[2K] USB drives afkoppelen

Pagina: 1
Acties:

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
Als je in win2k een USB drive hebt aangesloten, dan gaat ie zeuren als je hem er zomaar uithaalt, je moet hem elke keer loskoppelen via een omslachtig menu, maar meestal werkt dit bij mij niet

is er een manier om te zorgen dat dat afkoppelen niet meer nodig is? net als bij XP?

ik heb wel eens iets gelezen over het uitzetten van write cache, maar dit is bij mij niet mogelijk (grijs)

zijn er nog andere manieren?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

In elk geval eerst zorgen dat geen enkele applicatie nog bestanden open heeft op je USB drive, dus ook de explorer niet. Anders gaat W2K inderdaad vaak zeuren. Je zou hem dan via dat icoontje rechts onderin (safely remove hardware) netjes kunnen afkoppelen, of niet netjes er gewoon uittrekken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• plakbandrol
Microkid schreef op 08 juni 2004 @ 20:50:
In elk geval eerst zorgen dat geen enkele applicatie nog bestanden open heeft op je USB drive, dus ook de explorer niet. Anders gaat W2K inderdaad vaak zeuren. Je zou hem dan via dat icoontje rechts onderin (safely remove hardware) netjes kunnen afkoppelen, of niet netjes er gewoon uittrekken.
explorer sluit ik altijd, maar zoals ik al zei geeft beide problemen

als ik hem wel afkoppel dan kan ik vaak niet meer op de drive komen totdat ik heb gereboot, of hij zegt domweg dat afkoppelen niet mogelijk is

en als ik hem niet afkoppel krijg ik corrupte bestanden en continue windows errors

er moet toch een manier zijn om net als bij XP dat ontkoppelen te omzeilen?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Bij XP kun je dat ontkoppelen niet omzeilen hoor... als je een USB drive zomaar unplugt, kaan het FS evengoed corrupted raken, met alle nare gevolgen van dien.

Zoals al aangegeven: zorgen dat niets je device nog gebruikt, dus ook geen mappen open hebben, in geen enkel programma. en het is toch niet omslachtig? gewoon *klik*...*klik* (2 dus :P) en klaar. Soms geeft ie de foutmelding dat het niet kan, maar meestal doet ie het een tweede keer wel. anders doe je ff een chkdsk /f op die drive, dan sluit ie ook alle handles.

日本!🎌

• plakbandrol
_Thanatos_ schreef op 08 juni 2004 @ 21:49:
anders doe je ff een chkdsk /f op die drive, dan sluit ie ook alle handles.
ah das wel een goed plan.. even "chkdsk k: /f >0" in een shortcut stoppen en in quicklaunch gooien

:)

[ Voor 6% gewijzigd door plakbandrol op 08-06-2004 22:00 ]