Toon posts:

Remote tools testen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben voor school een opdracht gekregen om remote tools (zoals VNC , Remotely Anywhere etc.) te testen.

Nu heb ik een aantal punten opgeschreven waar we op kunnen letten. Zijn er nog specifieke punten die niet vergeten mogen worden. Ik geloof dat we de belangrijkste inmiddels al wel hebben.

De volgende staan al in het rijtje :

Installatie van het pakket
Webbased toegang
Multi platform
Gebruikersgemak
Snel toe te passen
Stabiliteit/Robuustheid
Update mogelijkheden
Open-source
Duidelijke handleiding
Beveiliging
Prijs

Alvast bedankt! Gr. Marzell

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
De verversingstijd van het scherm is wel belangrijk, en het cpu verbruik.

[ Voor 19% gewijzigd door salvador4 op 08-06-2004 17:32 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

mr_petit

opperprutser

tis imo een beetje een huiswerkvraag, maar goed:
je zou kunnen letten op gebruiksmogelijkheden; bijvoorbeeld een toestemmingsschermpje waar de user op moet klikken voordat iemand de pc overneemt

(zou je onder beveiliging kunnen scharen)

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 08-06-2004 17:30 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
reactiesnelheid, benodigde bandbreedte. Hoe reageert met plaatjes e.d., draait het ook op lage systeemseisen (traag door encryptie oid). Inloggen van user (denk xp/2003).

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:01

mr_petit

opperprutser

daarnaast zou je ook nog kunnen denken aan mogelijkheid tot bestandsuitwisseling

"man is not truly one, but truly two,"

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Kijk ook of het in games goed werkt (ook als ze een andere resolutie draaien dan de desktop normaal). Ik heb dit "probleem" wel met vnc, want dan staat de muis niet echt gelijk met de resolutie die dan draait en dan gaat je muis veel te snel (bij een lagere resolutie dan normaal). Test bijv eens met desktop op 1024x768 en de game op 640x480 en kijk hoe dat werk.

Als je de test klaar hebt zet het hier ook maar neer, dan hebben de mede GOTters er ook nog wat aan.

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 22:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Waar je nog naar kan kijken is Remote Configuratie.

Sommige Remote software heeft een admin console, waarmee je op afstand clients kan herconfigureren en installeren. (Zie remotely Anywhere)
Tevens kan zo'n console makkelijk zijn in het geval je veel pc's moet beheren.

Heel belangrijk is denk ik wel, het soort software.
Ik bedoel.... VNC is een Remote control tool, daarmee kan je de desktop overnemen en dat is het dan.
Remotely Anywhere is meer een Remote Desktop management tool, het kan namelijk telnetten, files overcopieeren, systeem aanpassingen doen etc.... zonder de desktop daadwerkelijk te overnemen.
Daar moet je toch zeker op letten.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Vergeet niet om Remote Administrator mee te nemen in je 'test'. Dit programma is misschien niet zo bekend maar werkt erg goed en heeft veel mogelijkheden.

Nederlander in België

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie inderdaad al een aantal nuttige reacties. Ik zal eens goed gaan kijken, en zal zeker de resultaten hier nog wel neerzeten. Verwacht dat ik deze eind volgende week heb!

De tip van remote tool en remote management tool erg goed! Dat is inderdaad toch wel een wezenlijk verschil. We hebben al een hele reeks tools op een rij, dus in principe moet het wel goed komen.

In ieder geval al hartstikke bedankt voor het meedenken hierin! Het is inderdaad wel een huiswerk vraag, maar voor de zekerheid nog even hier gepost om niet een aantal stomme dingetjes te vergeten.

wordt vervolgd!
Pagina: 1