[Op zoek] Case met 4 x 120mm fans

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:52
**Weet niet of hij hier hoort of in hardware algemeen, gaarne verplaatsen als hij verkeerd staat**

Beste tweakers,

Ik heb op het moment een cheapass, noname lelijke grijze kast, waarin m'n duron 75 graden doet, 48 graden case temp en het staal boven de voeding kan je beter niet aanraken. Ook niet vreemd aangezien de kast gemaakt is voor een p2 266 (pc'tje heeftd enodige upgrades meegemaakt). Nu is dit het geval: ik wil een nieuwe kast, jazeker! Zit eigenlijk een beetje te twijfelen tussen aopen H700 (groot, veel plek, veel fans) en een Antec sonata (kleiner, maar 120 mm fans). Het liefst zou ik echter een kast met ruimte voor 4 120mm fans hebben, omdat die toch wat meer lucht rond kunnen pompen dan 6 80mm fans in de aopen. Kent iemand zo'n kast? Of misschien toch beter de aopen kopen? Of de antec?

Edit: de reden dat ik dus een kast met wat betere koelcapaciteiten zoek is dat ik al meerdere harde schijven ben verloren door die pokke hittte hier...

[ Voor 10% gewijzigd door sig69 op 08-06-2004 21:40 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

1: vier 120mm fans is een beetje overkill denk ik
2: Antec Sonata is geloof ik een erg stille kast
3: Kijk eens wat je allemaal in je kast wil hebben; veel = bigtower, minder = miditower
4: bekijk eens wat reviews ;)

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:45

MF

Take a Seat

een andere CPU koeler lijkt me ook geen slecht idee... (75 is zelfs in een slechte kast teveel)

Verwijderd

MF schreef op 08 juni 2004 @ 21:41:
een andere CPU koeler lijkt me ook geen slecht idee... (75 is zelfs in een slechte kast teveel)
Heb je gelijk in, maar: als je in een GOEDE case geen goede luchtstroming (intake, outake enz.) dan kan je CPU ook erg warm worden

Verwijderd

Als je van zagen houdt voldoet iedere kast zo'n beetje wel, wellicht zelfs je huidige case.

Als je kant-en-klaar zoekt:
[rml][ case]aluminium case met standaard 120mm fan?[/rml]
[rml][ CASE] Antec Sonata[/rml]
[rml][ case] Antec P160[/rml]
Welke kast heeft 120mm fan achterin?
Antec Sonata vs. AOpen A600

Move Casemodding & Elektronica > Overige Hardware

En lees eens wat reviews, wij kunnen niet voor jou beslissen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 21:44 ]

Verwijderd

ik zou gewoon zorgen dat je vanvoor in je kast een fan onderaan hebt zitten die de lucht aanzuigt en naar binnen blaast . en achteraan in je kast moet de fan wat hoger zitten die de lucht naar buiten zuigt. dit zijn dan eventueel 2 x 120mm fans.
Dat is zeker genoeg voor een goede airflow.

Op je proc moet idd ook een nieuwe cooler komen. Ik zou dadelijk gaan voor een Zalman CNPS7000A-Cu cooler. dit kost je 35 € maar dan heb je wel dadelijk resultaat.

Als je ver wil gaan kan je ook nog rounded cables gaan installeren of je stroomkabels gaan meshen voor een betere airflow, maar met de 1ste 2 tips moet het te doen zijn, zo doe ik het toch :)

succes, greetz

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Hij vraagt of jullie weten voor een kast met 4 120mm fan-openingen, niet jullie mening over het nut ervan.

Zelf let ik ook op dat soort kasten omdat 120mm gewoon interessanter lijkt voor mij. Maar ik heb nog geen bakken gezien met meer dan 2 120mm gaten, desktop cases dan. Ik zou als ik jou was eens kijken naar meer server-gerichte cases (geen Antec/Chieftec Dragon bakken...). Yeong Yang heeft misschien wat ? En anders kan je gaan knutselen met wat doe-het-zelf spul.

[ Voor 4% gewijzigd door Phuncz op 08-06-2004 21:51 ]

• sig69
Ik heb nu 1 fan voorin, achterin alleen in de voeding. Heb ook al een hoop reviews gelezen, vandaar dat ik met de h700 kwam (er moet vééél in...). Ik zal die Zalman koeler 's gaan bekijken op het net, klink wel interessant.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

ja, met je fan voorin krijg je wel koele lucht erin, maar je warme moet er ook uit. en dan moet je een fan achteraan hebben (buiten die van je PSU, das volledig apart). daarmee dat het zo warm is in je kast waarschijnlijk.
maar tegenwoordig koelmogelijkheden genoeg, veel leesplezier zou ik zeggen :)

greetz

Verwijderd

Als er veel in moet is een kast uit de H700 serie geen slechte keuze (al is er ook vrij veel ruimte in de sonata). 4 * 80mm er in, 1 of 2 80mm fans voor je hdd´s en een mooie fancontroller. Heb zelf 5 * 80 mm en niet te horen als alles op zn laagst staat. Mn broertje heeft 3 * 80mm op 12V (YS-Tech 23.3dB) en da´s ook heel best te doen.

