[Capture] Gemakkelijk DVD's bakken

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn tweede topic vandaag :o (sorry hiervoor)

Mijn moeder heeft een echografie praktijk bovenop de kamer. Een tijd geleden is mij gevraagd om digitale opnames te realiseren; hiervoor heb ik een systeem gebouwd met een Pinnacle PCTV Pro capturekaart. Destijds kon ze prima VCD's branden met de bijgeleverde software (Pinnacle Vision).

Nu heeft ze al van een aantal mensen de vraag om DVD's te maken omdat VCD's blijkbaar niet in alle DVD spelers werken (tot mijn verbazing). Ik heb er een DVD brander ingeknikkerd (NEC 4x), maar tot mijn verbazing zijn de (door Pinnacle Vision) gebrande DVD's niet leesbaar in de PC of in een standalone DVD speler.

Nu kan ik twee vragen stellen:
- Weet iemand een oplossing voor dit probleem? of
- Weet iemand een zeer simpel softwarepakket, zodat ze gewoon de MPEG kan laden, en dat de software deze MPEG zonder authoring poespas e.d. kan branden op een DVD+R? Menu's en dergelijke zijn niet nodig, het gaat om 1 filmpje van een kwartier á 20 minuten.

Bij voorbaat dank

[ Voor 6% gewijzigd door Flake op 08-06-2004 22:17 ]

Verwijderd

Dit is meer iets voor OM of OH. Dat er geen of slecht beeld is is een gevolg en niet de oorzaak. De oorzaak zal in de manier van branden zitten of in de software zoals jezelf al aankaart. ;)

Verwijderd

Softwarevraagje... move [OM] > Software Algemeen

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb goede ervaringen met TmpgEnc DVD Author. Mpeg2 streams gemaakt door de Hauppauge WinTV PVR-250 worden moeiteloos omgezet naar DVD Video.
Mij is geen freeware DVD authoring software bekend.

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Het hoeft niet persé freeware te zijn, ik wil er best wel een duit voor neerleggen.