audio uitfilteren ?

Pagina: 1
Acties:

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 16:58

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
beste mensen ,

ik ben momenteel bezig een film te maken voor school. Ik heb een hele mooie intro gevonde hier gaat het om 2 racende autos met muziek er onder . mijn vraag is dan nu is er een manier om de muziek er uit te fileteren zonder dat ik de motor en andere benodigde geluiden er ook uit haal . nogmaals alleen de muziek moet er uit . ik heb de search gebruikt en ook google maar daar kon ik alleen dingen vinden over iets totaal er uit halen of ruis onderdrukking . ik weet wel dat op tv er ooit eens zo een programma is gebruikt . daar hadden ze bij een telefoon gesprek uitgefilterd wat er op de achter grond gebeurt en de stem dus weg gelaten

alvast bedank

ps. snelle reacties zijn welkom want het project moet over 1 week ingeleverd worden

ik voel me lekkaah !!!

Verwijderd

Als de frequenties behoorlijk wat van elkaar verschillen, dan is het wel een beetje mogelijk om het eruit te filteren. Gebruik dan geen ruisfilter of zo, maar een geavanceerd filter waarin je de frequenties kunt aangeven die eruit moeten of juist niet. Elk proffesioneel audio-bewerkings-programma heeft wel zoiets, maar er zullen ook tooltjes of try-outs voor zijn.

edit:
met Adobe Audition kun je dit bijvoorbeeld doen met een FFT-filter. Hiermee kun je in een grafiekje aangeven welke frequenties moeten worden doorgelaten en welke niet, en in welke mate. Maar dan moeten de frequenties van het geluid toch wel iets anders liggen als de muziek en helemaal eruit filteren zal moeilijk worden (tenzij de muziek heel zachtjes is)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 22:26 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Met cooledit (wat nu audition heet) kun je goed filteren. Je moet alleen wel zelf instellen wat je precies wilt weg hebben.

Helemaal wegkrijgen zal erg moeilijk zijn.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Audition?
Als in Adobe Audition?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:23

DJTimo

Cuyoapart.mza

Adobe Audition is inderdaad een goede kandidaat, maar het blijft toch met elk bestand weer spannend of er iets bruikbaars overblijft. :)

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
possamai schreef op 09 juni 2004 @ 14:20:
Audition?
Als in Adobe Audition?
Jep. Alhoewel ik Cooledit 96 ook nog steeds gebruik :). Is bijna hetzelfde, maar heeft wat minder rommel (en ook iets minder features dus).

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-08 16:58

LyP0

it is I , you worst nightmare

Topicstarter
allemaal bedankt voor de reacties en vanmij mag hij dicht want met deze software moet t wel lukke . lrts

ik voel me lekkaah !!!

Pagina: 1