Ik heb een pagina gemaakt in php waar ik bestanden kan zien in de map die aangeklikt is, Ik heb nu bij ieder bestand een radiobutton staan (radiogroup).
Nu wil ik wanneer er op een radiobutton wordt geklikt dat er een variabele wordt gevuld met de value van de radiobutton. Maar dit wil ik doen zonder dat ik eerst op een button hoef te drukken.
Bij $tmplink[8] komt de bestandsnaam te staan die ook terug komt in de value.
Kan dit met behulp van php? Want ik hheb al veel gezocht maar kom alleen maar voorbeelden tegen met javascript. form.submit(); maar ik weet niet goed waar ik dat neer kan zetten.
Nu wil ik wanneer er op een radiobutton wordt geklikt dat er een variabele wordt gevuld met de value van de radiobutton. Maar dit wil ik doen zonder dat ik eerst op een button hoef te drukken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| echo "<form name='form1' method='post' action=''>"; // ......................... Stuk code met een while lus echo "<tr>"; echo <td>$tmplink[8]</td><td><label><input type='radio' name='radio' value='$tmplink[8]'></label>"; echo "</tr>"; // .........................einde while lus echo "</table></td></tr></form></table>"; |
Bij $tmplink[8] komt de bestandsnaam te staan die ook terug komt in de value.
Kan dit met behulp van php? Want ik hheb al veel gezocht maar kom alleen maar voorbeelden tegen met javascript. form.submit(); maar ik weet niet goed waar ik dat neer kan zetten.