Toon posts:

Mijn nieuwe syst'm

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb mijn nieuwe systeem binne..
Na wat geworstel met men hardeschijf stond windhoos xP er tog op.
Maar toen ik later Max payne wou gaan bekijken liep hij in 1 keer vast..
(compleet blauw scherm)

Dit is men p.c. :

Asus A7N8X-E D.nForce2 400 Ultra

AMD Athlon XP 2800+ (2.08 GHz Barton)
Kingston DIMM 256 MB PC3200

Sapphire Radeon Atlantis 9600

Enhance 400 Watt Ultra Quiet Voeding *AMD Athlon support
115-230V~ \ 60-50 Hz

Ik heb geen idee waar het aan ligt.. :
ik d8 eerst men CPu coeler maar die is volledig correct aangesloten en CPU temp
is nog acceptabel
(er komen er nog zoiezo 2 bij)

Men Sapphire draait ook als een tiet en kon dan ook geen fouten weergeven ; btw draaide 3dMark 2001 wel goed

En aan het geheugen ligt het volgens mij ook niet , Kingston is tog 1 van de "top" merken naar mijn weten
Kan iemand mij de hulpende hand toe rijken pLz... :/

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het is nogal belangrijk om te weten wat er in die BSOD stond :)

Kijk de melding eens na in Windows XP en 2000 BSOD guide

het is windows, niet windhoos ;)

Verwijderd

misschien kan je ons vertellen wat je zelf al gedaan hebt?

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 08:34
Mss iets foutgelopen tijdens de installatie van windows? Aangezien je sprak van 'wat geworstel' ;)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat zegt die foutmelding dan? (Blauwe scherm)

Windhoos is BTW erg kinderachtig, check de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Windows staat er goed op alle drivers ook..
maar ik las net iets over multi-pliers.. als ik men fbs (dat is waar het om ging)
op 200 zet hoe zet ik men multi-pliers dan ?? ik denk dat het dan miss werkt..

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Wat was dat geworstel met je HDD?

Max Payne bekijken, lijkt me dus dat je de game bedoeld?......heb je al andere game getest en draai eens 3dmark 03!

9600 overklokt, smartgart settings op AGP 4x en Fast Write uit?

Kortom wees eens volledig, want je krijgt zo meer vragen dan antwoorden.

Settings voor een 2800+ vindt je op de site van Balus C.

[ Voor 10% gewijzigd door Flame17 op 08-06-2004 22:19 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Je zet je multiplier op 166 (333mhz) en je multiplier op (ff rekenen) 12.5, dat zijn de standaard waardes van die CPU.

Btw, Wat voor een drivers gebruik je voor de rest!?!?

Verwijderd

Topicstarter
Dat geworstel waren drivers voor men S-ATA controller nix ernstig :P

Ik heb verder nix met het systeem gedaan pcies geinstalled zoals het aankwam..
men GPU niet overclocked.. (het moet eerst goed werken)

En er kwam geen fout melding.. gewoon "compleet" blauw scherm en restarte toen trug naar windows.. toen kreeg ik alleen een message dat er een fout was maar verder geen adresseringen van iets..

Ik gebruik Catalist 4.14 en de standaart drivers van men mobo...

smartgart settings op AGP 4x en Fast Write uit?
Een vriend van me zij ook iets van dat 8x geen zin had moet ik hem gewoon op 4x zetten of draait ie beter als ie op 8x staat ?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 22:34 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zet je FSB een op 166, en je mp op auto, agp op 4x. en test dan eens. Want de 2800+ is een 166 Mhz FSB CPU en geen 200 !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 22:28:

En er kwam geen fout melding.. gewoon "compleet" blauw scherm en restarte toen trug naar windows.. toen kreeg ik alleen een message dat er een fout was maar verder geen adresseringen van iets..
Dus geen befaamd BSOD. Zou het maar zo je videokaart kunnen wezen. Al andere drivers geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik na een compleet blauw scherm heb gehad reboot krijg ik een melding met :
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
en onderstaat :
**STOP: 0x0000000A (0x012f3ee8, 0x000000ff, 0x00000001, 0x804d425) :'(
Wat doe ik hiermee ?

Verwijderd

De BSOD faq doornemen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 23:50 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijken in de BSOD guide....

Als je had gelezen :)

Dit heeft te maken met een driver probleempje.... probeer eens Windows update te draaien.... van alles de nieuwste drivers... en ook je chipset drivers te instaleren....
Want meestal zijn de drivers van de CD al oud :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Niet om lullig te zijn, maar ook is het merk van je geheugen nig zo goed, dan kan eht wel gewoon kapot zijn toch!? Heb je die al gechecked met memtest?

