geluid kraakt op Compaq Armada m700

Pagina: 1
Acties:

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:43
Ik heb sinds een paar dagen een Compaq Armada m700 laptop. Het is een PIII 850, 256 mb intern, 20 gig hd en er zit een ESS Maestro 2E geluidschip in. Er draait Windows XP Professional op met de laatste updates. Het probleem is dat het geluid gigantisch kraakt en sist. Hier op GoT kan ik er niets over vinden (iig niets wat nuttig is). Op de support van de hp site staat wel dat dit een bekend probleem is en dat het met de nieuwste drivers opgelost moet zijn. Niet dus, zelfde gekraak na driver update.

Wat heb ik nog meer geprobeerd:
-nieuwste bios erop
-Windows Update, besturingsprogramma's updaten -> zat fix bij voor ESS Maestro chips, heeft niet geholpen. Dit was een nieuwere driver als op de HP support site.
-Alle mixer opties geprobeerd (apparaten dempen, volume aanpassen etc)
-Andere OSen geprobeerd, die er geen last van horen te hebben, Win98, WinME, ook gekraak :(

Ik geloof niet dat het aan de speakers ligt, want op een laag volume hoor je het gekraak net zo erg als op een hard volume. Het is dus gewoon constant gekraak en vervorming. Het ligt denk ik ook niet aan de soundchip, aangezien ik wel goed geluid krijg via de hoofdtelefoon uitgang.

Heb al gemaild met HP support, die komen constant met die fix aanzetten en welke stappen je moet doen om die nieuwe drivers er op te krijgen. Dat heb ik dus allemaal allang geprobeerd :(

Wordt er een beetje hopeloos van, ik hoop dat iemand zo'n zelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet of dat iemand er iets over gelezen heeft o.i.d.

Alle tips zijn welkom :)

Alvast bedankt

• Neofloppy
niemand :?

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-08 07:46
tuurlijk wel iemand.
ik had dat ook op men laptop (alleen een iets nieuwer model)
probeer de phone line eens te dempen. dat was het bij namelijjk. probeer anders een alle audio te dempen behalve ja main

https://f1nerd.nl

• Neofloppy
Tnx maar helpt ook niks :( Alles is gedempt behalve de Main Volume en Wave, het maakt niets uit of deze hoog of laag staan het geluid blijft krakerig en vervormd... Bas en treble is ook niet te regelen bij deze soundchip maybe dat dat iets kon helpen.

Verwijderd

Ik heb je titel ontdaan van de msn smilie, die is niet echt functioneel. ;)

Verder zou ik je willen vragen voortaan niet binnen 24 uur te kicken!

Verwijderd

Ik heb ook een M700 gehad en heb nu een evon600c. De n600c ruist ook een beetje. Als je er een koptelefoon op aansluit ruisen de speakers dan nog? Ruist de koptelefoon? Als de koptelefoon niet ruist en de speakers ook niet dan is het denk ik een slordige soldering of een slecht contact van de het chassis en het mb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:21:
Ik heb ook een M700 gehad en heb nu een evo n600c. De n600c ruist ook een beetje. Als je er een koptelefoon op aansluit ruisen de speakers dan nog? Ruist de koptelefoon? Als de koptelefoon niet ruist en de speakers ook niet dan is het denk ik een slordige soldering of een slecht contact van de het chassis en het mb.

• Neofloppy
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 09:21:
Ik heb ook een M700 gehad en heb nu een evon600c. De n600c ruist ook een beetje. Als je er een koptelefoon op aansluit ruisen de speakers dan nog? Ruist de koptelefoon? Als de koptelefoon niet ruist en de speakers ook niet dan is het denk ik een slordige soldering of een slecht contact van de het chassis en het mb.
Ja via de hoofdtelefoon uitgang doet hij wel goed. Het is ook geen "standaard" ruis door de speakers maar gewoon gekraak, gebliep en andere rare geluidjes. Dit gebeurd dus ook op een zeer laag volume, dus het ligt lijkt me niet aan de speakers. Volgens HP/Compaq is dit dus een bekend probleem met de m700 (ook e500) speakertjes en moet het door de driver update op te lossen zijn. Dat heb ik dus ook al geprobeerd en heeft geen enkel effect op het gekraak ;(

• Neofloppy
Hmm heb net berichtje van HP gekregen dat waarschijnlijk de verbinding tussen het moederbord en speakers brak is :( Dusseh heb gewoon pech denk ik :(

Topicje kan dus op slot/pleite

[ Voor 29% gewijzigd door Neofloppy op 11-06-2004 18:39 ]

Verwijderd

Wat de enigste oplossing hiervoor is:

Zaag een normaal stekkertje af van bijvoorbeeld een koptelefoon, schuur hem totdat hij glad is en stop deze in je line-out. Hierdoor denkt de chip dat je een koptelefoon (externe geluidsapparatuur) hebt aangesloten, zodat de speakers zelf stil blijven. Het geruis is weg. Je kan het plugje gewoon een stukje eruit trekken en je hebt weer geluid. Scheelt een hele hoop! Die Maestro-chippies zijn gewoon slecht, dit komt heel vaak voor. Bij vragen gewoon even reageren.
Pagina: 1