Aangezien onze internet verbinding de laatste tijd nogal onstabiel is, en dat de server soms zo zwaar belast is dat sommige processen worden gekilled, ben ik bezig met een scriptje te schrijven dat de VPN verbinding weer moet starten.
Hiervoor heb ik het volgende script gefabriceerd:
Als ik dit script met de hand start, gaat alles prima, en controleerd hij netjes of de verbinding up is, en zoniet, wordt deze gestart. Nu zou ik dit graag middels een cron-job doen. Als ik dit echter doe, dan werkt het ineens niet meer. In m'n syslog zie ik elke keer een "Modem hangup". Is er iets wezenlijk anders als een script door cron wordt uitgevoerd, of doe ik iets verkeerd?
Hiervoor heb ik het volgende script gefabriceerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #!/bin/bash
exec 1>>/var/log/keep_running.log
exec 2>&1
# restart VPN
if [ `/sbin/ifconfig | grep ppp | wc -l` -lt 1 ]; then
pon vpn
echo `date` 101 VPN Connection Restarted
else
echo `date` 102 VPN Connection already up
fi |
Als ik dit script met de hand start, gaat alles prima, en controleerd hij netjes of de verbinding up is, en zoniet, wordt deze gestart. Nu zou ik dit graag middels een cron-job doen. Als ik dit echter doe, dan werkt het ineens niet meer. In m'n syslog zie ik elke keer een "Modem hangup". Is er iets wezenlijk anders als een script door cron wordt uitgevoerd, of doe ik iets verkeerd?
Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op