Succes

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Jilvoos schreef op 09 juni 2004 @ 01:54:
Niet om lullig te zijn, maar ook is het merk van je geheugen nig zo goed, dan kan eht wel gewoon kapot zijn toch!? Heb je die al gechecked met memtest?

Succes
Kingston niet goed? dat is nieuw voor mij?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

probeer eens met een ide schijf nforce2 + sata is nothing but trouble

(als bootschijf anyway)

edit: en de laatste catalysts zijn de 4.5 btw als jij de 4.14 hebt pleur ze ff op een ftp server en laat ons het ontwerp van je tijdmachine maar zien :)

en met een 9600 kun je AGP op 8x zetten en fastwrites aan
agp 8x maakt idd niks uit aangezien het niet gebruikt woord over het algemeen maar ja we zijn natuurlijk tweakers he :)

[ Voor 90% gewijzigd door snooze op 09-06-2004 02:12 ]

weet iemand nog een leuke signature?

• promo-1
  • Laatst online: 10-07-2022
ik heb zelf de ASUS A7N8X-X (voor de rest check signature) ik heb dit op het begin ook gehad met dat blauwe scherm.

flikker als eerste al die mobo drivers eraf en videokaart drivers.
vervolgens ff nieuwe van mobo drivers downloaden van http://www.nvidia.com/, staat onder "Platform / nForce Drivers --> Unified Driver --> Windows XP" (Dus niet van de ASUS site!!!)

installeer daarna vidkaart drivers en check dan nog eens...

BTW FSB inderdaad op 166Mhz en Multiplier op 12.5 (beste is op automatisch, kan je ook in de bios instellen)

succes (bij mij was het hiermee verholpen)

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:26

t3q

Say yes to teq

En waarom is dat dan nothing but trouble.

Ik heb Raptor schijf als boot schijf en werkt perfect :D

Life goes as it goes.

• promo-1
  • Laatst online: 10-07-2022
t3q schreef op 09 juni 2004 @ 02:22:
En waarom is dat dan nothing but trouble.

Ik heb Raptor schijf als boot schijf en werkt perfect :D
idd als het hardwarematig zou zijn zou die het waarschijnlijk helemaal niet doen, zoals ik al zij, uninstal drivers en nieuwe drivers van nvidia erop.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL <--- IRQ zijn adressen van van PCI en dergelijken die o.a. de drivers toekennen en aan de hand van het bericht wat erna komt "NOT_LESS_OR_EQUAL" wil waarschijnlijk zeggen dat het niet klopt en er niet naar toe kan schrijven of van kan lezen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kaashomp: dit is niet de manier om een topic op GoT te starten. De topictitel slaat volkomen nergens op en de topicstart is relatief mager wat betreft hetgeen je hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot dit probleem. En dat is juist wel de bedoeling hier op GoT. Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Een tipje: lees voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum eer je er een topic wil openen. Daarin staat een beknopte samenvatting van wat je minimaal moet kennen cq uitvoeren B)

Zo had je bijvoorbeeld via het PMG Beleid de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter moeten doornemen, omdat je met een "Help, mijn PC doet het niet!" probleem zit. Dan had je de daarin gelinkte de BSOD guide gevonden, dat jou ongetwijfeld een heel eind verder had moeten helpen. Ook had je de GoT-Search en Google uitstekend kunnen gebruiken bij de probleemoplossing:
[search=irql_not_less_or_equal]
[google=irql_not_less_or_equal]

promo-1 (en Kaashomp, mocht je geïnteresseerd zijn ;) ):
De IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL foutmelding heeft totaal niks met IRQ's te maken. De IRQ's dat je daar bedoelt zijn de Interrupt Request toewijzingen aan de apparaten binnen een PC. De IRQ is een signaal dat zo'n apparaat richting de CPU verstuurt om aandacht te krijgen wanneer het apparaat gereed is om data te ontvangen danwel te versturen.

De IRQL's zijn Interprocess Interrupt Request Levels en hebben niks met hardware van doen. De IRQL's zijn signalen dat de processen (kernel, drivers, etc) richting de CPU/geheugen versturen om er een plaatsje te kunnen krijgen. Wanneer een proces geen permissie heeft om een bepaald geheugendeel te mogen claimen, dan wordt deze foutmelding getoond. Meestal komt dat door een buggy driver dat verkeerde of corrupte pointers gebruikt richting de geheugendelen. Dit zijn gewoonlijk te verhelpen mbv driver updates. Zelden zijn het de brakke kernel-processen, een OS-update is dan noodzakelijk mbv bijvoorbeeld Service Packs of Hotfixes.

Ergo: wéét voortaan waarover je praat. Misleidende informatie kan in sommige gevallen fataal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 09-06-2004 06:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.