Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Red Alert 2 spelen via Internet

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Wij willen graag Red Alert 2 tegen elkaar te spelen via internet. Via een netwerk is dit geen probleem, we kunnen IPX/SPX dan gebruiken. Maar dit werkt natuurlijk niet via het internet.

We hebben al geprobeerd een VPN server op te zetten en iedereen hier verbinding naar toe te laten maken. Maar dit werkt niet: we zien elkaar soms wel, maar kunnen niet chatten of een game hosten/joinen. We hebben al diverse dingen geprobeerd zoals het kiezen van een andere NIC binnen RA2.

Is er misschien een andere oplossing dan VPN? Of heeft iemand dit wel werkend gekregen via VPN en kan hij vertellen wat de juiste instellingen zijn?

Alvast bedankt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
waarom niet gewoon een 'public server' starten met eventueel een paswoord...

PC Specs

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
En waar kan ik die 'public server' vinden?

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
tis alweer een tijd geleden dat ik ra2 heb gespeeld, maar je kan toch gewoon een game aanmaken die iedereen ziet in zo'n chatlobby....

PC Specs

Verwijderd

RoUgHrOcK schreef op 09 juni 2004 @ 10:31:
tis alweer een tijd geleden dat ik ra2 heb gespeeld, maar je kan toch gewoon een game aanmaken die iedereen ziet in zo'n chatlobby....
Probleem is alleen dat RA2 alleen IPX ondersteund en niet TCP/IP en aangezien 'internet' zegmaar TCP/IP is, wordt dat lastig.
Dan moet je inderdaad met VPN's aan de slag.
Wij (3 man) hebben 't uiteindelijk een keer aan de praat gekregen, maar we hebben daar ook weken op zitten puzzelen. Heeft inderdaad te maken met de adapter die je moet kiezen in RA2 en verder moet je een werkend VPN hebben.
Succes in elk geval, 't is echt waanzinnig lastig...

• Dannies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 18:29

Dannies

Urashima Keitaro

natuurlijk wel eerst de update downloaden en een account aanmaken. Maar ik heb nu het probleem dat ik niet online kan komen omdat ie zegt datie geen internetverbinding kan zien. Zit er toch niet mee want ik speel niet meer online.

-- Microsoft Certified Professional --

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
VPN verbinding werkt perfect, we kunnen elkaar pingen en soms zien we elkaar in het netwerk menu. Maar we kunnen dan niet chatten en/of een game hosten/joinen.

Welke adapter moet ik kiezen in RA dan?

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waarom doe je het niet via gamespy?
Dat werkt super gewoon een room maken met een wachtwoord en iedereen joinen.
Dan ingame netwerk kiezen en je ziet iedereen in de lobby...

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
RA2 doet soms vaag qua netwerk.
Ik speel het ook via WLAN en me huisgenoot moet perse z'n vaste netwerkkaart gebruiken ipv WLAN om goed verbinding te kunnen maken. We zien elkaar dan wel maar hij kan dan niet joinen (RA freezt dan voor een tijdje).

Je moet in RA2 de VPN adapter kiezen. Maar als je elkaar wel kunt zien dan zou je zeggen dat de adapter en vpn goed werken.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Er is niet echt een VPN adapter, da's ook een beetje het probleem. Volgens mij 'ziet' RA geen VPN adapters ofzo.

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 10:58
Als je met gamespy gaat werken moet je wel ik de orginele versie van RA2 hebben.

• mitchel
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
kacee schreef op 09 juni 2004 @ 11:58:
Als je met gamespy gaat werken moet je wel ik de orginele versie van RA2 hebben.
nee hoor

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Zit gamespy niet vol met spyware? En kun je met de gratis versie ook een RA2 game hosten?

Verwijderd

Je kunt als je ra2 start gewoon op internet klikken. Hier moet je eerst de nieuwste update binnen laten halen... 8)

Hierna kun je weer op internet game klikken (menu ra2) en dan zie je als het goed is de lobby... hier zie je games van anderen en kun je zelf ook een game starten. En wanneer je alleen met vrienden wilt gewoon game met wachtwoord beginne. :)

*Denk eraan dat je wel een orginele key moet hebben wil je online kunnen spelen. Ik ga er dus vanuit nu dat je de game orgineel hebt en je vrienden ook ;)

Verwijderd

D'r zijn inderdaad 2 manieren om RA2 online te spelen (LAN via IPX/SPX niet meegerekend). De ene is via de gamelobby van Red Alert zelf maar daarvoor heb je voor elke deelnemer een geldige key nodig.

De 2e mogelijkheid is via Gamespy. Hierin ben je in staat in een lobby een spel te hosten waar meerdere mensen kunnen joinen. Deze manier van spelen kende vroeger wel wat bugs wat stabiliteit betreft maar werkt verder goed genoeg. Het enige wat je hiervoor moet hebben is een accountje bij gamespy zelf.

Leuk om dingen te testen zoals bijvoorbeeld een spel hosten met meer dan 4 man voor de verandering of wanneer je gekicked zou zijn in de gamelobby van RA2 zelf vanwege bad language hehe >:)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Sorry voor de late kick maar wou het toch even melden:

Het is te realiseren door Hamachi te gebruiken. Deze applicatie maakt een extra device + verbinding aan in Windows waarover IPX/SPX kan worden verstuurd. Vervolgens kunnen andere mensen jou netwerk joinen en kan er gespeeld worden. Het is dus een soort VPN, maar dan gebruiksvriendelijker.

Verwijderd

En de 2e grote kick voor dit topic :) Ik heb zelf lang moeten zoeken voordat RA2 goed online tunnelde door een VPN, en wil de oplossing graag delen.

Hamachi wordt vaak aangeraden als de oplossing; en dat klopt ook- helaas bleek dat maar het halve verhaal.

Hier wordt echter aanvullende informatie gegeven; het toevoegen van een .dll aan de RA2 map- en wat extra instellingen in Windows zorgen voor een perfect werkende lobby & game! Ik hoop dat mensen hier nog wat aan hebben :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Bedankt, ga er gelijk vanmiddag mee aan de slag. Probeer het nu al non-stop 3 jaar lang aan de praat te krijgen, dus bedankt!

Pagina: 1