Toon posts:

opstartprobleempje

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende config.

-ecs k7s5a v3,
-xp1700+,
-512mb pc2100 (A-merk),
-radeon9500,
-16x dvd,
-3,5"
-40GB seagIV,
-nexus 300W,
-logitec wl opt deluxe op usb.
-audigy 2 (zeker niet de oorzaak van het probleem)

al vanaf het moment dat ik hem gekocht heb, heb ik vaak het probleem bij het opstaren dat win (XP) niet word opgestart, maar dat er een zwart scherm verschijnt met een knipperend wit streepje in de linkerbovenhoek vh scherm. dit blijft zo tot ik uiteindelijk maar op reset druk, waarna een melding van een fout volgt waarna xp gewoon opstart. als ie dan eenmaal aanstaat is er eigenlijk nooit een probleem. nu heb ik pas mijn bios geflasht naar de nieuwste versie, maar het probleem is er nog steeds. ohja, voor zover ik weet doet het probleem zich niet voor als ik in de bios fsb en mem op 100/100 laat staan, maar ik wil uiteraard graag gewoon op 133/133 draaien.

Weet iemand wat het probeem kan zijn en ook hoe het is op te lossen, wil nl mijn pc verkopen, maar dan moet het wel foutloos draaien allemaal :) . alvast bedankt!

• Addict
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 10:51

Addict

Het leven is een plak kaas.

gwoon ff opnieuw installeren, helpt bij mij ook altijd:)

[ Voor 36% gewijzigd door Addict op 08-06-2004 21:30 ]

Addict

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al zo'n 5 keer gedaan, maar het komt altijd terug.
:|

Verwijderd

Je kan misschien door eliminatie het probleem opsporen. Probeer eens alle 'overtollige' hardware los te koppelen en dan op te starten. Als het dan werkt, dan ligt het waarschijnlijk aan een van de andere onderdelen.
Dan telkens een onderdeel weer aansluiten en kijken of het probleem zich nog voordoet.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 21:50 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ga eens naar de Hangen en Opstartproblemen vraagbaak en zet eens hier neer hoe je MP staat, dus MP x FSB, misschien vergeet je die wat terug te zetten en is je Processor te ver OC en weigert WinXP daarom op te starten, probeer eens eerst de Ram op 133 te zetten.........enz...enz...

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is niet de manier om een topic op GoT te starten. De topicstart is mager wat betreft hetgeen je hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot dit probleem. En dat is juist wel de bedoeling hier op GoT. Herlees eens het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] om jezelf een beter beeld te verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Een tipje: lees voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum eer je er een topic wil openen. Daarin staat een beknopte samenvatting van wat je minimaal moet kennen cq uitvoeren B)

Zo had je via het PMG Beleid de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter moeten doornemen, omdat je met een "Help, mijn PC doet het niet!" probleem zit.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.