[Winall?]Na grote file move/copy pc traag

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Situatie:

C: pri master: 40 gig Hdd
D:pri slave: 40 gig Hdd
E: sec master: 80 gig hdd
F: Sec slave: dvd fikker

amd 2200+
512 ram

Na het kopieren van een aantal flinke bestanden (zeg 700mb het stuk) van C naar E of van D naar E of van E naar D of C is windows daarna altijd zo traag. Explorer openen duurt vele malen langer, My computer aanroepen is traag, gewoon de algehele 'feel' van windows is op dat moment traag.

Is dit op te lossen of is dat gewoon omdat windows zo'n geheugen leeg maakt met de data die ik aan het kopieren ben en dus veel gebruikte programma's opnieuw moet laden?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Asperientje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-03-2015
dit is gewoon windows die zoveel mogelijk van de gekopieerde bestanden in zijn cache wil houden, voor als de user ze nog een keer zou opvragen. windows is hierbij niet slim genoeg om te zien dat het hier om een te grote partij bestanden gaat, en gaat dus het hele bestand in zijn geheugen zetten.

om dit te kunnen (het bestand is groter dan je mem) haalt windows alle dingen uit zijn geheugen die de laatste paar minuten niet gebruikt zijn, dus alle dingen die windows nodig heeft om een beetje snel te draaien (normaal neemt windows zo'n 128 mb ram. als ie die dingen niet in zijn geheugen heeft, gaat ie dus een stuk trager.

de enige optie om ervoor te zorgen dat na het kopieeren van grote bestanden je windows snel blijft draaien is door je swap file uit te zetten...

maar als je spelen speelt is diet niet echt aan te raden voor je.

Everything's got a meaning

Verwijderd

hmm is daar echt niet iets anders voor te verzinnen? ik heb er zelf ook vaak last van. Ivm dvd files uit pinnacle die ik verplaatsen moet.
Wat ik ook heb is als ik een aantal cd/dvds gebrand heb achter elkaar dan is hij ook bere traag daarna...

meestal na een half uurtje er na gaat het weer goed..

is er niet een quick flush tooltje ofzo daarvoor?

• Neowam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 01:21

Neowam

[Booting...]

Ik heb het probleem simpel opgelost door:

- mijn totale geheugen uitgebreid naar 1Gig
- virtual memory te disabelen.

Ik doe veel met video bewerking, en sindsdien is het tot 10x sneller allemaal 8)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk even naar de instelling van LargeSystemCache (er is ook een dialog box voor in Windows NT/2000/XP maar ik kan die nu even niet vinden) en kijk even (aan de hand van Google kan je wel opzoeken welke instelling wat betekent) ofdat je niet je PC kan instellen op het prioriteit geven aan programma's boven filecaching. Normaal helpt dat wel iets :)