Toon posts:

[php]Radiogroup bij klik een variabele vullen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pagina gemaakt in php waar ik bestanden kan zien in de map die aangeklikt is, Ik heb nu bij ieder bestand een radiobutton staan (radiogroup).
Nu wil ik wanneer er op een radiobutton wordt geklikt dat er een variabele wordt gevuld met de value van de radiobutton. Maar dit wil ik doen zonder dat ik eerst op een button hoef te drukken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
echo "<form name='form1' method='post' action=''>";

// ......................... Stuk code met een while lus

echo "<tr>";
echo <td>$tmplink[8]</td><td><label><input type='radio' name='radio' value='$tmplink[8]'></label>";
echo "</tr>";

// .........................einde while lus

echo "</table></td></tr></form></table>";

Bij $tmplink[8] komt de bestandsnaam te staan die ook terug komt in de value.

Kan dit met behulp van php? Want ik hheb al veel gezocht maar kom alleen maar voorbeelden tegen met javascript. form.submit(); maar ik weet niet goed waar ik dat neer kan zetten.

Verwijderd

<input type='radio' name='radio' value='$tmplink[8]' onclick='this.form.submit();'>

Het is ook vreselijk moeilijk als je niet even de moeite neemt om een beetje javascript te leren. En nee, het kan natuurlijk niet met PHP.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:35:
<input type='radio' name='radio' value='$tmplink[8]' onclick='this.form.submit();'>

Het is ook vreselijk moeilijk als je niet even de moeite neemt om een beetje javascript te leren. En nee, het kan natuurlijk niet met PHP.
Dat is me gelukt alleen wordt nu de pagina opnieuw geladen, en is de radiobutton unchecked. oke dit kan ik voorkomen, maar het is de bedoeling dat er een variabele wordt gevuld inplaats van dat de pagina wordt herladen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 20:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 20:02:

Dat is me gelukt alleen wordt nu de pagina opnieuw geladen, en is de radiobutton unchecked. oke dit kan ik voorkomen, maar het is de bedoeling dat er een variabele wordt gevuld inplaats van dat de pagina wordt herladen.
onclick='mijnVariabele = this.value';

Hoe moeilijk kan het zijn.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:27
Wat voor variable wil je vullen? Een JS variable of een PHP variable? Verder moet je echt proberen om heel duidelijk je probleem uit te leggen, dan heb je veel meer kans op een antwoord.