Toon posts:

Internet Delen Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil hier een netwerk aanleggen bij 2 kameraden maar internet delen wil niet helemaal lukken. Bij de servercomputer (win xp prof) krijg ik de volgende fout:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~kampe809/fout.JPG

Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Volgens mij zijn IP-instellingen enzo in orde.

Verwijderd

Geef eens een overzicht van die instellingen en kijk eens wat de Event Viewer te melden heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 computer dat is de server daar zitten 2 netwerk kaarten in. 1 Netwerk kaart gaat naar een switch en de andere netwerkkaart is met internet verbonden, en die wil ik dus delen maar ik krijg deze fout dus... maar event viewer heb ik nog nooit van gehoord waar kan ik die vinden (als ik het erop heb staan :P)

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

kan je op meerdere manieren vinden. Via Computer management etc... , maar doe maar start -> uitvoeren -> eventvwr

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Om je instellingen te zien:

Start -> Run -> 'cmd' [enter] en dan
ipconfig /all
intypen :)

Verwijderd

Topicstarter
ja da weet ik dat is allemaal wel goed :D maar ik heb alles uit event viewer geflikkert en heb toen internet weer proberen te delen en toen kreeg ik dus weer die fout. en bij beschrijving stond dus dit:

De Internet Connection Firewall (ICF) / Internet Connection Sharing (ICS)-service is afhankelijk van de Application Layer Gateway-service-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart:
Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.

Maar ik heb nu al een id waar het aan kan liggen aangezien ik toen een keer met services.msc heb zitten kloten zal het daar waarschijnlijk aan liggen ik probeer ze wel weer aan zetten.... kijken of dat werkt :P

Verwijderd

Topicstarter
whahahah gelukt :D bedankt voor je hulp :D
Pagina: 1