Toon posts:

Nieuwe Speakers kopen: welke? (geen surround)

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aan mijn SBLive! hangt nu:
Een versterker met twee zware boxen (rear)
..en twee El Tjieepoh "boxjes" (front)

Die twee knullige boxjes wil ik vervangen door twee betere. Ik zoek dus een setje goede speakers. Dit hoeft geen fourpoint surround setje te zijn, want ik heb al goede speakers achter.
Wat hebben de TweakPeeps hier zoal?

• Cyberdeck
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-01-2024

Cyberdeck

bizar

Ik stond laatst in een computerzaak met heel veel verschillende speakertjes en ik vond het geluid werkelijk fantastisch van de yamaha boxjes met subwoofer. Die ga ik in ieder geval kopen. Yamaha heeft namelijk als een van de weinige computermerken ook een ZEER professionele hifi-afdeling en volgens mij hebben ze daar gebruik van gemaakt! Kortom Kwaliteit met een grote Q!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Yamaha heeft namelijk als een van de weinige computermerken ook een ZEER professionele hifi-afdeling
Yamaha is geen computermerk, maar een de audio/video poot van het bedrijf is zich ook gaan richten op computer (audio) onderdelen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

DAT is wat ik bedoel
niet alleen hifi, maar ook motoren, brommers, piano's gitaren, synthesizers, effect apparatuur, studioapparatuur, etc etc

• Zer0
  • Niet online

Zer0

maar geen PC's >:)

• Jag
  • Laatst online: 30-08 00:08

Jag

Semenstick, als ik jou was zou ik geen computerspeakers voor voor kopen, die verpesten het geluid waarschijnlijk alleen maar van je goede normale speakers, dit is natuurlijk wel afhankelijk van de kwaliteit van je achterspeakers. Ik zou dus gewoon je achterspeakers voor zetten, net zoals ik doe (ik heb ook een SB Live). Maar ik heb ook een geluidsinstallatie van 5K, dus het is een beetje afhankelijk van je huidige geluid of computerspeakers erbij kopen de moeite is. Twee typen speakers voor voor en achter is in ieder geval verre van ideaal! Je zult sommige tonen van de voorkant horen, en sommige vooral van de achterkant, erg lelijk!
Als je wilt weten wat tweakers voor geluidsinstallatie hebben, moet je deze thread maar eens bekijken: http://gathering.tweakers.net/Forum4/HTML/003370.html

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:00
Ik zelf ben wel erg tevreden met m'n trust speakertjes, ze doen al een 3 tal jaren dienst en zijn dus met kilometers voorsprong m'n oudste pc onderdelen. Het is een Trust 3D Sub woofer systeempje dat voor z'n prijs wel erg mooi ,en als het moet, ook luid speelt, een aanrader.

[of topic]
Ik heb ff die tread hierboven gelezen maar die was wel erg lame. Als ik m'n installatie van m'n kamer naar m'n bureel zou zeulen kan ik er ook voor zorgen dat men 2 blokken verder een van m'n botjes in UT kan horen uiteenspatten. Die wattages heb je echt niet nodig om leuk te kunnen spelen. Ik gebruik ze véél liever om een trancy plaatje van een van m'n technics SL1200MKII heftig weer te geven, daar dienen die dingen voor.
[/of topic]

Verwijderd

Topicstarter
Cyberdeck, je bedoelt zeker deze van Yamaha
Afbeeldingslocatie: http://www.mcfrag.tmfweb.nl/images/15330%5B1%5D.jpg
Eynstein heeft ze voor 171.61. Wel prijzig, misschien de moeite waard.

dus Jag, het beste zou het zijn om twee gelijke speakers voor neer te zetten, met een aparte versterker...
Dit is natuurlijk een goede oplossing, maar tegelijk een hele dure! Mijn geluid achter komt van een Sony MHC-3800 setje, met redelijke boxen. (is al een vrij oud setje)

Voor wil ik dus eigenlijk twee gewone stereospeakers, maar dan wel hele goede. Prijs < 100,- indien mogelijk. Met losse speakers en versterkers wordt het al gauw > 500,-
Heeft iemand suggesties?
Afbeeldingslocatie: http://www.mcfrag.tmfweb.nl/images/phomflatspk2%5B1%5D.jpg
Hoe zijn die platte van Guillemot die bij Funprice staan, of heb ik het nu echt over crap?

