Toon posts:

[Knoppix] Probleem met tv-out

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou knoppix gaan gebruiken om DVDs en DivXen te bekijken op mijn TV via mijn PC. Al goed en wel, maar ik krijg de tv-out functie van knoppix niet in gang.

Ik heb een GF4 Ti 4400 MET tv-out.

Ik probeer gewoon via de Nvidia TV Out functie beeld op mijn TV te krijgen, maar dan gebeurt er niets.

Wat doe ik fout?

Ik weet dat dit prolly een noob vraag is, maar ik wil me helemaal niet verdiepen in Linux, omdat ik het enkel en alleen hiervoor wil gebruiken. In windows heb ik nl een software prob met mijn geluidskaart en ik heb ff geen zin om te formatten.

Verwijderd

Wat jij nodig hebt zijn de binary drivers van NVidia, en die zitten dus niet standaard bij Knoppix. Check de website van NVidia voor meer info daarover.

Er bestaat trouwens ook nog zo iets als Muliboot, koop Mandrake Powerpack of iets vergelijkbaars en je hebt alle programma's die je nodig hebt (dus ook binary NVidia drivers, Flashplayer etc. standaard). Installeer deze vervolgens naast Windows en hoppa, je hebt WIndows voor de games en Linux voor de rest :)

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mjah, en naast die nvidia drivers zul je ook nog even op freshmeat moeten zoeken naar een tvout progje... Maar dit is toch wel redelijk vaak langs gekomen, en hier ff neergooien dat je je niet in Linux wil verdiepen en dus eigenlijk van ons verwacht dat we het oplossen voor je.... tja wat denk je dat daar voor reactie op komt??

Lees voordat je een nieuw topic opent ook even de NOS policy - updated 01/04/03 en de FAQ Non-Windows Operating Systems - update: 08/04/2004 door.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.