[CPU] AMD Duron -> Sempron

Pagina: 1
Acties:

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/amd.gif

Via een collega van mij heb ik gehoord
dat de opvolgers van AMD Duron een nieuwe naam gaat krijgen "Sempron"
dit is niet uit de lucht gegrepen die collega is bij een presentatie geweest van AMD,
AMD vertelden er ook bij dat zij 1 van de eerste waren die die naam te horen kregen.

Natuurlijk kan ik er niks over op het net vinden :D

Heeft misschien iemand van jullie hier al meer gehoord over deze Cpu’s ???

[ Voor 3% gewijzigd door MokerHamer op 08-06-2004 22:08 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
MokerHamer schreef op 08 juni 2004 @ 22:07:
[afbeelding]

Via een collega van mij heb ik gehoord
Zucht dat MyCom personeel kun je ook echts niets vertellen, houden niets geheim :)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Google en GoT Search gaven geen enkele hit bij mij :|
|:( Hoe heb ik daar overheen kunnen lezen |:(
The Source schreef op 08 juni 2004 @ 22:13:
[...]

Zucht dat MyCom personeel kun je ook echts niets vertellen, houden niets geheim :)
O-)

[ Voor 66% gewijzigd door MokerHamer op 08-06-2004 22:29 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Hieraan kun je ze straks herkennen :D

Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/sempron.jpg

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Vind het net een shampoo naam of een merk hondebrokken of zo. Kunnen ze daar écht niks beters verzinnen? "Sempron" 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Ze hadden/moeten het gewoon Duron laten.
Duron heeft een naam van goedkoop maar toch snel, een Duron is immers niet zo heel traag.
De Applebreds presteren goed, de oudere Morgans wat minder, maar het is nog steeds te goed te doen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik vraag me af wat er mis is met "Duron". Bij "Duron" denk ik aan "Waar voor je geld", bij "Celeron" was dat meer "retetraag" :P

Zo'n negatief imago hing er toch niet rond die naam zeker?

Hier stond een dode link.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Kunnen we niet gezamelijk een mail naar AMD sturen? :P
Met digitale handtekeningen o.i.d.

Geachte AMD,
Duron moet blijven. Het is een bekende naam....blablabla.

Groet'n,
Familie GoT

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Klopt strandbal, Duron had best een ok naam, en vond ik nog altijd beter klinken dan Celeron. Deze nieuwe Sempron-naam kan dan ook mijn goedkeuring niet wegdragen en ik zal m'n beklag doen bij de afdeling marketing van AMD.

Die lui daar moeten echt een heavy weekendje achter de rug hebben gehad, en toen met simpel wegstrepen een naam hebben gekozen:

Duron
Goodon
Speedon
Faston
Sempron
HammerLite
Hammeron

;)

LinkedIn
Instagram

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46
Ach, als deze Semprons net zo goed zijn als de Durons kent iedereen de naam zo...

Mijn tweede pc was 'n Duron 1300, draait nog steeds bij 'n maat van me. Laatst eens wat benchmarks vergeleken met 'n Pentium 4 1800 mhz: Dat viel die bezitter van die P4 vies tegen! Die P4 was wel sneller maar niet veel. En de prijsverhouding weten we... :+

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hehe, het GoT Duron-moet-blijven actiecomité 8)

Ik vraag me toch af waar de naam vandaan komt... Kan ik niet afleiden uit al die artikelen. Betekent het ook nog iets?

Edit: AMD-FreaK: Ik ben nogal blind :o

[ Voor 12% gewijzigd door strandbal op 09-06-2004 09:06 ]

Hier stond een dode link.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Sempron is overigens afgeleid van het Latijnse 'semper' (altijd). Het idee hierachter is dat het een processor voor alledaags gebruik is.
Van T.net ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Thandor op 09-06-2004 09:01 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17

inXs

known as inXs

richub schreef op 09 juni 2004 @ 08:58:
Ach, als deze Semprons net zo goed zijn als de Durons kent iedereen de naam zo...

Mijn tweede pc was 'n Duron 1300, draait nog steeds bij 'n maat van me. Laatst eens wat benchmarks vergeleken met 'n Pentium 4 1800 mhz: Dat viel die bezitter van die P4 vies tegen! Die P4 was wel sneller maar niet veel. En de prijsverhouding weten we... :+
dan mag je die p4 wel eens fixen dan :+ Doe je toch echt iets fout :P

superB

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:46
inXs schreef op 09 juni 2004 @ 09:37:
[...]

Is niet mijn pc... De eigenaar is best eigenwijs, heb allang opgegeven hem iets bij te leren. 8)7 Zonde... Dat bakkie kan veel meer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De duron moet blijven, dat zeker. Heb al een traantje gelaten toen er aangekondigt werd dat na de morgan er geen nieuwe duron zou komen, toen kwam de applebred er toch nog (eerst voor de budget markt in afrika en azie geloof ik, maar er zijn er ook zat in europa verkocht).

