Toon posts:

*** Geheugenvragen m.b.t. Athlon ***

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ga eens effe naar www.funprice.nl ! en je kijkt dan bij geheugenprijzen, dan blijkt daaruit dat de lekker goedkope chip van 128 MB PC-100 niet geschikt is (wil zijn) voor de Athlon... alleen de Pentium II/III scheen er mee overweg te kunnen??? Verkopen hun dan zo'n instabiele kneut die de Athlon niet pikt terwijl er toch echt A-KWALITEIT bij staat, of hoe zit dat dan...?!?!

Graag antwoord, want volgens mij heb je ook helemaal geen (wel geschikt volgens funprice)PC-133 geheugen nodig voor de Athlon en met ECC is al gauw 100 pieken duurder, en dus helemaal niet interesant, Mag ik nu aannemen dat dus nu al het goedkoop geprijsde geheugen ongeschikt voor de AMD processors??......

Gtx. RoB

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Dit is inderdaad onzin (volgens mij)
Ik heb er gewoon PC-100 RAM in zitten (in een Athlon mobo dus), ik weet niet eens of het een A-merk is, maar het is mega stabiel...
Pc-133 is hoogstens wat sneller door de betere latency...

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Als je nu een Via kx133 chipset hebt, dan kun je als je op 100Mhz bus draait, dus gewoon normaal, je geheugen op Fsb-33, Fsb of Fsb +33 zetten.
Er zou dus ook nog Pc66 geheugen inkunnen. Maar dit is alleen bij de Via chipset.
dat + of - 33, is trouwens (bij 100Mhz) + of - 1/3 fsb.

Verwijderd

*** Waarom die sterretjes ***

*** Behoorlijk irri ***

:)

Verwijderd

Ik heb nu hyundai geheugen (Cas 2)op mijn K7m en dat wert goei. Maar ook ik ben huiverig nieuw geheugen te kopen over de post. Wie weet waar goede /goedkope reepjes te halen zijn....

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 13:00
Ik heb serieuze problemen gehad door incompatibele reepjes te gebruiken, wil je zeker zijn, kijk dan eens op de site van AMD, ze hebben een lijst van compatibel geheugen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb 2 Micron 8ns PC100 DIMMen en een Winbond 7ns PC133 DIMM. Werkt probleemloos.

Micron en Winbond lijken me op zich ook wel goede merken. Ik vraag me af wat ze daar bij Funprice voor een troep verkopen (ik hoorde van Guts.nl dat de Funprice server een keer dood was gegaan vanwege rot geheugen :)).

Verwijderd

Ik heb een van mijn dimmetjes moeten omruilen omdat die niet werkte in mijn athlon, echter in mijn p2 draait ie perfect..

athlons zijn gewoon heel kieskeurig met geheugen (en nee, dimm was niet gaar)
Pagina: 1