Toon posts:

Win98 installeren lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows 98 wil installeren krijg ik na de 2e keer opstarten (dit hoort bij het installatieproces ;) ) krijg ik een blauw scherm, vervolgens loopt windows vast.

" A fatal exception OE has occured at 0028 : C0024B61 in VXD NTKern(01)+00003421 The current application will be terminated."

Ik heb de HD geformat via a:\format c: en ik heb zelfs voor de zekerheid nieuwe FAT32 partities gemaakt.

Wie weet waar dan dit aan kan liggen, BIOS, defecte hardware, virus?? De computer heeft tot gisteren gewoon probleemloosgedraaid op WinXP

Verwijderd

Heb je de virusbescherming in de bios uitstaan?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:08

Standeman

Prutser 1e klasse

Test je CD 's.. Misschien is die een beetje corrupt. Probeer de hele cd eens te kopieren naar je harddisk met xcopy en voer dan de setup uit.. (kweet alleen niet meer uit mijn hoofd of dat laatste zomaar kan.. maar je weet iig of je CD goed is of niet)

[ Voor 34% gewijzigd door Standeman op 08-06-2004 17:02 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 16:57:
Heb je de virusbescherming in de bios uitstaan?
Nee, zal ik straks doen (ben nu niet thuis). Ik neem aan dat die onder advanced options staat in de bios?

Ik heb meerdere cd's geprobeerd en zelfs meerdere cdrom spelers

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2004 17:04 ]

Verwijderd

Probeer ook eens een geheugen test, het kan dat je geheugen defect is...

www.memtest86.com

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:03

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zet anders in de BIOS je drives eerst in PIO mode (geen UDMA), als het dan wel werkt direct daarna de chipsetdrivers installeren en dan bij de reboot weer UDMA activeren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1