Ik heb hier nog een compaq Armada 1530 liggen en wil daar dolgraag een snellere en betere processor in fixen, maar het enige wat mij lukt is het toetsenbord er af halen, zodat ik de HD en het geheugen kan verwisselen. Er zitten echt veel te veel schroefjes in dat ding
, maar zelfs als ik die er allemaal uit haal zit 'ie nog ergens vast, kan iemand mij hierbij helpen?
90% kans dat de processor vast zit gesoldeerd. Maar zoek eens of er ergens drukclips zitten.shrenghang schreef op 08 juni 2004 @ 20:08:
Ik heb hier nog een compaq Armada 1530 liggen en wil daar dolgraag een snellere en betere processor in fixen, maar het enige wat mij lukt is het toetsenbord er af halen, zodat ik de HD en het geheugen kan verwisselen. Er zitten echt veel te veel schroefjes in dat ding, maar zelfs als ik die er allemaal uit haal zit 'ie nog ergens vast, kan iemand mij hierbij helpen?
Erb was idd een of ander vaag dingetje dat ervoor zorgde dat ie niet verder open wilde. Maar de aanhouder wint
dus na een stuk of 27 schroefjes losgedraaid te hebben, kwam ik er achter dat dit mobo geen socket heeft, maar gewoon een core die direct op het mobo zit
nu eb ik dus voor niks een avond verspilt.
iig wel bedankt voor je reactie, wee ik iig dat ik een nieuwe laptop ga kopen
iig wel bedankt voor je reactie, wee ik iig dat ik een nieuwe laptop ga kopen
De Compaq NX9010, heeft een standaard cpu er opzitten, en deze zit in een socket.
Dus dan zou je eventueel later, een upgrade kunnen uitvoeren (als er natuurlijk nog cpu's voor te vinden zijn, en het mobo dit accepteerd).
Dus dan zou je eventueel later, een upgrade kunnen uitvoeren (als er natuurlijk nog cpu's voor te vinden zijn, en het mobo dit accepteerd).
And The Only One
Dan nog loop je de kans dat het niet lukt omdat de jumpers gesoldeerd zijn ipv los in te stellen zijn.Diamon schreef op 10 juni 2004 @ 21:01:
De Compaq NX9010, heeft een standaard cpu er opzitten, en deze zit in een socket.
En een mobile-pentium scoren is ook erg lastig.
Senile! Senile Oekaki