• Orbit
Het zijn grappige dingen maar verwacht geen mooi geluid, een goede luidspreker heeft nog steeds een klankkast nodig. Waarom denk je dat een mens zo dwaas klinkt als ie verkouden is? juist ja, omdat dan je neus (klankkast) vol snot zit en dus niet werkt. Nog een tip, geen enkele goede speaker die ik ken is van plastic, koop dus NOOIT een speaker die niet van hout is, ze klinken per definitie slechter.

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Semenstick JA
dat zijn ze dus!!
Geweldig geluid komen uit die dingen! En de prijs klopt ook!

Verwijderd

Topicstarter
[waaaay offtopic]wat zijn tweakers toch altijd nog laat op het forum ;) [/waaaay offtopic]

Verwijderd

[also way offtopic]
Nou en ?? Een tweaker is toch ook een nachtwezen ???
[/also way offtopic]

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Also off topic:

ehm, meestal ZIT ik juist na 0.00 uur op tweakernet! En tegelijkertijd nog wat andere sites! Meestal datikmijn laatste post rond 3.00 uurpost en dan met wallen onder mijn ogen in bed kruip!

• Jag

Jag

Als ik jou was, Semenstick, zou ik kiezen uit één van de volgende mogelijkheden:
- Koop helemaal niks, en gebruik je huidige setje als enige voor je computer geluid
- Koop een betere geluidsinstallatie of alleen betere speakers (grootste winst in kwaliteit geluid), en gebruik die als enige voor je computer geluid

Ik zou geen computer speakers kopen omdat die gewoon een stuk minder goed klinken dan gewone HiFi speakers. Ze hebben geen klankkast (die computer speakers passen enkele honderden keren in mijn hoofd speakers), veels te kleine conussen, en of geen of een zeer slechte tweeter. Het is ook onmogelijk om voor 170,- zoiets te maken. Vergelijk: je betaalt 170,-(die Yamaha set) voor een stereo en een mono versterker, met twee speakers en een subwoofer. Terwijl alleen mijn stereo versterker al 700,- kost.
Dus computer speakers zijn gewoon niks, en ze verpesten alleen maar het geluid als je ze er extra bij zet.

En Orbit, het gaat niet om het vermogen, daar heb je inderdaad weinig aan, maar het gaat om hoe het klinkt, kwaliteit dus, en dat is ver te zoeken met computerspeakers. En het is echt stom om computer speakers te kopen als je al een geluidsinstallatie hebt staan.
Jag

Verwijderd

Wil je echt weten wat goede speakers zijn??
Ik ga er maar van uit dat je HiFi speakers wilt.
Grof robuust geluid: Jamo
Vol, warm, maar grof: Eltax XTreme serie
Vol, warm en helder: Warfdale Valdus serie
Helder, vol en gedetaileerd: Eltax Symphony serie
Schel, lawaaiig: Sony
Schel, redelijk helder: Bose

Verder zijn er niet echt veel merken die kwaliteit, goede garantie en service verlenen. Vooral Eltax ben ik over te spreken. Maar zoals al vaker is gezegd, voor goede speakers moet je nog altijd zelf gaan luisteren. Gewoon je versterker in de auto gooien en gaan luisteren bij een fatsoenlijke zaak (geen megapool oid).

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Boze... Woefdale.. Eltax... Jamo... is eigenlijk ook niks.... koop dan een paar speakeropstellingen die in de arena niet zouden misstaan...
Ik snap best dat er "audiofielen" zijn die van die "goede" speakers aan hun pc willen hangen, maar naar mijn idee zou een beetje audiofiel zijn cdŽs nooit in zn pc spelen maar op zn dure cd-speler, zou hij ook geen mp3Žs luisteren want dat is ook van inferieure kwaliteit, blijft over het "youŽve got new mail" deuntje en je games.. en als je dan ook naar de signaal/ruis verhouding kijkt van de gemiddelde geluidskaart is het zonde om daar zoŽn dure installatie voor aan te schaffen... goede kwaliteit pc-speakers kunnen dan zeker voldoen.. zoals die yamahaŽs bijvoorbeeld...

