MSI 865Pe Neo2, P4 2.8 loopt vast.

Pagina: 1
Acties:

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-06 13:49
Beste tweakers :),

Ik zit al een tijdje met een probleem en ik kom er niet uit, allereerst wat informatie.

PC:
MSI 865Pe Neo2 FISB
Pentium 4 2.8 Ghz 800MHz bus
2x 512 Twinmos Memory
MSI Geforce 4 Ti4200 8x AGP
Onboard sound
Onboard Gigalan
2x 120 Gig Maxtor

Overige:
MX300
Samsung 191N

====[Probleem]====
Als ik een tijdje aan het gamen ben (CS/Half-Life), hangt mijn pc opeens, soms een blauw scherm met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL of eentje waar het gaat over dat hij niet naar het geheugen kan schrijven omdat het read only is. Tevens freezed mijn pc als ik iets probeer te repareren met Quickpar.
Daarnaast krijg ik in CS soms ook Half-Life Launcher errors, waarna hij CS sluit.

====[Geprobeerd]====
Ik heb het volgende geprobeerd:
Geformateerd, drivers standaard
Geformateerd, de laatste drivers
Andere videokaart
Andere netwerkkaart
Geheugen in andere banken geplaatst, van 2 x 512 , 1 x 512 gemaakt.
Ander geheugen (27000 Kingston).
Alle extra brackets eruit gehaald

====[Probleem misschien??]=====
Enige waaraan ik kan denken is dat me CPU gaar is, of dat me moederboard gaar is. Iemand een idee hoe ik dit kan testen zonder iets nieuws eerst te hoeven halen :O.

Als ik meer dingen in me opkomen plaatst ik ze hier, iemand een idee? Ik moet en zal er achter komen, heb geen zin om een andere pc te kopen/ moederbord als ik niet weet of dat het is.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
enkele dingen waar je op moet letten bij dat mobo:
- spread spectrum op disabled?
- DOT uitgeschakeld?
- Performance ... - op slow?
- Geheugen timings minder strak zetten?
- Welke bios versie?

Heb je een Prescott processor? Zo ja, heb je voldoende cooling? Want die prescott's kunnen heet worden (70graden stressed) ;)

Succes

@ Turkish: voeding was ik vergeten, is namelijk ook vrij belangrijk bij zulke probs ;) Je hebt er al aardig wat posts opzitten zie ik :P

[ Voor 19% gewijzigd door BvK P4 op 08-06-2004 20:08 ]

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Wat voor voeding heb je en wat voor waarden geeft die idle/stressed ;)

Je onderdelen testen in andere systemen is altijd het beste om uit te sluiten wat er met je pc aan de hand is

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• m00n
Heb een Q-Tec Gold Low Noise Dual Fan 400 watt voeding, en heb als proccessor cooler een Zalman CNPS7000A-Cu cooler.

Neem aan dat de meeste van de settings die jullie onder geven standaard zijn of staan deze anders... Ik ga zo effe kijken voor jullie, alvast ebdankt voor de reactie.

Procc = Northnogwattes
Preformance = slow
Spread spectrum = disabled
CPU Temp in bios = 43
System Temp in bios = 37
rest volgt...

[ Voor 14% gewijzigd door m00n op 08-06-2004 20:25 ]

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

m00n schreef op 08 juni 2004 @ 19:02:
blabla :p

====[Geprobeerd]====
Ik heb het volgende geprobeerd:
Geformateerd, drivers standaard
Geformateerd, de laatste drivers
Andere videokaart
Andere netwerkkaart
Geheugen in andere banken geplaatst, van 2 x 512 , 1 x 512 gemaakt.
Ander geheugen (27000 Kingston).
Alle extra brackets eruit gehaald
En dit loopt overgeclockt :? zo ja, je twinmos ook :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

m00n schreef op 08 juni 2004 @ 20:15:
Heb een Q-Tec Gold Low Noise Dual Fan 400 watt voeding
Deze voeding levert in de werkelijkheid ongeveer 320W. De "400W" is een marketingterm van Q-Tec, wat voor de waarde van het piekvermogen staat. Da's de wattage dat de voeding slechts enkele seconden lang kan volhouden. Dit staat ook heel duidelijk in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter aangegeven. Zie ook de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic], dat je had moeten doornemen vóór het openen van dit topic.