Die applebreds ownen gewoon, heb ze hier zelfs dual draaien op een MPX.
De duron staat bij veel tweakers bekend als een goedkope P4 killer en dat weet hij nog waar te maken ook..

• Thandor

Thandor

SilverStreak

inXs schreef op 09 juni 2004 @ 09:37:
[...]

Als het een Willamette is dan is die Duron 1300 sneller (Als ze allebei DDR hebben natuurlijk)
Een Duron 1200 met DDR is sneller dan een Willamette 1,6GHz DDR, met spellen is die Duron 1200 sneller dan een PIV 1,8GHz als het aankomt op games :)

En als het een 1,8 Northwood is met SD-Ram, dan is die Duron 1300 (DDR) ook wel sneller denk ik.

Willamette is een Celeron...evenveel cache = zelfde performance.
En aangezien de Duron een Celeron killer is >:)

Duron 1600 is sneller dan een Celly @ 2,66GHz.
Dus een Duron 1300 kan best een Willamette/Celeron @ 1,8GHz aan.
(1300 = Morgan)
(1600 = Applebred, afgeleid van Athlon XP, dus IPC is hoger dan die van de Morgan)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

heeft het nog een betekenis dat al deze (budget) processoren op ron eindigen iemand al op gevallen ? duron sempron en celeron of is dit gewoon toeval.

verder vind ik duron beter klinken dan sempron en als mensen iets kennen en dat goed vinden dan vertouwen ze daar meer op dan dat het zelfde een andere naam heeft gekregen kijk maar naar de celeron ook bekend. Vroeger waren ze nog wel redelijk nu is het verschil steeds groter aan het worden.

No signature found

• inXs
  • Laatst online: 09:17

inXs

known as inXs

AMD-FreaK schreef op 09 juni 2004 @ 12:07:
[...]

Als het een Willamette is dan is die Duron 1300 sneller (Als ze allebei DDR hebben natuurlijk)
Een Duron 1200 met DDR is sneller dan een Willamette 1,6GHz DDR, met spellen is die Duron 1200 sneller dan een PIV 1,8GHz als het aankomt op games :)

En als het een 1,8 Northwood is met SD-Ram, dan is die Duron 1300 (DDR) ook wel sneller denk ik.

Willamette is een Celeron...evenveel cache = zelfde performance.
En aangezien de Duron een Celeron killer is >:)

Duron 1600 is sneller dan een Celly @ 2,66GHz.
Dus een Duron 1300 kan best een Willamette/Celeron @ 1,8GHz aan.
(1300 = Morgan)
(1600 = Applebred, afgeleid van Athlon XP, dus IPC is hoger dan die van de Morgan)
Op de 1 of andere manier (vooral vanwege je naam) heb ik enigszins moeite om dit 100% te geloven...

superB

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 22:10
welk deel van zijn verhaal?

Celerons zijn gewwoon flink stuk langzamer dan Durons
de oudere P4s dito.

• makje
  • Laatst online: 12:39

makje

Professioneel prutser

inXs schreef op 09 juni 2004 @ 15:42:
[...]

Op de 1 of andere manier (vooral vanwege je naam) heb ik enigszins moeite om dit 100% te geloven...
Tja, hier komt het maar weer eens: nieuws: AnandTech vergelijkt AMD en Intel budgetprocessors waarin verwezen wordt naar een test van Anandtech waarin een Duron 1,6Ghz eigenlijks altijd de vloer aanveegt met een Celeron 2,66Ghz en het zelfs nog vaak wint van een Pentium4a 1,8Ghz
It is very obvious from these tests which line of budget processors is worth the money. When we can find a 1.6GHz Duron for just over half the price of a 2.6GHz Celeron and get better performance consistently in almost every test we ran, the choice is clear.
Bron: Anandtech

9800x3d

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 18:50
richub schreef op 09 juni 2004 @ 08:58:

Ze zijn nog veel beter want het zijn niets anders dan Athlon XP cpu's met een nieuwe naam. Dus de duron gaat verdwijnen en de Athlon XP schuift naar beneden naar het segment waar de duron eerst zat. Kortom nog meer power voor een duron prijs.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Schapie schreef op 09 juni 2004 @ 12:28:
heeft het nog een betekenis dat al deze (budget) processoren op ron eindigen iemand al op gevallen ? duron sempron en celeron of is dit gewoon toeval.
Ik denk dat het min of meer een marketing trukje is van AMD om hun budget cpu (vind ik eigenlijk een zielige naam voor zo'n goeie proc) ong hetzelfde te laten klinken als de budget van intel.

hadden ze hem misschien beter durium kunnen noemen, gezien hij zich meer meet met een Pentium dan een celeron :+

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-08 20:41

Hendal.

Chocolate moose

Misschien hadden ze m beter kunnen omtoveren van AMD DURON naar AMD BANG4BUCK B)

Voordeel van een nieuwe naam is dat het mensen nieuwsgierig maakt, "hee wat voor nieuwe cpu is dat? Hoe snel is die meneer de verkoper?" :P

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Pagina: 1