het lijkt mij een zeer relaxt idee om mist fogger in mijn case te plaatsen. heeft iemand enig idee hoe ik dit kan maken? zou ik het dan via een slangetje naar buiten kunnen laten gaan die mist? iemand een idee? ook met de stroomtoevoer hoe dat moet.
Voor de spanningstoevoer kun je hem waarschijnlijk gewoon in het stopcontact steken. En dan kun je hem met een relais schakelen zodat hij inschakelt bij het starten van de PC.
Ik zou dan wel de ruimte waar je de mist in hebt helemaal luchtdicht (mistdicht
) afsluiten van de rest van je PC.
Ik zou dan wel de ruimte waar je de mist in hebt helemaal luchtdicht (mistdicht
Als je de boel even goed hebt gelezen dan komt de mist dus op je water te liggen. Waarschijnlijk zou je deze mist door middel van een gesloten buizensysteem in je pc uit je pc kunnen laten stromen. Let er wel op dat je dit in een gesloten systeem doet want condens in je pc is het laatste wat je wil.
Verwijderd
Gebruik _NIET_ een normale "discotheek"fogger. Deze produceren mist op basis van olie, en ja, die slaat neer. Dan heb je binnen de kortste keren je hele kast vol plakkerige troep met alle ellende van dien. Een optie is een bak water met blokjes droogijs. Maar aangezien dit kort werkt en steeds opnieuw moet worden toegevoegd is dat niet ideaal.
Die fonteintjes die je wel eens bij de blokker ziet met zo'n mistgenerator zijn misschien te gebruiken maar ik heb geen idee hoe die werken. Als het water ver-mist wordt slaat dat natuurlijk ook neer op je kostbare componentjes met als gevolg kortsluiting.
Die fonteintjes die je wel eens bij de blokker ziet met zo'n mistgenerator zijn misschien te gebruiken maar ik heb geen idee hoe die werken. Als het water ver-mist wordt slaat dat natuurlijk ook neer op je kostbare componentjes met als gevolg kortsluiting.
niet helemaal olie, het is eerder een glycerol achtige substantie (weet niet precies wat).Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:31:
Gebruik _NIET_ een normale "discotheek"fogger. Deze produceren mist op basis van olie, en ja, die slaat neer. Dan heb je binnen de kortste keren je hele kast vol plakkerige troep met alle ellende van dien. Een optie is een bak water met blokjes droogijs. Maar aangezien dit kort werkt en steeds opnieuw moet worden toegevoegd is dat niet ideaal.
Overigens zorgen alle mistmachines voor een neerslag, behalve de soorten die werken op een gas (co2 ed).
Als je immers geen residu wilt hebben, dan moet je zorgen dat het materiaal wat je verstookt bij kamertemperatuur een gas is.
Dan ontkom je niet aan compressors of navul-gastanken. (even uitgaande dat je dry ice te omslachtig vindt, anders had je dat allang gebruikt om te OC'en)
"man is not truly one, but truly two,"
offtopic
hoe denk je dat dit topic ontstaan is
bij die foggers zal gewoon waterdamp neerslaan (heb je bij co2 ook al last van)
misschien nog wel erger dan normale mist vloeistof.
Alhoewel dit zo'n klein beetje is, dat de ventilatie dit makkelijk kan afvoeren.
Gelijk ontstaat probleem 2: door de (enorme) airflow in je kast zal deze mist waarschijnlijk helemaal niet te zien zijn
Alhoewel dit zo'n klein beetje is, dat de ventilatie dit makkelijk kan afvoeren.
Gelijk ontstaat probleem 2: door de (enorme) airflow in je kast zal deze mist waarschijnlijk helemaal niet te zien zijn
ik dacht zelf aan een reservoir bovenin of op de kast met daaraan een slang. Die slang monteer ik mooi boven op mijn kast en dat dan alle mist aan de zijkanten eruit komt omdat ik dan gaatjes maar in dat slangetje. Alles wordt wel zeiknat. Heeft iemand van jullie een ander idee dan niet zo nat wordt? is het wel een orgineel idee?mr_petit schreef op 08 juni 2004 @ 22:55:
bij die foggers zal gewoon waterdamp neerslaan (heb je bij co2 ook al last van)
ik denk dat zo ongeveer al je damp in de slang gaat neerslaan.
sowieso moet iets van ventilatie die damp uit de slang persen, aangezien er door difussie niet zo heel veel overgedragen zal worden (lees niets).
