Toon posts:

configuratiescherm ontoegangkelijk maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 2e computer staan en op het netwerk aangesloten.
Alleen nu heb ik een administrator account die ik zelf bezit. Ook zijn er andere accounts, ik wil niet dat deze andere accounts (beperkte accounts) in het configuratiescherm kunnen komen. Het is in te stellen, want ik heb het eerder gezien. Hoe kan ik delen afschermen? Ook het icoontje van het geluid en de klok rechtsonder in beeld, als je daar dan op klikt dat je daar ook niets kan wijzigen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 19:05 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Werk je met een domein? Of werk je lokaal?

OS lijkt me windows in WOS, verder lijkt een administrator account niet van toepassing in Win9x dus daarom een Windows 200 oplossing die ook in XP werkt:

Open de mmc, laad de module group policy. Vervolgens zie je in de tree gebruiksersconfiguratie en dan vervolgens beheerssjablonen->configuratiescherm. In die policy kun je configuratiescherm uitschakelen aanzetten.

[ Voor 82% gewijzigd door djluc op 08-06-2004 19:21 ]

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 19:04:
Hallo,

Ik heb een 2e computer staan en op het netwerk aangesloten.
Alleen nu heb ik een administrator account die ik zelf bezit. Ook zijn er andere accounts, ik wil niet dat deze andere accounts (beperkte accounts) in het configuratiescherm kunnen komen. Het is in te stellen, want ik heb het eerder gezien. Hoe kan ik delen afschermen? Ook het icoontje van het geluid en de klok rechtsonder in beeld, als je daar dan op klikt dat je daar ook niets kan wijzigen.
Ik weet niet wat we hier wijs uit moeten worden. Lees de faq nog maar eens aandachtig door. Vermeld het OS waar de pc op draait etc...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gewoon gebruikers aanmaken, met beperkte rechten, dan kunnen ze geeneens dingen installeren, of alleen voor hun zelf... :) En kunnen ze als het goed is, niets wijzigen in Configuratiescherm :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk lokaal

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Zie mijn edit: djluc in "configuratiescherm ontoegangkelijk maken"

Verder kun je ook een lijst opgeven met daarin alle items die de gebruiker wel in mag stellen e.d. Maar je moet er natuurlijk voor zorgen dat een gebruiker wel in de juiste groep zit en dus niet zomaar dingen kan instellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het uitzoeken. Bedankt! :9
Pagina: 1