turbo gezet, CAS op 2.
Ik kan wellicht iets verkeerd hebben gedaan hoor, ik moet die artikelen nog es uitprinten en er rustig voor gaan zitten.. maar je kent het, je wilt meteen proberen
Maar goed, is dit een beetje in de richting? Zijn er andere mensen met een KT7 (met/zonder RAID) en een TB900 die een veel betere score hebben en wellicht wat tips kunnen geven?
Maar goed, in tegenstelling tot gisteravond ga ik nu dus op hetzelfde tijdstip naar bed maar wel een stuk vrolijker!
Dank u voor uw aandacht.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)