[java]Newline character probleem

Pagina: 1
Acties:

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-05 14:54
Ben op dit moment bezig met een klein client/server programmaatje.
Probleem is nu, dat als er vanaf de client een enter verstuurt wordt, dit in de stringTokenizer terecht komt. Ik wil het kunnen afvangen dat men alleen een enter kan sturen.

stukje code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
BufferedReader in = new BufferedReader(new InputStreamReader(client.getInputStream())); 
String line;                            
while ((line = in.readLine()) != null) 
{ 
   if (!(line.equals("\\n")))
   {
      System.out.println ("line = [" + line + "]");
      ...

Helaas lukt me dit niet. Iemand enig idee?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:27
Misschien heeft het iets met het verschil tussen \n en \r te maken? In PHP regelt de functie trim() dit sort dingen overigens. Die zal er voor java ook vast wel zijn.

[ Voor 43% gewijzigd door djluc op 08-06-2004 21:29 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

djluc schreef op 08 juni 2004 @ 21:27:
Misschien heeft het iets met het verschil tussen \n en \r te maken?
\r\n (of andersom) natuurlijk ook niet vergeten he (windows)

Verder check jij trouwens op het voorkomen van \\n en niet op het voorkomen van een \n. Haal er dus 1 \ vanaf en probeer het nog een keer.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Robtimus

me Robtimus no like you

Uit de API:
public String readLine() throws IOException

Read a line of text. A line is considered to be terminated by any one of a line feed ('\n'), a carriage return ('\r'), or a carriage return followed immediately by a linefeed.

Returns:
A String containing the contents of the line, not including any line-termination characters, or null if the end of the stream has been reached
Throws:
IOException - If an I/O error occurs
Als je alleen een enter stuurt, levert readLine dus de lege string "".

[ Voor 5% gewijzigd door Robtimus op 08-06-2004 21:36 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:00
De methode "in.readLine()" leest een hele regel in, maar niet de line separators (die worden overgeslagen in de opeenvolgende readLine() aanroepen).

Wat in je StringTokenizer terecht komt is dus gewoon een lege string, en niet die newline. Waarschijnlijk gebruik je hier de methode hasMoreTokens() niet voordat je nextToken() doet. Je kunt ook met "(!(line.trim().equals("")" testen op een lege string, waarbij spaties getrimd worden.

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-05 14:54
misfire schreef op 08 juni 2004 @ 21:37:
Je kunt ook met "(!(line.trim().equals("")" testen op een lege string, waarbij spaties getrimd worden.
Juist, dat was de oplossing.
Vriendelijk bedankt!

Mod, slotje? ;)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

We sluiten intresanten topics toch niet! Is altijd makkelijk als iemand de search gebruikt en het probleem ook heeft, maar toch nog een vraag. :Y)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Precies.. en als alle topics op slot gingen waar een topicstarter zijn antwoord heeft gevonden.. hadden wij geen topics meer om te kapen :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nog wat kleine, nu niet relevante, denkfoutjes:
"\\n" is expliciet een \ en n
"\n" is een newline-teken, je equals zal nooit dat newline-teken matchen als je probeert "\\n" te matchen met 'newline' :)

Verder is het handig om het resultaat van System.getProperty("line.separator"); op te halen en te gebruiken voor je vergelijking.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

ACM schreef op 09 juni 2004 @ 10:47:
Verder is het handig om het resultaat van System.getProperty("line.separator"); op te halen en te gebruiken voor je vergelijking.
De server weet niet welke line separator de client gebruikt. En verder is dat nog geen garantie. Ik heb in mijn editor ingesteld dat een enter een \n is maar toch zit ik wel onder windows.

[ Voor 22% gewijzigd door Alarmnummer op 09-06-2004 13:35 ]

Pagina: 1