Aopen heeft ook redelijke voedingen (heb mijn pa laatst één gegeven, is erg stil)

En de koelers van Zalman zijn ook erg fijn.

BTW, Ik ben zelf ook op zoek naar een geschikte nieuwe case, en de Aopen H600 serie komt bij mij ook in aanmerking. Misschien een kijkje waard?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=979

Dat is ook wel een mooie, ook met 2x120mm+ingebouwde fancontroller en niet zo duur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: Intel SC5250-E (E-ATX, 450W, Wit)
Deze heeft iig plaats voor een 120mm achterin, een 120mm voorin, 2x 80mm achterin, 2x 80 voorin en 1x 92mm in de hdd bracket.

Ik denk dat je voor 4x 120mm naar nog grotere serverkasten zou moeten gaan kijken.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=991

Op dezelfde site als wagenveld al gaf: een Yeong Yang, standaard een 92mm en 120mm erin, nog plaats voor 2x 120mm. Tel daar een voeding bij en je hebt een mooi gebalanceerd systeem ! Met veel plaats:
De behuizing beschikt over twee afsluitbare frontdeuren. Achter de linker deur is ruimte voor twee 3,5" drives en mogelijkheid tot plaatsing van twee 120 mm. koelers. Achter de rechter deur is er plaats voor acht externe 5,25" drives.
http://www.case-modder.de/index.php?sec=artikel&id=44 <-- PICS !

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zou wel handig zijn als we ook het budget van de TS weten. ^ kost meer dan 200 euro :)

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
Wat dacht je van een nieuwe Chieftec?
Die heeft 4 x 92mm en 2 x 80mm plekken voor fans, waarvan 2 92mm als intake kunnen worden gebruikt voor je harddisks (6 stuks plek)!
Dit is echt een superkast, heb hem sinds een week, de CX01 (sl-sl-b).

Als je er dan ook voor zorgt dat je voeding ook een intake fan heeft aan de binnenkant van je kast (dus boven de CPU) dan is je kast helemaal top gekoeld.

En de prijs is ook acceptabel, ik heb hem bij www.pcconcurrent.nl vandaan.
Hij staat geloof ik niet op de site, maar als je ze mailt of belt kunnen ze je denk ik wel helpen.

En inderdaad is 4 x 120mm misschien een beetje overkill.

Workstation

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Als iedereen eens met hun Chieftec zou opzouten alsof het de enigste goede kasten zijn... Er zijn TAL van andere goede kasten. Hij wil niet horen dat Chieftecs er zijn met kleinere fans ! Zelf heb ik ook liever een kast met grotere fans: minder lawaai voor de hoeveelheid verplaatste lucht.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58
4x120mm..
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/30da44ace07cb81799c6cb331b61f1c5.jpg

coolermaster stacker _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Occy74 op 30-06-2004 13:05 ]

Systeem Specs

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat lijkt me tot nu toe nog de beste case voor hem.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

beetje offtopic:

Een paar mensen raden hem de Zalman 7000a-Cu koeler aan.
Er moet alleen wel bij gezegd worden dat die koeler heel zwaar is. Dus als het iemand is die zijn computer veel verplaatst, LAN-parties ofzo.., dan is het een slecht idee om deze koeler te plaatsen.

De koeler is 770 gram en het maximum wat ze bij AMD mobo's voorschrijven is iets van 400 gram ofzo. (ik kan er wat naast zitten, maar ik weet zeker dat ie dik te zwaar is)

Dat is geen probleem zolang de kast stil staat, maar denk wel na voordat je die koeler haalt. De koelprestaties zijn wel prima

/beetje offtopic

• Johpie
  • Laatst online: 16-09-2025
Hann1BaL schreef op 09 juni 2004 @ 14:16:
beetje offtopic:

Een paar mensen raden hem de Zalman 7000a-Cu koeler aan.
Er moet alleen wel bij gezegd worden dat die koeler heel zwaar is. Dus als het iemand is die zijn computer veel verplaatst, LAN-parties ofzo.., dan is het een slecht idee om deze koeler te plaatsen.

De koeler is 770 gram en het maximum wat ze bij AMD mobo's voorschrijven is iets van 400 gram ofzo. (ik kan er wat naast zitten, maar ik weet zeker dat ie dik te zwaar is)

Dat is geen probleem zolang de kast stil staat, maar denk wel na voordat je die koeler haalt. De koelprestaties zijn wel prima

/beetje offtopic
Dat gewicht is het gewicht wat maximaal aan de socket mag hangen, de Zalman maakt gebruik van de mounting holes (als die erin zitten) van je moederbord

• sig69
Die stacker is erg vet, prijs is wel een beetje top van m'n budget maar goed. D'r moeten op dit moment zowieso al 4 Hd's in, een dvdspeler en een brander. In de toekomst komen er nog wat schijven bij waarschijnlijk en een dual p4 ofzo, maar dat komt pas als ik weer aan het werk ben in augustus. Die zalman is geen probleem, als m'n pc staat dan blijft hij ook staan.

Roomba E5 te koop

• scubafreak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-01 15:42
heeft iemand een case gevonden waar 3 120mm fans in passen ?

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Pagina: 1