Toon posts:

Goedkope DECT set (blokker, 15 euro) hoe zit dat met scarlet

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij blokker is deze week een DECT set in de aanbieding... 15 euro. In de omschrijving staat "Bellen alleen mogelijk met scarlet". Nou lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk... zeker voor ons tweakers moet daar wat aan te doen zijn.

Zou wel een hele goede deal zijn... heeft iemand enige info over hoe dit in elkaar steekt... hoe het te 'hacken' is (indien nodig)...

De advertentie uit de blokker krant:
http://www.blokker.nl/fol....asp?FolderID=1&ImgID=242

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 23:31
volgens mij kun je ook wel met je gewone abonnement van KPN bellen, alleen sluit je volgens mij bij de koop van het toestel een abbonement bij Scarlet af...

volges mij moet je het zien als mobiele telefoon met abbonement...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

dat is toch koppelverkoop... wat strafbaar is?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Skinkie schreef op 08 juni 2004 @ 21:44:
dat is toch koppelverkoop... wat strafbaar is?
hoezo zou dat strafbaar zijn?
Het staat er toch duidelijk bij? En als dat wel strafbaar zou zijn, wat doen al die mobieltjes met bijbehorende abo's dan? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Morgen ochtend dan maar eens langs de blokker... voor 15 euro kan je het natuurlijk altijd proberen.

Ik zou niet eens via scarlet kunnen bellen, ik heb een belbudget lijn ;)

Verwijderd

Het staat toch duidelijk omschreven bij Voordeel 2.

Je kunt dit soort telefoons gewoon kopen bij de provider.
Tele2 had ooit ook eens zo'n soortgelijke set.

Als je geen gebruik maakt van Scarlet is ie useless.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Default vast wel... maar zo'n soort beveiliging is er toch vast wel uit te halen... Het toestel zal niet technisch anders zijn dan de 'normale' versie...

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:03

Wallie

Herr

zal wel vanuit de firmware standaard een scarlet preselect nummer voor elk nummer dat wilt bellen draaien... ofzo... 8)7

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Hier vond ik wat info over het toestel.

http://www.kieskeurig.nl/...61A4C25F6C1256DE20065C303

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

BLOKKEREN VAN NUMMERS Met de STARTEL DECT 100 kunt u bepaalde nummers blokkeren. Het geblokkeerd nummer mag max. uit 5 cijfers bestaan. Voorbeelden van mogelijk geblokkeerde nummers zijn: " 00 : internationale nummers kunnen niet gevormd worden indien 00 als geblokkeerd nummer wordt geprogrammeerd. " 06 of 0475 : mobiele nummers die starten met bv. 06 of 0475 kunnen niet gevormd worden indien deze als geblokkeerde nummers worden geprogrammeerd. " 0900 : kan ook als geblokkeerd nummer geprogrammeerd worden.
Je kunt proberen om het preselect nummer van Scarlet (1650) te blokkeren :P
Maar dan kun je helemaal niet meer bellen :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door slaay op 08-06-2004 22:28 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
Bellen doe ik toch niet echt met mijn vaste lijn.... :) GSM werkt ook prima... is meer om gebeld me te worden ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 21:48:
Morgen ochtend dan maar eens langs de blokker... voor 15 euro kan je het natuurlijk altijd proberen.

Ik zou niet eens via scarlet kunnen bellen, ik heb een belbudget lijn ;)
Met belbudget bel je natuurlijk altijd tegen lokaal tarief via 0900-1543 (voor mobiel moet je een andere zoeken op www.telestunt.nl), en dan kan je dat toestel weer prima gebruiken! Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem hem vanmorgen maar eens opgehaald bij blokker... eens kijken of ik hier (om mijn werk) nog ergens een analoge lijn kan vinden om hem te testen :)

Voorlopig staat hij batterijen te laden... 2x AAA 600 MAh

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ben benieuwd is altijd handig om nog ergens zo'n goedkoop draadloos toestel in huis neer te gooien. :)

• Timmey
  • Niet online
Scarlet is best prijzig als je het vergelijkt met zelfs KPN.

Je kan het toestel natuurlijk wel gebruiken om gebeld te worden. Dat maakt verder niets uit :)

Verwijderd

Ah dat ziet er wel chill uit. is wel handig, want nu moet ik telkens dat trap af stormen als er gebeld word, en dat gaat ook 1 op de 10x niet goed :X (knak enkel = paar weken auw)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het toestel is aangesloten en ik heb wat testjes gedaan... gebeld worden gaat natuurlijk prima, maar bellen (naar normale en mobiele nummers) gaat inderdaad niet met dit toestel (zonder scarlet abbo).

Wat natuurlijk wel werkt is gewoon bellen met een ander toestel (bedraade telefoon), en na het kiezen van het nummer de op het dect toestel de 'dial' knop indrukken... dan kan je de vaste telefoon weer op de hoorn gooien en vrolijk verder bellen.

Voor mij dus prima... want als ik 2 telefoontjes per rekening heb dan is het veel.... (gsm is toch veel makkelijker... en de baas betaald :) )

Verwijderd

Topicstarter
Het is me helaas niet gelukt om de handset aan te melden bij de DECT centrale op mijn werk... die ziet hij gewoon niet. Het bijgeleverde base-station wordt direct herkend.

Nu nog kijken of de scarlet pre-select eruit te hacken is :)
Alle hints en tech-docs zijn welkom. ;)

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38
Ik denk dat ik er morgen ook maar eentje haal, iig makkelijk om gebeld te worden :).

We hebben hier al precies dezelfde telefoon staan, maar dan de non-scarletversie (Startel is het dan), valt misschien nog wat nuttigs aan te ontdekken.

• Jan Jaap
Ik heb hem hier ook staan, maar bij mij werkt ie perfect. Ik kan gewoon elk nummer bellen, terwijl ik geen abonnement heb bij Scarlet.

Hebben meer mensen hier 'last' van?

Verwijderd

Topicstarter
Raar.... bij mij krijg ik een voice-box die meld dat het nummer geblokkeerd is.
Heb jij een belbasis abbo ?

• Jan Jaap
Ik heb inmiddels ontdekt wat het is:
Als je begint een nummer te draaien wacht de telefoon op de buitenlijnkiestoon, en kiest dan 1650. Als hij na een paar seconden nog geen buitenlijnkiestoon heeft gehoord stopt ie met wachten, en kan je gewoon bellen.

Doordat ik achter een telefooncentrale zit hoor ik als ik opneem geen buitenlijnkiestoon. Ik kan dus gewoon de telefoon gebruiken zonder Scarlet :D

• Hyperbird
  • Niet online
Lol kan hier ook gewoon bellen met deze foon, heb geen abonnement bij scarlet :)

• Jan Jaap
Hyperbird schreef op 10 juni 2004 @ 21:43:
Lol kan hier ook gewoon bellen met deze foon, heb geen abonnement bij scarlet :)
Ook achter een centrale neem ik aan?

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
nog niemand een hack hiervoor????

Verwijderd

Topicstarter
Wat in ieder geval wel werkt is eerst het nummer draaien op een ander toestel. Of gebruik maken van 0900-1543 :)
Pagina: 1