Wat je beter kan doen is een soort van bakje bovenin je case (soort van kommetje in je buitenste casedeksel, met ultrasoon element) waar een soort van leuk gemod kapje op plaatst waar een aantal grote gaten in de zijkant zitten (4cm doorsnede ofzo).
als je het ding aanzet 'stroomt de damp' langs de buitenkant (zijkant).
Wel zou ik alle gaten in de zijkant dichtmaken (indien aanwezig), maar voor de rest zal het dan niet zoveel kwaad doen. Totdat je je case omgooit
Orgineel is het wel, maar misschien een beetje kitsch.
sowieso moet iets van ventilatie die damp uit de slang persen, aangezien er door difussie niet zo heel veel overgedragen zal worden (lees niets).
Wat je beter kan doen is een soort van bakje bovenin je case (soort van kommetje in je buitenste casedeksel, met ultrasoon element) waar een soort van leuk gemod kapje op plaatst waar een aantal grote gaten in de zijkant zitten (4cm doorsnede ofzo).
als je het ding aanzet 'stroomt de damp' langs de buitenkant (zijkant).
Wel zou ik alle gaten in de zijkant dichtmaken (indien aanwezig), maar voor de rest zal het dan niet zoveel kwaad doen. Totdat je je case omgooit
Orgineel is het wel, maar misschien een beetje kitsch.
Verwijderd
kijk ik nu over iets een. of is het geen gek id om een dubbel window te maken, en de "mist" (blokker verdampertje, werkt met water) tussen de twee ramdelen te laten gaan. mooi effect, geen scahde. en gesloten circuit.
@edit @ hieronder:
goed punt, had ik over het hoofd gezien. ok... dus of anti condens aan de binnekant... of... raam verwarmen?
@edit @ hieronder:
goed punt, had ik over het hoofd gezien. ok... dus of anti condens aan de binnekant... of... raam verwarmen?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 23:58 ]
ik denk dat je tussen de 2 raamdelen heel veel condens krijgt (met 'druipers')
zoiets als een beslagen raam in de winter.
zoiets als een beslagen raam in de winter.
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:31:
Gebruik _NIET_ een normale "discotheek"fogger. Deze produceren mist op basis van olie, en ja, die slaat neer.
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
zou je niet eerst even toestemming vragen voordat je iemand zn huiskamer op een forum plaatst?
Ionize.. valt best mee. Als je maar zorgt dat die rook eruit is voordat het neerslaat. Bijvoorbeeld met wat fans. Na verloop van tijd wel troep natuurlijk maar een paar keer merk je niks van, blijft perfect schoon.
[ Voor 26% gewijzigd door Pixal op 09-06-2004 13:53 ]
zijn ze nu wel achter wie ze huiskamer dat is jahPixal schreef op 09 juni 2004 @ 13:51:
[...]
zou je niet eerst even toestemming vragen voordat je iemand zn huiskamer op een forum plaatst?
(alsof er met die rook veel te zien valt
[ Voor 9% gewijzigd door _Drake_ op 09-06-2004 13:53 ]
dohDrake schreef op 09 juni 2004 @ 13:52:
zijn ze nu wel achter wie ze huiskamer dat is jah
(alsof er met die rook veel te zien valt)
[ Voor 198% gewijzigd door Pixal op 09-06-2004 13:54 ]
huiskamer? ik zie alleen maar PC`s?
duidelijk geen vriendin..
Verwijderd
hehehe je was me 'net' voorZerveza schreef op 09 juni 2004 @ 13:57:
Zerveza schreef op 09 juni 2004 @ 13:57:
gaan jullie 2 eff ergens anders jullie frustaties uiten
foto lijkt me duidelijk genoeg, dmv fan'sVerwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 14:42:
hoe kan ik nou het beste die stoom eruit laten komen?
[ Voor 23% gewijzigd door _Drake_ op 09-06-2004 14:49 ]
hehe.... da's wat teveel van het goede denk ik...
wel cool is die luchtstroom te zien aan de bovenkant uit dat blowhole.
wel cool is die luchtstroom te zien aan de bovenkant uit dat blowhole.
Pagina: 1