Toon posts:

[xp] delete user profiles...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey!

ik ben systeembeheerder op een school en ben bezig om al onze pc's een beetje op te schonen...
nou wou ik graag op alle Windows Xp machines de user profiles verwijderen...
als ik dit handmatig ga doen ben ik nog wel een paar dagen zoet dus misschien weet iemand een tooltje waarmee ik alle profiles zo kan verwijderen...(n het liefst ook dat hij de profiles na gebruik verwijderd...?!?

weet hier iemand zo iets op..?

alvast bedankt...! _/-\o_

met vriendelijke groet

Jarno

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Er is een policy die na het uitloggen de lokale profielen weer verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
iemand enig id welk progje dit kan zijn?

in ieder geval al bedankt voor je reactie...

weet er ook iemand nog een progje die alle bestanden en gelijk de accounts verwijderd van de users...(dus achteraf de users die erop staan alsnog verwijderen?!?

alvast bedankt maar weer!

met vriendelijke groet..

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Group Policy heet dat....

maak je gebruik van Active Directory??

while ( !$succeed ) { $try++ }

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 08 juni 2004 @ 16:48:
ik ben systeembeheerder op een school en ben bezig om al onze pc's een beetje op te schonen...
nou wou ik graag op alle Windows Xp machines de user profiles verwijderen...
als ik dit handmatig ga doen ben ik nog wel een paar dagen zoet dus misschien weet iemand een tooltje waarmee ik alle profiles zo kan verwijderen...(n het liefst ook dat hij de profiles na gebruik verwijderd...?!?
Begin eventjes met te vertellen wat je zelf al gedaan hebt om dit probleem op te lossen? Waar heb je al op gezocht? Waar heb je al gezocht?

Verder is het belangrijk om te weten om wat voor omgeving het gaat - heb je een domain (NT4, 2000/2003?) of niet? Hoeveel PC's? Verder - [google=delprof]

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-05 21:55

Guldan

Thee-Nerd

Je zou ook bijv. via een management tooltje zoals Dameware NT utilities gewoon alle profielen verwijderen. Deze geeft een soort verkenner like scherm weer met alle computers in het netwerk. Je kunt dan op deze van afstand inloggen en dus profiles deleten. Het is alleen vrij prijzig vorozover ik weet.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
batch bestandje aanmaken en die per gegeven tijdscyclus laten uitvoeren door group policy lijkt me een relatief simpele oplossing.

[ Voor 54% gewijzigd door Sundead op 09-06-2004 18:17 ]

Pagina: 1