En ~320W is relatief weinig voor de systeemspecs dat je daar opnoemt :)

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 09-06-2004 06:53 ]

• m00n
Niks heb ik over geklockt, en je wil zeggen dat de vaslopers/blauwen schermen kunnen worden veroozaakt door een te zwakke voeding?

P4 2.8
4 Vents
2x 120 gig
1x 20 gig
1x DVD (liteon)
1x DVD-Rw (Nec 1300A)
Geforce 4 ti4200

======

meer dan 320/350 watt nodig?

======

Tevens zegt de error message dit:

0x0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ook deze STOP foutmelding lijkt voornamelijk door verkeerde of foutieve drivers gegenereerd te worden, net als STOP 0x000000D1. Kijk ook daar even voor tips dus.

========

Maar heb al zo veel geprobeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door m00n op 09-06-2004 12:42 ]

Verwijderd

En weer iemand met problemen met (door) q-tec 400 watt, Weg ermee met dat ding!!

Nee ook al zou het er niet aan liggen aan dit ding ben je toch beter af met een ander kwaliteitsmerk, Moet je hem voor de aardigheid er eens uithalen en voelen hoe zwaar of die weeegt, niet dus.
Ik heb me er kapot aan zitten ergeren, vervangen, frustratie op en top.

• m00n
Hmmz oke, welke raden jullie mij aan? IIg eentje met genoeg van die hd stekkers eraan, deze heeft er maar 4, kon maar 2 cdroms en 2 hds in hangen terwijl ik ruimte heb voor nog 4 extra sata schijven...

Tevens heb ik nu al mijn spul (hd's videokaart) in een andere pc gezet (AMD 2000+ MSI KT3 Ultra... tot dus ver nog geen porbs...

Verwijderd

laat je ff in Welke voeding heb ik nodig? Deel 4 adviseren over de juiste voeding.. je kunt hier lezen wat de goede A merken zijn :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2004 15:06 ]

• BvK P4
Heb je DOT ook al uitgeschakeld? Dat is namelijk een automatische overclock functie! Dus als je een spel gaat doen of iets anders wat zwaar is voor de processor, dan weet je het wel! Ook gaat het geheugen dan mee. Dus zet DOT uit!

Wat zijn nou jou voeding voltage waardes? Dus 3.3V, 5V en 12V ;)

Verwijderd

Kijk nog iemand met hetzelfde probleem als ik heb. Bij mij is het zo bij Mohaa als ik het even aan het spelen ben. Hoe lager ik mijn koelers heb staan hoe sneller het is. Tot nu toe ben ik van mening dat het een temperatuursprobleem van het geheugen is in combinatie van twinmos mem met MSi 865 mobo. Dat schijnt toch niet zo goed met elkaar te werken.

Alleen raar dat hij het met dat kingston mem ook doet.

o, en waar haal jij kinston 27000!!! :9 mem vandaan? doe mij ook een paar van die reepjes?

• m00n
Verwijderd schreef op 09 juni 2004 @ 20:26:
Kijk nog iemand met hetzelfde probleem als ik heb. Bij mij is het zo bij Mohaa als ik het even aan het spelen ben. Hoe lager ik mijn koelers heb staan hoe sneller het is. Tot nu toe ben ik van mening dat het een temperatuursprobleem van het geheugen is in combinatie van twinmos mem met MSi 865 mobo. Dat schijnt toch niet zo goed met elkaar te werken.

Alleen raar dat hij het met dat kingston mem ook doet.

o, en waar haal jij kinston 27000!!! :9 mem vandaan? doe mij ook een paar van die reepjes?
Ja ehh typ foutje :) Ik zal effe kijken of ik DOT uit heb gezet..

• BvK P4
en al gekeken??:P Standaard staat het namelijk aan!

Pagina: 1