Toon posts:

GeForce MX400 conflict met K7SOM+?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Als ik een Nvidia Geforce2 MX400 PCI in een K7 SOM+moederbord plug, gebeurt het volgende:

-ofwel krijg ik een blauw scherm met de melding dat ik recente soft- en hardware moet verwijderen.
-ofwel reset de pc automatisch

Het moederbord heeft onboard een grafische kaart, maar als ik die Geforce er weer uithaal, dan verschijnen er bij het opstarten meteen horizontale strepen. Dan begint de BIOS zelfs niet te werken... :?

Kan iemand me helpen? Want nu heb ik dus helemaal geen beeld!
(ik ben niet zo vertrouwd met grafische kaarten en technisch gedoe, sorry)

Dirk ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 08:35

Pubbert

random gestoord

Waar staat in de bios First VGA/Display device op ingesteld? Zorg dat deze zeker op PCI staat.

Wanneer krijg je die reboots? Tijdens het laden van Windows of daarvoor al? Als dit bij het laden van windows is dan kan het zijn dat hij ruzied met de onboard video (drivers) probeer in dit geval even naar de veilige modus te gaan, en dan even de drivers van al je videokaarten verwijderen. Eventueel nog ff met een programme zoals Nasty File Remover zoeken naar overgebleven files.

Als je het al meteen hebt, dus voor je windows-boot, zou ik de voeding even controleren. Kloppen de waardes (deze vind je in de bios ook meestal) en probeer eventueel even een andere voeding.

Succes :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