Toon posts:

Director achter plaatje link maken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in Director een soort van slideshow maken, en dan bij iedere foto die je ziet (lage resolutie zegge 200x200 voor het gemak) dat je erop kunt klikken, en je dan een popup venster krijgt met de foto in 640x480

dus even voor de duidelijkheid, er is een plek waar een foto staat, die foto veranderd iedere 8 seconde. De foto die je op het moment ziet, daar moet je op kunnen klikken, en dan moet je een vergroting van die foto zien...

ik heb er al de hele dag aangezeten, maar het wilt niet lukken het gaat bij de code namelijk al fout (ik heb geprobeerd achter een plaatje, een normale hyperlink code te geven) iemand enig idee hoe ik dit wel aan de praat kan krijgen? ik zou namelijk niet weten hoe ik een popup kan maken in director die een vaste maat aanhoud...

alvast vriendelijk bedankt...

ps. de search en google hebben allemaal niets geholpen, komen allemaal met andere resultaten waar ik niets aan heb...

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 11:18
ook bezig met de multimedia cdrom? :D :+

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
post eens de code die je al hebt, misschien zien we dan de fout.

Verwijderd

Topicstarter
patryk schreef op 08 juni 2004 @ 19:34:
ook bezig met de multimedia cdrom? :D :+
lol juist ja ;) en jij bent..... :D

Verwijderd

Topicstarter
zirus schreef op 08 juni 2004 @ 19:35:
post eens de code die je al hebt, misschien zien we dan de fout.
ik gebruik tot dus ver een hele andere code...aangezien ik niets kan vinden over de popup code...maar ik probeer hem nu te linken naar een ander dir bestand zoals dit:

on mouseEnter me
_player.cursor(280)
end

on mouseLeave me
_player.cursor(0)
end

on mouseup me
_movie.go(1, "naamvandefilm.dir")
end

maar als ik dit achter een knop doe werkt dit wel, maar achter een plaatje (en dat zijn de knoppen ook) dan doet hij het wel?

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-05 11:18
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:37:
[...]

lol juist ja ;) en jij bent..... :D
offtopic:
Patrick. Project groep 5. Zijn bezig met ica buitenland... jij?

Verwijderd

Topicstarter
patryk schreef op 08 juni 2004 @ 19:39:
[...]

offtopic:
Patrick. Project groep 5. Zijn bezig met ica buitenland... jij?
offtopic....pascal, projectgroep 2 (tevens ica buitenland haha)....voeg me anders ff op msn, sorcerer_lmb@hotmail.com

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Snap het probleem niet. Als je gewoon bij houd in die sprite waar je die slideshow maakt bij houd welk plaatje momenteel zichtbaar is (bijv. via memberNum) als je nu je grote plaatje direct naast je thumb in de cast zet of in een aparte cast maar met dezelfde member num heb je grote versie meteen of dezelfde naam whatevah. Moet werken. zoiets is zo leuk om te maken in imaging lingo. Jullie zijn ook bezig met eindproject/afstudeerproject?

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:39:
[...]

ik gebruik tot dus ver een hele andere code...aangezien ik niets kan vinden over de popup code...maar ik probeer hem nu te linken naar een ander dir bestand zoals dit:

on mouseEnter me
_player.cursor(280)
end

on mouseLeave me
_player.cursor(0)
end

on mouseup me
_movie.go(1, "naamvandefilm.dir")
end

maar als ik dit achter een knop doe werkt dit wel, maar achter een plaatje (en dat zijn de knoppen ook) dan doet hij het wel?
probeer anders van het plaatje een knop de maken met het plaatje als graphic. Of anders maak een mask die je niet ziet over het plaatje die als knop fungeert.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga me best doen er nog even mee te stoeien...

Verwijderd

Topicstarter
het wilt nog steeds niet echt lukken.....weet iemand niet gewoon de code om een popup scherm te krijgen? dat is namelijk het gene wat ik zoek, zodat ik erop ken klikken, en een popup krijg, waar ik dan een nieuwe dir in maak....

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32

alienfruit

the alien you never expected

Kijk eens naar MIAW (Movie in a Window) :)

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op 09 juni 2004 @ 09:46:
Kijk eens naar MIAW (Movie in a Window) :)
ja maar als ik zo standaard test script alleen al probeer in te voeren dan krijg ik meteen een script error, ik weet echt niet wat er fout gaat?

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

MOET het in director?

je probleem is in flash namelijk in nog geen 8 regels code te doen :/

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
XangadiX schreef op 09 juni 2004 @ 11:53:
MOET het in director?

je probleem is in flash namelijk in nog geen 8 regels code te doen :/
hmm naja liefste in director ja....maar als het heeeel simpel in flash kan is het ook goed, ik kan flash toch importeren in Director?
Pagina: 1