Toon posts:

ViaEpia M, Firewire uitschakelbaar? XP hangt tijdens logon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luitjes, ik heb een probleem met mijn Via Epia bordje, ik heb de vraag ook al in WOS geplaatst, maar daar lijkt geen juiste reactie uit te komen. :O
Ik heb XP Pro SP1 2002 NL editie geinstalleerd, en wat denk je, er gebeurt tijdens het aanlog scherm gedurende 6 a 7 minuten gewoon helemaal niets. :r Ik verdenk mijn Firewire gedeelte ervan dat deze op een of andere manier zoekt naar een verbinding, de aanlog in safemode zonder netwerk gaan namelijk wel soepel. Gewoon lan ook aanwezig en werkt perfect. Ik heb het idee dat die firewire ergens uit te schakelen moet zijn, maar op de VIA Arena fora heb ik er niet veel van gevonden, Google idem. Op Got wel veel links naar hangende XP maar niet hetzelfde. Ik heb het idee dat het komt door het onboard firewire controllertje. Iemand gelijke ervaringen met dit bordje?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
Je moet iig DHCP van firewire utschakelen, of de "1394 Connection" in Network Connections disablen, dat zou genoeg moeten zijn. Dan werkt de poort nog wel, maar wacht hij niet op een IP

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik dus ook, alles staat fixed, en ik heb zelfs de kaart in windows gedisabled gehad, geen resultaat.... (kan natuurlijk zijn omdat mijn probleem hier niet vandaan komt....) 8)7
Is er geen bios hack oid om die controller uit te schakelen?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
En is het niet t'och je LAN die toch ergens op staat te wachten?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
tja die lan zou best kunnen, het lijkt wel een dergelijk probleem. Nou ja, de time-out is toch ook weer niet zo lang voor ethernet?
ik had dus dit idee met de iee1394 poort, dat die dus toch ergens op staat te wachten.

Verder loopt het spoor echt dood. en dat heb ik nog niet vaak gehad met een windows probleempje. :(

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kijk eens in de Bios en test het een en ander uit.
Probeer bv. Je firewire en lan uit te zetten (omste beurten dan natuurlijk)
Ik weet overigens niet zeker of dat kan in die Bios

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Topicstarter
nou ja, dat was dus precies wat ik wilde, maar die firewire lijkt niet uitschakelbaar in de bios. Lan weet ik niet eigenlijk, zal ik es naar kijken!
Pagina: 1