• Cyberdeck

Cyberdeck

bizar

Exact zero, jij snapt het!
Daarbij zijn die yamaha boxjes dus echt niet verkeerd. Wat ik hier gedaan heb is op de eerste poort 2 actieve speakers voor game etc. geluid. Op de tweede poort (rear) gebruik ik als mijn uitgang naar m'n hifiversterker met de rest van de rotzooi (boxen e.d.) Dan stel je je geluidskaart in op 2 stereospeakers en daarmee heb je dan 2 dezelfde uitgangen!
Als ik voor de mp3tjes ga dan zet ik mijn versterker aan, voor gamen zet ik em uit!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Die Guillemot speakers zijn Flat Panel Speakers. De techniek is gelicenceerd van NXT. Dit is dus geen Dome type speaker, maar een soort electrostaat.
Deze hebben dus geen klankkast nodig(ORBIT!).

Het geluid kan heel goed zijn alleen de Guillemot speakertjes zijn dat helaas niet.

Ik heb zelf voor LAN Party gebruik een paar Jazz Flat Panels besteld (zijn lekker makkelijk mee te nemen)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Orbit
Sorry, maar ik vind het moeilijk te geloven dat een speaker zonder klankkast goed geluid geeft. Ik wil die flat ^$ùµùé'( dingen wel eens een stevige bas zien voortbrengen. ...NOT!!!

Verwijderd

probeer Subsession van terratec....
ik zal ff een plaatje scannen

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 10:03
Wat ik gelezen heb van die Guillemot speakers is dat ze wel flat zijn maar gewoon een heel klein speakertje bevatten met een hele kleine conus. Die zijn dus net zo dun als in een oortelefoon en klinkt daarom zo slecht. Heb dit gelezen in een computer blad, weet niet meer welke.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Orbit... de flatpannel speakers die ik gezien heb (weet niet meer welk merk) hadden een subwoofer... dus wel `goede` bass

• Orbit
Euh,... Correctie, de subwoofer had een goede bas, die flatpannels nog steeds niet dus. Het bewijs is geleverd, die dingen deugen dus niet om een volwaardige speaker rond te bouwen, ze moeten de hulp inroepen van een conventionele spreaker.

Dus ik krijg toch gelijk. (hehe)

Verwijderd

Nou kun je kort en lang babbelen, maar toch moet geluid resoneren om fatsoenlijk vol te klinken. Dwz geen klankkast = slechte sound.

Enne Zer0:
Die speakertjes van Bose, Warfdale, Eltax en Jamo zijn de beste betaalbare kwaliteitsspeakers die te krijgen zijn. Bose en Eltax hebben zelfs speakers die van zulke kwaliteit zijn dat ze in combinatie met Philips Pro-Line Dolby Digital versterkers worden gebruikt op demonstraties van Philips zelf!!!
En Eltax is niet voor niets 3 jaar op rij uitgeroepen tot beste speakerbouwer van het jaar.

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Jamo valt tegen hoor, ze zijn niet echt duur, maar de geluidsskwaliteit is ook niet om over naar huis te schrijven

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Joey.. ik zeg ook niet dat ze slecht zijn.. ik vind het alleen overkill om dat soort speakers aan een geluidskaartje te hangen met een signaal/ruisverhouding van een goedkoop stereo-set..

Orbit.. als je het zo bekijkt is elk set wat gebruik maakt van een losse subwoofer dus slecht.. en ik meen me te herrineren dat in engeland een bedrijfje top off the bill speakers bouwt die je op kan hangen als schilderij.. :)

• Jag

Jag

Platte speakers maak je niet omdat ze zo goed klinken, maar omdat het handig en mooi (vinden sommigen) eruit ziet.

En die signaal/ruis verhouding is lastig, maar nou ook weer niet zo belangrijk. Het type speakers maakt veel meer uit dan een beetje ruis (als het al hoorbaar is). En als je al een versterker met speakers thuis hebt staan, waarom zou je dan in godsnaam een nieuwe versterker met speakers kopen in de vorm van computer speakers?? Dat is net zoals mensen die hun speakers van hun tv gebruiken ipv aansluiten op versterker die ze toch al hadden staan. Raar gedoe.
Jag

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Jag.... Semenstick heeft idd al een versterker staan, maar voor zn rear speakers.. en hij zoekt vervanging voor zn frontspeaker.. dan ka je ze wel aan de zelfde versterker hangen asl de rear, maar dan is er geen verschil meer tussen front en rear (tenzij je een quadrophonische versterker hebt) en daar koop je toch een live voor...

Pagina: 1