Zeer draagbare computer met los toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:12

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Voor mijn werk heb ik regelmatig een pc nodig waar er geen is. Ik heb geen auto, dus hij moet licht zijn. Ook heb ik nog geen RSI en dat wil ik graag zo houden. Dus losse muis en toetsenbord en een beeldscherm op fatsoenlijke hoogte. Normaal gesproken heb ik stroom, maar soms is het wel handig daar niet afhankelijk van te zijn. Wat ik zoek is:
of een laptop-achtige met loskoppelbaar toetsenbord: maar waar vind ik die?
of een lichte laptop-achtige met los toetsenbord en ergostandaard: wel wat dubbel
of een pc-brick met los beeldscherm en los toetsenbord: veel losse onderdelen en geen batterijen

Wie heeft er een goed advies...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je zou eens kunnen kijken of je een tablet PC met los toetsenbord/scherm kan vinden bij een van de diverse fabrikanten? Ik denk dat je daar de meeste kans hebt op een los toetsenbord / scherm :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

Er zijn tegenwoordig ook oprolbare toetsenborden. Sommigen kunnen ontzettend klein worden en dat is dus ontzettend handig als je onderweg bent en een los toetsenbord wilt hebben.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-01 21:14

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Anders neem je toch een laptop met een los toetsenbord en muis? Het beeldscherm van de meeste laptops is wel ergonomisch genoeg, vaak zal het enkel om het toetsenbord/ de muis gaan die als niet-ergonomisch bestempeld staan.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

doel je op echt iets van het formaat van een laptop, of kan het ook iets palmtop-achtigs zijn met een opklapbaar toetsenbordje? ik had hier over een topic gestart:
Palmtop/pda met volledig toetsenbord

maar als je echt iets bedoeld met het formaat van een laptop, maar met los toetsenbord, volgens mij heb ik een paar dagen geleden op internet nog ergens een laptop gezien waarvan je het scherm omhoog kon schuiven via een soort rail... maar ik kan me niet meer herinneren waar... als ik wat vind hoor je het

ook handig als toetsenbord:
http://www.ananova.com/ne...html?menu=news.technology

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 21:27 ]

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Ik heb een TH55 (PDA), daar zou ik een KB100 bij kunnen kopen. Maar ja, dat is wel een erg klein beeldscherm. En veel belangrijker en niet in mijn startmessage genoemd: WindowsXP Professional en MSOffice verplicht (ivm werk).
De tablet-pc optie heeft als nadeel dat hij voor wat hij levert erg duur is en geen volwaardig OS draait. Maar het is een goed idee.
De laptop met los toetsenbord is de veiligste keuze, maar ja: apart heeft ook wat.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Joost E. Boere schreef op 08 juni 2004 @ 21:36:
Ik heb een TH55 (PDA), daar zou ik een KB100 bij kunnen kopen. Maar ja, dat is wel een erg klein beeldscherm. En veel belangrijker en niet in mijn startmessage genoemd: WindowsXP Professional en MSOffice verplicht (ivm werk).
De tablet-pc optie heeft als nadeel dat hij voor wat hij levert erg duur is en geen volwaardig OS draait. Maar het is een goed idee.
De laptop met los toetsenbord is de veiligste keuze, maar ja: apart heeft ook wat.
XP tablet edition is toch wel een aardig volwaardig OS?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Je zou kunnen kijken of je ergens een Satellite 1955 (of opvolger) kunt krijgen. Die had namelijk een uitneembaar tobo:
Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/20508827-2-200-0.gif

Verder denk ik dat je niet teveel aandacht moet schenken aan een los toetsenbord. Ik heb zelf ook RSI gehad en ben er nog altijd behoorlijk gevoelig voor (gaat eigenlijk nooit meer weg) en dit komt (bij mij) alleen voor bij het muizen.

Ik werk het afgelopen anderhalf jaar bijna continue op een laptop met een losse, full-size, muis. Klachten heb ik nauwelijks, dus of het toetsenbord echt zoveel uitmaakt? Ja, ik weet dat wat de arbo er van denkt maar ik heb 0,0 problemen met typen of RSI door typen, alleen zodra ik overstap naar m'n werkdesktop met de standaard dell muis moet ik oppassen...

Daarnaast heeft mijn huidige laptop een licht gebogen toetsenbord wat het iets lekkerder in het gebruik maakt. Overigens wil ik daarbij wel vermelden dat het mijn inziens niet uitmaakt hoe groot of hoog het laptop is, zolang je je polsen maar volledig op het laptop zelf kan later rusten. Verder is het een kwestie van houding en je bureaustoel instellen.
P_de_B schreef op 08 juni 2004 @ 21:38:
[...]

XP tablet edition is toch wel een aardig volwaardig OS?
Jep

[ Voor 9% gewijzigd door Speedpete op 09-06-2004 10:42 ]

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
Ik ga denk ik voor de flauwe optie: notebook + toetsenbord. De NX5000 serie van HP lijkt me wel wat.

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Dell heeft de latitudes met docking toestanden linkje
Dat zijn dus zulke dingen:
Afbeeldingslocatie: http://commerce.euro.dell.com/includes/images/bundles/lat_d800_dview.jpg
Dit lijkt me wel doen wat je wilt.
Pagina: 1