Beeldscherm 1 seconde uit, dan weer aan

Pagina: 1
Acties:

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Sinds gister, gaat mijn beeldscherm onregelmatig, zomaar een seconde op zwart, even uit, dan weer aan dus. Na de 'knipper' zijn alle 3d effecten van mijn pc een beetje in de war, maar even refresh en het is weer weg.

Het probleem is gister begonnen na een milde overclock poging, dit heb ik al eerder gedaan met precies dezelfde configuratie, en toen had ik nergens last van. Echter dit keer had de FSB op 176 gezet, maar de v-core was op 1.70 gesprongen, en dat had ik niet door totdat hij niet bootte. Nadat ik de bios heb ge-reset deed alles het weer normaal, totdat mijn beeldscherm dus begon te knipperen.

Nu is mijn vraag:
Heeft iemand van jullie dit eerder gehad, of heeft iemand een iedee wat dit kan zijn?

Het knipperen duurt een seconde, en vind willekeurig plaats, vaak met lange tussenpozen.

System specs:
Proc: AMD 2600+ (barton multiplier locked)
Mobo: MSI KT6 Delta-FISR
Mem: 512MB intern
VGA: MSI Geforce FX5700-TD128
Monitor: Samsung SyncMaster 750s

Hierop draait WinXp Pro NL SP1 met alle updates.

One's never alone with a rubber duck.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Test je monitor eens op een andere pc en kijk of daar hetzelfde gebeurd, zo niet, dan ligt het waarschijnlijk aan je videokaart, zo ja, dan is het je monitor en zul je ermee terug moeten naar de winkel waar je hem gekocht hebt of contact op moeten nemen met Samsung Benelux.

Profile

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Het beste wat je eerst kunt doen is hetgene wat Godjira zegt.
Is je pci/agp bus gelockt op dat moederbord? Zo niet, dan heb je waarschijnlijk je videokaart beschadigt

Verwijderd

Reset iig je videokaart/mobo instellingen mbt refreshrates/resoluties/clocksnelheden/timings/spanningen.
Test ook de monitor op een andere PC, al zal je overclock poging eerder je videokaart hebben vernaggeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 19:09 ]

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Hmm, ik vrees dat jullie gelijk hebben, als ik bijv. Far Cry speel zie ik hier en daar ineens rare vlakken, en sommige stukken zijn verkeerd of niet getekend...

Zijn er progjes waarmee ik dit kan testen?

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

daaan schreef op 08 juni 2004 @ 18:54:
Hmm, ik vrees dat jullie gelijk hebben, als ik bijv. Far Cry speel zie ik hier en daar ineens rare vlakken, en sommige stukken zijn verkeerd of niet getekend...

Zijn er progjes waarmee ik dit kan testen?
Zet allereerst gewoon je overclock settings eens terug en probeer het dan nogmaals, want dit is dus duidelijk een probleem dat bij je overclocken ligt. Dat dus eerst resetten.

Profile

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Ik heb gelijk alles terug gezet, dat is het probleem juist, alles staat alweer normaal :/

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-08 22:43

Hu9o

Schokkend

zit de stekker er wel goed in?? Want dat was het bij mij 2 weken geleden :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

daaan schreef op 08 juni 2004 @ 19:02:
Ik heb gelijk alles terug gezet, dat is het probleem juist, alles staat alweer normaal :/
Dan is je videokaart dus dood. Helaas, maar daar kun je verder weinig aan doen. Ook zul je door dat overclocken wat je hebt gedaan niet meer in aanmerking komen voor garantie. Ik denk dus dat je pech hebt en een probleem.

Profile

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
[rml][ Club3d 9600] Kaart brak?[/rml]
Mijn probleem, hetzelfde als de jouwe zo te zien.

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Topicstarter
Godjira schreef op 08 juni 2004 @ 19:05:
[...]

Dan is je videokaart dus dood. Helaas, maar daar kun je verder weinig aan doen. Ook zul je door dat overclocken wat je hebt gedaan niet meer in aanmerking komen voor garantie. Ik denk dus dat je pech hebt en een probleem.
Dood is een groot woord :) ik kan iig geen 3d spellen meer doen denk ik. Ik heb mijn bios op default gezet, en nog geen rare dingen gemerkt sindsdien, ook niet in far cry. Neemt niet weg dat ik alvast weer ga sparen voor een nieuw video kaartje...

• domi235
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Probeer je kaart eens stap voor stap een stukje te onderklokken, dat wil nog wel eens helpen, alleen hebje dan natuurlijk niet meer de standaard performance van je kaart :(

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

daaan schreef op 09 juni 2004 @ 08:28:
[...]

Dood is een groot woord :) ik kan iig geen 3d spellen meer doen denk ik. Ik heb mijn bios op default gezet, en nog geen rare dingen gemerkt sindsdien, ook niet in far cry. Neemt niet weg dat ik alvast weer ga sparen voor een nieuw video kaartje...
Nee ok, dood is misschien een groot woord inderdaad, maar ik denk dat, als je toch weer dezelfde problemen krijgt er weinig meer aan kunt doen. Hopen dat het met de bios defaults beter blijft draaien.

[edit]
Maar ik blijft erbij dat je videokaart kapot is waarschijnlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 09-06-2004 08:50 ]

Profile

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 21:17

Gwannoes

Solderen moet je leren

Je beeldscherm is vast nog wel goed, aangezien de 3d-dingetjes etc. het alleen niet doen. Voor je beeldscherm zelf maakt het niet uit wat hij weergeeft, maar voor je videokaart wel. Ik ben bang dat je je videokaart stuk hebt... :|

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Het kan ook zijn dat de koeling van die kaart gewoon zwak is. Helemaal met dit warme weer kan dat een probleem zijn, dit hoort natuurlijk niet en ik neem aan dat je dan terug kan naar de winkel.
Pagina: 1