Geinpireerd door dit draadje.
Athlon XP 2000+ (Palomino) met L5 mod om er een mobile Athlon van te maken op MSI KT3 Ultra2 bord: wordt onder Windows als Mobile Athlon geïdentificeerd en on-the-fly multiplier veranderen met de CPUMSR tool gaat als de brandweer
Het Bios (ver. 5.7) herkent de processor als mobile Athlon4.
In linux (2.6.6 vanilla) heb is alle benodigde ondersteuning gecompileerd, en deze lijkt ook fatsoenlijk herkend te worden:
dmesg:
De codemonkey-URL leert me niet veel, maar doet vermoeden dat het moederboard geen juiste tabellen met CPU-modi kan uitspuwen.
Ik mis ook /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/
Is er toch een manier, net zoals dat blijkbaar in Windows kan, om multiplier-gebaseerd de CPU te throttlen
Stilte en koelte zijn nooit weg
Athlon XP 2000+ (Palomino) met L5 mod om er een mobile Athlon van te maken op MSI KT3 Ultra2 bord: wordt onder Windows als Mobile Athlon geïdentificeerd en on-the-fly multiplier veranderen met de CPUMSR tool gaat als de brandweer
Het Bios (ver. 5.7) herkent de processor als mobile Athlon4.
In linux (2.6.6 vanilla) heb is alle benodigde ondersteuning gecompileerd, en deze lijkt ook fatsoenlijk herkend te worden:
dmesg:
code:
1
2
3
4
5
6
| powernow: PowerNOW! Technology present. Can scale: frequency and voltage. powernow: FSB: 133.366 MHz powernow: Trying ACPI perflib powernow: ACPI perflib can not be used in this platform powernow: ACPI and legacy methods failed powernow: See http://www.codemonkey.org.uk/projects/cpufreq/powernow-k7.shtml |
De codemonkey-URL leert me niet veel, maar doet vermoeden dat het moederboard geen juiste tabellen met CPU-modi kan uitspuwen.
Ik mis ook /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/
Is er toch een manier, net zoals dat blijkbaar in Windows kan, om multiplier-gebaseerd de CPU te throttlen
[ Voor 47% gewijzigd door AlterEgo op 09-06-2004 14:55 . Reden: edits ]