Toon posts:

Installatie Win64, schijf prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou vandaag dus de trial van windows 64 bit erop zetten :)

Alles gaat goed, heb netjes F6 gedaan. Dan gaat hij de PC booten om de echte install te beginnen. Mooi verhaaltje erbij... maar dan krijg ik een schermpje VIA Raid Drivers voldoen niet aan het windwos xp balbalabl goedkeurig oid. Op dat punt blijft hij hangen.

Maar nu iedereen keer wou mijn PC de setup opnieuw starten, ik kon het niet meer vermijden. Als ik boot met mijn normale windows xp cd, geeft hij een error bij de setup voorbereiding. DMboot.sys is beschadigd of kan het niet vinden. Dan moet ik weer herstarten...

En nu sinds kort.... blijft mijn systeem de heletijd doorbooten, hij wil nu nergens meer heen, geen 64bit en geen prof editie starten....

Is mijn schijf nu flink in de war.. of iets anders.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 20:00 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Tja,
systeem-herstel optie al geprobeerd?
Denk toch dat er anders niks op zit dan een format te doen en dan een fresh instal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bij systeemherstel... functie R bij de installatie....

Ik ga nu ff kijken, of het te fixen is met chdisk oid,.....

Of moet ik daar toch iets anders typen?

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 20:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu helemaal kwijt, wat ik ook alweer bij herstelcontrole moet typen, in dat dos schermpje?

chdsk, kan ik me vaag herrinneren???

Verwijderd

Haal dat kaartje eens eruit en kijk eens wat ie dan doet.

Vergeet ook niet dat WindowsXP64 nog steeds een beta (meer alpha :+) is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 20:10:
Vergeet ook niet dat WindowsXP64 nog steeds een beta (meer alpha :+) is.
Yaa die installatie, deed heel raar.. maar nu is mijne hele PC vanslag....

Hoe en wat moet ik doen bij de recovery console ?

Optie R, als ik boot met de winxp cdrom?

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik windows xp opnieuw installeren, hij kopieert bestanden, daarna boot hij en krijg ik een zwart scherm met de tekst

NTLDR missing..... ???

Verwijderd

Topicstarter
Na een raar iets ben ik toch langs NTLDR gekomen, en kon ik gaan installeren, na de installatie boot hij... en zegt hij weer NTLDR is missing...

Waar slaat dat nou weer op?

En hoe ga ik dit nu oplossen, heb hier wel 2 PC's tot mijn beschikking....

Ik hoop echt heeeeeeel graag dat iemand een idee heeft!

Thx!!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
De HD waarmee je problemen hebt in je andere pc steken als slave en dan die 64-bit installatie verwijderen eventueel windows ook. Dan windows opnieuw installeren. Maar je kan toch gewoon booten me j XP-cdrom en deze geweun opnieuw installeren :? (zonder formateren). Weg probleem lijkt me... :9

Verwijderd

Topicstarter
De windows XP installatie werkte eerst ook niet, geen een dmboot.sys error!

Maar nu na heel veel gekloot, weet zelf niet wat ik gedaan heb, is hij toch gaan installeren....

Na de installetie kreeg ik nogmaals een NTLDR error, ik gereset, en windows geboot via de cdrom... en dan kwam ik gewoon weer in mijn fresh installed windows! Als ik nu nog een keer reset, geen NTLDR error meer.

Das fijn, nu ga ik nog 1x een format doen, en schiijf in partities doen!

Nu weet ik cker die windows64 cd knip ik door, ik wacht wel gewoon op de voledige versie. Het heeft veel ellende voor mijn PC bezorgt deze avond!

Thx voor alle hulp, hoewel ik zelf niet eens weet wat ik allemaal geprobeerd heb, nu hij weer werkt :)

Thx...

(ik hoe jullie eventueel op de hoogte)
Pagina: 1