Beste tweakers
,
Ik zit al een tijdje met een probleem en ik kom er niet uit, allereerst wat informatie.
PC:
MSI 865Pe Neo2 FISB
Pentium 4 2.8 Ghz 800MHz bus
2x 512 Twinmos Memory
MSI Geforce 4 Ti4200 8x AGP
Onboard sound
Onboard Gigalan
2x 120 Gig Maxtor
Overige:
MX300
Samsung 191N
====[Probleem]====
Als ik een tijdje aan het gamen ben (CS/Half-Life), hangt mijn pc opeens, soms een blauw scherm met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of eentje waar het gaat over dat hij niet naar het geheugen kan schrijven omdat het read only is. Tevens freezed mijn pc als ik iets probeer te repareren met Quickpar.
Daarnaast krijg ik in CS soms ook Half-Life Launcher errors, waarna hij CS sluit.
====[Geprobeerd]====
Ik heb het volgende geprobeerd:
Geformateerd, drivers standaard
Geformateerd, de laatste drivers
Andere videokaart
Andere netwerkkaart
Geheugen in andere banken geplaatst, van 2 x 512 , 1 x 512 gemaakt.
Ander geheugen (27000 Kingston).
Alle extra brackets eruit gehaald
====[Probleem misschien??]=====
Enige waaraan ik kan denken is dat me CPU gaar is, of dat me moederboard gaar is. Iemand een idee hoe ik dit kan testen zonder iets nieuws eerst te hoeven halen
.
Als ik meer dingen in me opkomen plaatst ik ze hier, iemand een idee? Ik moet en zal er achter komen, heb geen zin om een andere pc te kopen/ moederbord als ik niet weet of dat het is.
Ik zit al een tijdje met een probleem en ik kom er niet uit, allereerst wat informatie.
PC:
MSI 865Pe Neo2 FISB
Pentium 4 2.8 Ghz 800MHz bus
2x 512 Twinmos Memory
MSI Geforce 4 Ti4200 8x AGP
Onboard sound
Onboard Gigalan
2x 120 Gig Maxtor
Overige:
MX300
Samsung 191N
====[Probleem]====
Als ik een tijdje aan het gamen ben (CS/Half-Life), hangt mijn pc opeens, soms een blauw scherm met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of eentje waar het gaat over dat hij niet naar het geheugen kan schrijven omdat het read only is. Tevens freezed mijn pc als ik iets probeer te repareren met Quickpar.
Daarnaast krijg ik in CS soms ook Half-Life Launcher errors, waarna hij CS sluit.
====[Geprobeerd]====
Ik heb het volgende geprobeerd:
Geformateerd, drivers standaard
Geformateerd, de laatste drivers
Andere videokaart
Andere netwerkkaart
Geheugen in andere banken geplaatst, van 2 x 512 , 1 x 512 gemaakt.
Ander geheugen (27000 Kingston).
Alle extra brackets eruit gehaald
====[Probleem misschien??]=====
Enige waaraan ik kan denken is dat me CPU gaar is, of dat me moederboard gaar is. Iemand een idee hoe ik dit kan testen zonder iets nieuws eerst te hoeven halen
Als ik meer dingen in me opkomen plaatst ik ze hier, iemand een idee? Ik moet en zal er achter komen, heb geen zin om een andere pc te kopen/ moederbord als ik niet weet of dat het is.